اخبار داغ

زنگنه: اخبارخوش نفتی در راه است

زنگنه: اخبارخوش نفتی در راه است
وزیر نفت کشورمان اعلام کرد در صورت توافق اوپک برای تمدید توافق کاهش تولید نفت، ایران به آن احترام می گذارد و به آن پایبند خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بیژن زنگنه امروز (پنجشنبه، چهارم خردادماه) پیش از آغاز یکصد و هفتاد و دومین نشست عادی وزیران نفت و انرژی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرد که ایران آمادگی دارد از هر سه گزینه مطرح برای مدت تمدید توافق، اعم از ۶ ماه، ۹ ماه یا ۱۲ ماه، حمایت کند.

به گفته وی، هدف اوپک از توافق کاهش تولید، کمک به تثبیت بازار و کاهش سطح ذخیره‌سازی‌های تجاری نفت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,

 وزیر نفت گفت: همانطور که پیش تر گفتم، آن طور که من متوجه شده ام، برای همه اعضای اوپک در این مرحله قیمت مطلوب نفت میان ۵۵ تا حداکثر ۶۰ دلار است.

,

با این همه، وزیر نفت ایران اعلام کرد که بحث تشدید کاهش تولید نفت اوپک هم اکنون روی میز نیست و گفت: فعلا فکر می کنم که به نفع بازار است که به همین روال پیش برویم؛ ما مشتاق هستیم که همه مسائلی را که پیش از این درباره آن به توافق رسیدیم، تمدید کنیم.

زنگنه با اشاره به این که صادرات نفت ایران در ماه‌های آوریل و مه، تنها به دلایل عملیاتی بوده است و مشکلی در زمینه تولید وجود ندارد، گفت: ایران اکنون میان دو میلیون و ۱۰۰ تا دو میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز نفت خام صادر می کند.

وی همچنین اعلام کرد: سیاست ایران این است که مقصد صادرات نفت خود را تنوع بخشد و ما نمی خواهیم که همچون گذشته در آسیا تنها به دو یا سه کشور متکی باشیم.

وزیر نفت ایران با اشاره به نامطلوب بودن پیشنهاد طرف هندی برای توسعه میدان فرزاد بی، اعلام کرد که ضمن ادامه مذاکره با هندی ها، ایران مذاکره با شرکت گازپروم روسیه را نیز برای توسعه این میدان آغاز کرده است.

زنگنه همچنین در زمینه تهدید دولت هند برای کاهش واردات نفت از ایران در صورت نبود توافق درباره توسعه میدان فرزاد بی، گفت: من به آنها گفته ام که این ادبیات خوبی برای همکاری تجاری نیست.

این مقام مسوول همچنین با ابراز رضایت از روند پیشرفت مزایده میدان آزادگان، اعلام کرد این میدان به طور کلی به مزایده گذاشته می شود و شرکت سی ان پی سی چین، از جمله شرکت های بین المللی دعوت شده برای مشارکت در این مزایده است.

به گفته وزیر نفت، برآوردها نشان می دهد که میدان آزادگان ظرفیت تولید روزانه ۷۰۰ هزار بشکه نفت را دارد، اما جزئیات تولید این میدان پس از گفت و گو با شرکت‌های بین المللی مشخص می شود و اولویت ایران در این میدان، افزایش ضریب برداشت است.

زنگنه همچنین ابراز امیدواری کرد که به زودی نخستین قرارداد نفتی در  الگوی جدید قراردادهای نفتی با شرکت توتال فرانسه به امضا برسد و اعلام کرد که دو طرف در مراحل نهایی مذاکره و توافق قرار دارند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

این عضو کابینه دولت یازدهم اعلام کرد کرد که شرکت توتال توانسته است راه حلی برای تأمین مالی این توافق بیابد.

وزیر نفت با تأیید این که تولید نفت از میدان‌های غرب کارون اکنون به حدود ۳۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است، اعلام کرد که نفت تولیدی این منطقه از آغاز تولید صادر شده و تنها بخشی اندک از آن در پالایشگاه آبادان به مصرف رسیده است.

,
,
,
منبع: مهر
, منبع: مهر]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه