اخبار داغ

علل ایجاد پای پرانتزی و صافی کف پا در کودکان

علل ایجاد پای پرانتزی و صافی کف پا در کودکان
فوق تخصص ارتوپدی اطفال با اشاره به علل ایجاد پای پرانتزی و صافی کف پا در کودکان گفت: این مشکلات در سنین پایین اکثر مواقع خود به خود اصلاح شده و در سیر تکامل کودکان حالت طبیعی به خود می‌گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین اصلانی در کنفرانس ماهانه انجمن جراحان ارتوپدی ایران در ارتباط با بیماری های شایع ارتوپدی در اطفال اظهارداشت: صافی کف پا و پای پرانتزی از شایع ترین بیماری های ارتوپدی در حوزه اطفال بوده که یکی از بیشترین نگرانی برای خانواده ها به شمار می رود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: مشکل پای پرانتزی و صافی کف پا در سنین پایین اکثر مواقع خود به خود اصلاح شده و در سیر تکامل آنها به حالت طبیعی باز می گردد.

,

فوق تخصص ارتوپدی اطفال در خصوص علت پای پرانتزی ادامه داد: برخی بیماری های متابولیسم و کمبود ویتامین D می تواند علت این مشکل باشد.

,

اصلانی با اشاره به اینکه اکثر مواقع علت صافی کف پا سابقه خانوادگی است، اظهار داشت: شلی رباط یا لیگمان از دیگر علل این مشکل به شمار می رود.

,

وی با اشاره به اینکه موضوع شکستگی استخوان ران در کنگره جامعه جراحان ایران مطرح خواهد شد، عنوان کرد: زمین خوردن کودکان از ارتفاعات گوناگون همچون زمین خوردن از مبل و صندلی یا بی توجهی والدین می تواند از علل این مشکل باشد. همچنین تصادفات رانندگی به ویژه تصادفات با موتورسیکلت شکستگی استخوان ران کودکان را به همراه دارد.

,

 فوق تخصص ارتوپدی اطفال خاطر نشان کرد: یکی از راه های درمان شکستگی استخوان ران، انجام دوره های کششی و گچ گیری است البته این موضوع به محل شکستگی استخوان ران بستگی دارد چرا که گاهی این روش های درمانی کفایت نمیکند و لازم بوده از روش های جراحی بهره مند شویم.

,
منبع: فارس
, منبع: فارس]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه