اخبار داغ

۳۰ هزار کولر گازی قاچاق چگونه وارد کشور شد؟

۳۰ هزار کولر گازی قاچاق چگونه وارد کشور شد؟
سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق گفت:قطعات30هزار دستگاه کولر گازی قاچاق با پرداخت تعرفه ۲۰ درصد وارد شده،اما اصل کالا تعرفه ۴۰ درصدی دارد؛ یعنی نصف حقوق دولت را پرداخت کرده و قانون را دور زدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، قاسم خورشیدی با اشاره به کشف محموله قاچاقی کولر گازی (اسپیلت) در هفته گذشته اظهار داشت: این محموله در ۵ انبار در شهر ری و یک انبار نیز در اشتهارد کرج کشف شد که به شکل قطعات منفصله، از گمرکات مختلف وارد کشور شده بود. مسئولان گمرک معتقدند تخلف گمرکی بر مبنای قاعده ۲الف انجام شده است.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مورد جزئیات این کشف بزرگ بیان داشت: اسپیلت‌ها با برند جنرال (HZ) بوده که حروف انگلیسی برگرفته از مالک و واردکننده آن دارد. این محصولات از چین وارد شده است.

وی با تأکید بر اینکه ارزش این محموله کشف شده ۵۰ میلیارد تومان است، تصریح کرد: ۳۰ هزار دستگاه اسپیلت کشف شده و واردات آن مربوط به نیمه دوم سال ۹۵ است. به گفته خورشیدی، قطعات به شکل منفصل داخل کشور آمده و در انبارها تبدیل به کالای نهایی شده است.

وی ادامه داد: سامانه‌ای تحت عنوان «سامانه جامع شناسایی کالاهای قاچاق» داریم که از مجموعه دیتاهای درون سامانه‌های مختلف تقاطع‌گیری می‌کند و مواردی که مظنون به انحراف است را مشخص می‌کند. وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی دسترسی به داده‌های این سامانه دارند و براساس کراس چک (بررسی تقاطعی) و تقاطع‌گیری محموله‌ها بررسی می‌شوند.

این مقام مسؤول افزود: این محموله براساس داده‌های سامانه جامع امور گمرکی و سامانه انبارها بررسی و جمع‌بندی انجام شد. این قطعات از گمرکات متعدد و کارت‌های بازرگانی‌های مختلف (دائم و یک بار مصرف) وارد شده است.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مورد تعرفه واردات اسپیلت خاطرنشان کرد: قطعات یاد شده با پرداخت تعرفه ۲۰ درصد وارد شده، اما اصل کالا تعرفه ۴۰ درصدی دارد؛ یعنی نصف حقوق دولت را پرداخت کردند و به نوعی قانون را دور زدند.

خورشیدی در پاسخ به این سؤال که کشف اسپیلت‌ها قاچاق است، اظهار داشت: اینکه تخلف است، قطعی بوده، اما قاچاق بودن آن محل اختلاف است، مسئولان گمرک معتقدند این تخلف گمرکی بوده و قاچاق نیست. قاچاق کارکردش تضییع حقوق دولت و اخلال و ضربه به تولید و اشتغال داخلی است و از نظر ما قاچاق است، اکنون برخی برندهای خارجی در داخل تولید می‌شوند، اما وقتی این گونه باشد، بازار داخلی خراب می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه