اخبار داغ

به بهانه سفر روحانی به قم و دیدار با مراجع؛

نهیب هایی که چندان جدی گرفته نشد!

نهیب هایی که چندان جدی گرفته نشد!
پیدا است که در 4 سال اخیر شاهد نهیب های جدی علما و مراجع نسبت به عملکرد دولت بوده ایم، نهیب و هشدارهایی که البته بیشترآنها در عمل چندان مورد نظر قرار نگرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سایت قم فردا، در طول چهار سال اخیر کم نبوده اتفاقات و اعتراض های و علما و مراجع تقلید نسبت به عملکرد ضعیف دولت در دو عرصه مهم فرهنگ و اقتصاد ؛عرصه هایی که رهبر انقلاب در طول سالهای گذشته همگان به خصوص دولت مردان را نسبت به اهتمام به آن تاکید و سفارس می فرمودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سایت قم فردا,

در این بین به ویژه در امر اقتصاد مشکلات حادی چون بیکاری، رکود و گرانی از جمله سرفصل های مهم انتقادات علما و مراجع از دولت بوده است به طوری که چندی پیش مرجع تقلیدی چون آیت الله جوادی آملی وجود تعداد بی شمار بیکاران در کشور را مایه ننگ دانست و به شدت از واردات بی رویه انتقاد کرد.

,

 حجم اعتراضات حوزه علمیه قم و علما به دولت روحانی در مقاطعی از این چهار سال به گونه ای بوده که هیئت دولت در بهمن ماه سال 93 سفر استانی خود را از خراسان شمالی به قم تغییر داد تا بلکه بتواند به دلجوریی از علما در زمینه موضوعات فرهنگی  نائل آید.

,

 پیدا است که در 4 سال اخیر شاهد نهیب های جدی علما و مراجع نسبت به عملکرد دولت بوده ایم، نهیب و هشدارهایی که البته بیشترآنها در عمل چندان مورد نظر قرار نگرفته است و البته در این مدت وزیران و  معان اول و شخص رئیس جمهور سفرهای قابل توجهی به قم داشته اند اما نوع بیان و مواجع دولت با منتقدان و به کار گیری عبارات ناشایست از سوی آنها سبب تکدر خاطر بسیاری از مراجع وعلمای دلسوز قم شده است.

,

 سفر امروز روحانی به قم هرچند که پس از انتخابات شائبه برانگیز صورت گرفته است اما با هدف ترمیم جایگاه دولت دوازدهم انجام می شود، با این وجود  این انتظار جدی از دولت مردان و شخص رئیس جمهور می رود که دست کم در چهارساله دوم نسبت به رفع نقاط ضعف خود همچنین عمل جدی به توصیه و دغدغه های علما و مراجع اهتمام جدی داشته باشند و به طور خاص از حالت حرف درمانی خارج شوند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه