اخبار داغ

واکنش وزارت خارجه جمهوری آذربایجان به برنامه‌های ارمنستان؛

استفاده‌ی ارمنی‌ها از فرودگاه خوجالی خشم مقامات آذری را برانگیخت/ دولت ‌آذربایجان شکایت خود را به سازمان‌های بین‌المللی می‌برد

استفاده‌ی ارمنی‌ها از فرودگاه خوجالی خشم مقامات آذری را برانگیخت/ دولت ‌آذربایجان شکایت خود را به سازمان‌های بین‌المللی می‌برد
دولت ارمنستان از فرودگاه خوجالی واقع در مناطق اشغالی قره باغ با مقاصد توریستی و تامین منافع اقتصادی استفاده می‌کند که نقض صریح قوانین بین المللی و خطوط هوایی بین کشورهاست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج،  مسئول مطبوعاتی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان حکمت حاجی اف در ارتباط با رسانه‌‌های جمهوری آذربایجان عنوان داشت: استفاده از فرودگاه خوجالی در مناطق اشغالی قره باغ با مقاصد توریستی حربه جدید ارمنستان برای ایجاد تنش در منطقه قفقاز جنوبی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

اقداماتی از این دست از سوی ارمنستان بر روند حل مناقشه قره باغ به صورت مسالمت آمیز تاثیر منفی گذاشته و در راستای ایجاد موانع جدی و کاملا مغرضانه صورت می‌‌گیرد. پرواز بر فراز اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان از طرف این کشور ممنوع اعلام شده است و تامین امنیت هوایی این مناطق به هیچ وجه امکان پذیر نمی‌‌باشد. این تصمیم جمهوری آذربایجان از سوی سازمان بین المللی هواپیمایی و کنفرانس هواپیمایی اروپا مورد تایید قرار گرفته است.

,

, ,

لذا استفاده ارمنستان از فرودگاه خوجالی و تلاش برای انجام پروازهای غیرقانونی نقض صریح نرم‌‌ها و اصول حقوق بین الملل و قانون حمل و نقل هوایی جمهوری آذربایجان و کنوانسیون هواپیمایی شیکاگو می‌باشد. در این ارتباط وزارت خارجه جمهوری آذربایجان خواستار جلوگیری از این اقدام غیر قانونی ارمنستان از روسای گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا است.

,

اقدامات غیرقانونی ارمنستان از جمله انجام فعالیت‌های اقتصادی در اراضی اشغالی، نابودی منابع طبیعی، از بین بردن آثار تاریخی و تمدن اسلامی، اسکان غیر قانونی با نیت تغییر ترکیب قومی و دینی منطقه و برگزاری انتخابات غیرقانونی مانع حل مسالمت آمیز مناقشه قره باغ شده و اقدام در جهت الحاق اراضی جمهوری آذربایجان تلقی می‌شود.

,

گفتنی است وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان برای جلوگیری از این دست اقدامات از تمامی ظرفیت‌های موجود در حقوق بین الملل و کانال های بین المللی استفاده کرده و به شورای بین المللی هواپیمایی بین کشورها شکایت خواهد کرد.

,
انتهای پیام/
,
انتهای پیام/
, انتهای پیام/,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه