اخبار داغ

عضو خبرگان رهبری:

اصرار برای تداوم سند ۲۰۳۰ مقابله با ولایت و مرجعیت است/سند ۲۰۳۰ یک الگوبرداری از فرهنگ غربی می باشد

اصرار برای تداوم سند ۲۰۳۰ مقابله با ولایت و مرجعیت است/سند ۲۰۳۰ یک الگوبرداری از فرهنگ غربی می باشد
عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه سند ۲۰۳۰ بستر تغییر فرهنگ اسلامی به فرهنگ سکولار و غرب را فراهم می کند، گفت: اصرار برای تداوم سند ۲۰۳۰ مقابله با ولایت و مرجعیت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛   آیت‌الله عباس کعبی در گفتگو با خبرنگار فرهنگ نگار با اشاره به سند 2030، اظهار داشت: دولت‌مردان می گویند این سند یک توسعه بین‌المللی است و الزامی در آن نهفته نیست و در چهارچوب فرهنگ، شرع، قانون و فقه پیش می رود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فرهنگ نگار,

وی ادامه داد: درحالی‌که با بررسی دقیق سند درمی‌یابیم که درواقع سند فرارتر از یک توسعه بین‌المللی است.

,

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه  این سند یک تعهد و الزام بین‌المللی می باشد، افزود: سند 2030 یک نوع وابستگی فرهنگی و یک نوع وابستگی آموزشی و تربیتی است و یک الگوبرداری از فرهنگ غربی می باشد.

,

وی عنوان داشت: متاسفانه این سند از سویی بستر را برای تغییر فرهنگ اسلامی به فرهنگ سکولار و فرهنگ غربی با ظرافت و با برنامه های مورد پشتیبانی جریان های غرب‌گرا در سطح منطقه و جهان فراهم می کند و از سویی دیگر باعث کمرنگ کردن و از بین بردن فرهنگ ایثار، مقاومت، جهاد و شهادت در کتاب های آموزشی در دبیرستان و دانشگاه ها همراه خواهد شد.

,

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با اشاره به اینکه این سند یک نوع کاپیتولاسیون آموزشی و تربیتی بسیار خطرناک و مضر است، خاطرنشان شد: علاوه بر رهبر حکیم و فرزانه که به دولتمردان و مسئولین هشدار دادند و اظهار گله‌مندی کردن از شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ مراجع معظم تقلید هم هوشمندانه و با دقت نظر وارد مطلب شدند.

,

وی عنوان داشت: آیت الله مکارم شیرازی اصل سند را با ترجمه دقیق سه نفر از فضلا خواندن و آن را ماده به ماده نقل کردند و فرمودند که این سند باعث وابستگی به نظام سلطه می شود.

,

آیت الله کعبی در ادامه اضافه کرد: رئیس جمهور و دولتمردان اصرار می کنند این سند هیچ ضرری ندارد این یک نوع بی توجهی به رهنمودهای ولایت و بی توجهی به هدایت مرجعیت معظم تقلید و همچنین بی توجهی به خطرات این سند در آینده می باشد و بالاتر از این مسائل متأسفانه رئیس‌جمهور به رهبری نسبت می دهند که ایشان بر اساس اطلاعات غلط موضع گرفته است و این یک نوع اهانت و جسارت به رهبری است.

,

وی ادامه داد: ایستادگی برای تداوم سند 2030 یک نوع مقابله با مرجعیت و ولایت و همچنین بی توجهی به مرجعیت و ولایت می باشد، لذا رئیس جمهور ، آموزش و پرورش و شورای عالی انقلاب باید با مواضع صریح اعلام کنند سند بالادستی سند تحول در آموزش و پرورش و قانون اساسی ما است و سند 2030 هیچ‌گونه اعتبار و ارزشی ندارد و از نظر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ملغا می باشد و هیچ‌گونه توجهی نباید به آن شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه