اخبار داغ

مدیر اجرایی آستان مقدس امام‌زاده محمد هلال(ع):

انس با قرآن در سحرگاه رمضان/ پخش زنده آیین جزءخوانی حرم هلال بن علی(ع) هشت ساله شد

انس با قرآن در سحرگاه رمضان/ پخش زنده آیین جزءخوانی حرم هلال بن علی(ع) هشت ساله شد
تکیه گفت: آیین جزءخوانی حرم مطهر امامزاده محمدهلال(ع) آران و بیدگل، برای هشتمین سال پیاپی از ابتدای رمضان سال جاری برگزار و از شبکه‌های سیما پخش خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خطب شکن، آیین جزءخوانی حرم مطهر امامزاده محمدهلال(ع) آران و بیدگل، برای هشتمین سال پیاپی پس از نماز صبح برگزار می شود و از شبکه‌ بین المللی قرآن و معارف سیما، چند شبکه جهانی و سیمای مراکز استان ها پخش خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خطب شکن,

مدیر اجرایی آستان مطهر حضرت هلال بن علی(ع) بااعلام این خبر گفت: آیین جزءخوانی قرآن در شهرهای مشهد، شاهچراغ، شاه عبدالعظیم نیز برگزار شده ولی به دلیل اجرای خوب، انضباط، حضور قاریان برجسته کشوری و معماری بی نظیر حرم مطهر این آیین در سه سال گذشته از سوی شورای عالی قرآن و معارف سیما عنوان آیین برتر جزء خوانی کشور را به خود اختصاص داده است.

,

بر اساس اعلام سید جواد تکیه با توجه به اجرای موفق برنامه‌ی پخش زنده عزاداری محرم آران و بیدگل از حرم مطهر توسط نیروهای بومی، در آیین جزءخوانی امسال نیز مذاکراتی برای به کارگیری نیروهای حاضر در شهرستان برای پوشش این مراسم انجام شده است.

,

, ,

وی با اشاره به این که در آیین ملی جزء خوانی حرم مطهر ۱۲۰ نفر از مجموعه خادمین افتخاری حرم و عوامل رسانه ملی به مدت ۳۰ روز فعالیت می کنند بیان کرد: به منظور پیوند قرآن با شهدا در آیین جزخوانی امسال، هر روز ماه مبارک رمضان به نام ۱۰ شهید مدفون در گلزار شهدای حرم مطهر نام‌گذاری خواهد شد و حاضران ثواب قرائت قرآن را به روح این شهدا تقدیم و پس از پایان قرائت، با شاخه‌های گل به آنان ادای احترام می کنند و تا پایان این آیین در مجموع به ۳۱۳ شهید مدفون در آستان مقدسی ادای احترام می شود.

,

تکیه  حضور نوجوانان و جوانان در این آیین سحرگاهی را از امتیازات ویژه جزء خوانی این حرم مطهر دانست و تصریح کرد: سال گذشته بیش از ۸۰ درصد حاضران در این آیین را نوجوانان و جوانان تشکیل می‌دادند که این نوید بخش انس آینده سازان با قرآن کریم در شهر نمونه قرآنی آران و بیدگل را می دهد.

,

مدیر اجرایی آستان مطهر حضرت محمد هلال(ع)  با بیان فعالیت‌های دیگر آستان در ماه رمضان تاکید کرد: تجمع هیأت‌های مذهبی شهرستان در میدان امام حسن(ع) و حرکت به سمت حرم مطهر برای گرامیداشت میلاد محضرت هلال(ع) در روز اول رمضان، بزرگداشت دهه هلالیه و برگزاری مراسم افطاری ساده از جمله برنامه‌های ویژه‌ی این ماه خواهد بود.

,

آران و بیدگل به دلیل فعالیت‌های شاخص قرآنی در سال‌های اخیر، از سوی نهادهای رسمی به‌عنوان شهر نمونه قرآنی کشور معرفی شده و آستان مقدس حضرت هلال بن علی(ع) از سال ۱۳۸۹ تاکنون و پس از آستان قدس رضوی و حرم حضرت معصومه (س)، به‌عنوان سومین مکان مذهبی میزبان برنامه جزء خوانی ویژه رمضان با پخش زنده از رسانه ملی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه