اخبار داغ

مدیرکل منابع طبیعی استان همدان گفت:

بخش خصوصی می تواند در بحث جنگلکاری چایان وارد عمل شود

بخش خصوصی می تواند در بحث جنگلکاری چایان وارد عمل شود
قضات و مسئولین قضایی شهرستان بهار از مراتع و اراضی ملی در سطح شهرستان بهار بازدید کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش بهارانه در این بازدید که با هماهنگی اداره منابع طبیعی شهرستان بهار  برگزار شد، مدیر کل اداره منابع طبیعی و مسئولین نیز حضور داشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بهارانه ,

هدف از این بازدید آشنایی قضات ، دادستان و مسئولین قضایی با مراتع و اراضی ملی شهرستان و ضرورت رسیدگی به پرونده های مربوط به آن بیان شد.

,

در این بازدید مدیر کل اداره منابع طبیعی استان همدان از اهمیت مراتع و اراضی ملی و مخاطرات این اداره در مواجهه با برخی از سودجویان و حتی مخاطرات طبیعی سخن گفت و تاکید کرد که در برخی از موارد لازم است که پرونده های مربوطه به سرعت رسیدگی شوند تا جلوی سوء استفاده های احتمالی گرفته شود.

,

خزایی در ادامه در خصوص دفن زباله و مواد غیر قابل بازیافت در مناطق کوهستانی و مراتع در برخی از مناطق روستایی گفت: دفن زباله در مراتع و منابع ملی باعث آلوده شدن محیط می شود. رسیدگی به طبیعت نیاز به آموزش و ترویج دارد و ما در این مورد کم نگذاشته ایم و تا حد ممکن کارشناسان ما در روستاها حاضر شده و کلاس های آموزشی برای مردم گذاشته شده است؛ اما باید مردم ما یاد بگیرند که تا حد ممکن کمتر از مواد غیر قابل بازیافت استفاده کنند تا کمتر به محیط آسیب وارد شود.

,

خزایی در مورد آتش سوزی هایی که با گرم شدن هوا در مراتع اتفاق می افتد گفت: بیشتر این آتش سوزی ها به دلایل غیر عمد صورت می گیرد و با گرم شدن هوا تعداد آتش سوزی ها بیشتر می شود؛ اما اداره منابع طبیعی به تجهیزاتی مثل مکنده های آتش و آتش کوب مجهز است و در حال افزایش تعداد این تجهیزات هستیم تا در زمان رخداد حوادث به راحتی بتوانیم آتش را مهار کنیم.

,

خزایی ادامه داد: با وجود این ما نیازمند کار ترویجی و آموزشی برای روستائیان هستیم تا در زمان وقوع آتش سوزی در کمترین زمان ممکن آتش مهار شده و مناطق کمتری را درگیر کند.

,

 خزایی همچنین در مورد جنگلکاری چایان و واگذاری آن به شهرداری بهار گفت: در برنامه پنجم توسعه ماده قانونی داشتیم که بر طبق آن باید عرصه پارک های نزدیک شهرها بدون بهره مالکانه در اختیار شهرداری ها قرار گیرد تا بتوان بهره برداری درست از آن انجام شود.

,

وی ادامه داد: شهرداری باید در آن طرح دهد تا آن را تبدیل به پارک کند همچنین شهرداری با استفاده از توان بخش خصوصی می تواند در بهسازی، زیباسازی و سبک سازی کار کرده و محل را برای تفرج کننده ها مهیا کرده و این زمین را برای بخش خصوصی اقتصادی کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه