اخبار داغ

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان:

تحقق ۱۰۰ درصدی تعهدات تولید نفت شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در سال گذشته

تحقق ۱۰۰ درصدی تعهدات تولید نفت شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در سال گذشته
برنامه تولید شرکت های بهره بردار بر اساس یک برنامه و در چارچوب سیاست های شرکت ملی نفت و وزارت نفت تدوین و ابلاغ می گردد که بر این اساس ظرفیت تولید نفت این شرکت ۱۶۹ هزار بشکه در روز است.
[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آسماری مهندس قباد ناصری با اعلام این خبر اظهار داشت : علیرغم گستردگی ۲۷۰۰۰۰ کیلومتر مربعی حوزه ی عملیاتی این شرکت با همدلی و هماهنگی کلیه ی بخش ها و قسمت های مختلف این شرکت اعم از عملیات، فنی، خدمات و ستاد در سال ۱۳۹۵ بدون هرگونه حادثه ی قابل توجه توانستیم تعهد تولیدمان را برآورده و به برآیند مثبت برسیم.
, آسماری,
 
,
 
,
وی در تشریح عملکرد این شرکت در حوزه ی تولید نفت و گاز گفت: برنامه تولید شرکت های بهره بردار بر اساس یک برنامه و در چارچوب سیاست های شرکت ملی نفت و وزارت نفت تدوین و ابلاغ می گردد که بر این اساس ظرفیت تولید نفت این شرکت ۱۶۹ هزار بشکه در روز است.
,
 
,
وی با عنوان این که تولید در این شرکت با پیچیدگی فنی انجام می شود گفت:  به جز مخازن قلعه نار، کبود، پلنگان و بالارود که از ۱۳۷۰ به بعد مورد بهره برداری واقع شده اند بقیه ی مخازن این شرکت در زمره ی مخازن پیر و قدیمی قرار دارند و با توجه به ناشناخته بودن رفتارها و واکنش های لایه های زیرین زمین، عمل به تعهدات تولید بسیار حساس و مستلزم جدیت و دشواری فراوان می باشد.
,
 
,
مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان افزود: یکی از پیچیدگی ها و دشواری هایی که با آن مواجه ایم وجود رودخانه و دریاچه های متعدد در حوزه ی عملیاتی این شرکت است. وجود رودخانه های پرآب و خروشانی همچون کارون، دز،کرخه،کشکان،شاوور،بالارود به همراه سدهای شهید عباسپور،مسجدسلیمان، گتوند،دز،کرخه در حوزه ی عملیاتی این شرکت سبب شده تا همواره با حساسیت بسیار ۱۲۳۳ کیلومتر خط لوله اصلی و ۱۰۰۰ کیلومتر خط لوله جریانی توسط بازرسان و کارشناسان فنی و خوردگی فلزات بررسی شوند تا حادثه ی منجر به نشت نفت و آلودگی منابع آبی و زیست محیطی بوجود نیاید.
,
 
,
مهندس قباد ناصری ادامه داد: طی سال های اخیر وقوع سیلاب های بهاری رودخانه های کارون، دز و کشکان موجب بالا آمدن بی سابقه سطح آب رودخانه و بروز آسیب های جدی به خطوط لوله انتقالی این شرکت شد ولی آمادگی قبلی به همراه هوشیاری و حضور به موقع نیروهای عملیاتی، فنی، خدماتی در محل حادثه مانع از تبدیل این حادثه به بحران شد و در شرایط نامساعد جوی همکاران پرتلاشم توانستند خط لوله آسیب دیده را بدون نفت ریزی و خسارت به محیط زیست در کوتاه ترین ترمیم نمایند تا فرآیند تولید و انتقال نفت بدون هرگونه وقفه ای جریان یابد.
,
 
,
 
,
انتهیا پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه