اخبار داغ

رئیس اداره نظارت و پایش محیط زیست استان یزد:

بیشترین روزهای ناسالم و آلوده یزد در خردادماه قرار دارد

بیشترین روزهای ناسالم و آلوده یزد در خردادماه قرار دارد
رئیس اداره نظارت و پایش محیط زیست استان یزد گفت: بیشترین میزان روزهای ناسالم و آلوده در خرداد ماه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدآوا؛ رئیس اداره نظارت و پایش محیط زیست استان یزد میزان آلودگی هوای یزد را در حد استانداردهاى قبلی عنوان کرد و گفت: آلودگی هوای استان یزد در مقابل شهرهای مناطق غربی کشور که در یک ماه تابستان 20 روز درگیر آلودگی هستند به مراتب کمتر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدآوا,

دامون سلیمانی‌زاده با تأکید بر اینکه اصلی‌ترین عامل آلودگی هوای استان، ذرات معلق (PM)هستند، اظهار کرد: این غبار که به دلیل سستی خاک بر اثر خشکسالی‌های پیاپی به وجود می‌آید، در شهرهای مستقر در دشت یزد- اردکان پراکنده است؛ به این معنا که باد غالب از دشت عقدا و اردکان به سمت یزد می‌وزد.

,

وی افزود: بر اساس آمار ایستگاه‌های سنجش آلودگی، ریزگردها و گرد و غبار عامل اصلی آلودگی هوای استان هستند؛ همچینین طبق آمار ده ساله اخیر دلیل طوفان‌ها چیزی جز خشکسالی‌های پی در پی نیست.

,

مهندس سلیمانی‌زاده با بیان اینکه بیشترین میزان روزهای ناسالم و آلوده در خرداد ماه است، اذعان کرد: به‌ صورت میانگین در ماه های بهار و تابستان بیشتر در معرض آلودگی ذرات معلق بوده‌ایم و این امر تشدیده شده است، در حالت کلی در برخی ماه‌ها ممکن است 8 روز هوای ناسالم و خطرناک داشته باشیم که این آلودگی طبیعی بوده و نگرانی خاصی وجود ندارد.

,

رئیس اداره نظارت و پایش محیط زیست استان یزد با تاکید بر این‌که این اداره کل مسئول سنجش و اعلام وضعیت آلودگی هوای استان است، تصریح کرد: راهکار برای بهبود آلودگی هوای استان یزد بر عهده مسئولین و متخصصان است که در راستای کاهش این آلودگی‌ها اقدامات و تمهیدات لازم را بیندیشند.

,

سلیمانی‌زاده خاطرنشان کرد: روزهای آلوده درجات متفاوتی در سطح هشدار، اضطرار و بحران دارند که خوشبختانه روزهای آلوده استان تنها وضعیت هشدار را تجربه کرده‌اند؛ همچنین باید توجه داشت که در وضعیت هشدار مبتلایان به مشکلات تنفسی، کودکان، سالخوردگان و زنان باردار و شیرده نباید به صورت مستقیم از هوا استشمام کنند.

,

این مقام مسئول با بیان اینکه استاندارد ذرات معلق 24 ساعته است، ادامه داد: در برخی مواقع و ساعات روز شاید میزان آلودگی هوای یزد به وضعیت بحران برسد اما چون بر اساس استانداردهای جهانی گزارش‌ها در 24 ساعت سنجیده می‌شود همان حالت هشدار اعلام می‌شود.

,

وی تصریح کرد: در حالت اضطرار برای همگان اعلام می‌شود تا در صورت ضرورت از خانه خارج نشده و مکان‌های نافذ خانه را بپوشانند و همچینین در وضعیت بحران تصمیم گیری کلان توسط مسئولین استان انجام می‌شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه