اخبار داغ

مدیر عامل موسسه صلح و دوستی جهانی تاکید کرد

در مورد سند 2030 هیچ حق تحفظی برای ایران وجود ندارد/ مجلس شورای اسلامی با حضور افراد غیر حساس در آن بی خاصیت شده است

در مورد سند 2030 هیچ حق تحفظی برای ایران وجود ندارد/ مجلس شورای اسلامی با حضور افراد غیر حساس در آن بی خاصیت شده است
عشرت شایق نماینده دوره هفتم تبریز در مجلس شورا اسلامی بیان داشت: مجلس شورای اسلامی با حضور برخی از افراد غیر حساس به وظایف قانونی و متاسفانه غوغا سالار سطحی در چنین مواقعی بی‌خاصیت شده است چرا که مزیت خاصی در حوزه نظارت از آن در مورد سند 2030 مشاهده نمی‌کنیم
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ارگ نیوز؛ عشرت شایق نماینده ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ما پیرامون سند آموزشی ۲۰۳۰ اظهار داشت: این سند چند اشکال شکلی و ساختاری دارد از جمله اینکه چنین اسنادی در این سطح لازم است از مجرای قانونگذاری یعنی مجلس شورای اسلامی بگذرد که از جمله در این سطح قبلا مواردی بوده که به مجلس آمده و مراحل را طی کرده در نهایت تایید هم نشده است، همانند کنوانسیون رفع تبعیض از حقوق زنان که به دلایل مختلف قانونی پذیرفته نشد اما متاسفانه در این سند به لحاظ شکلی این مراحل طی نشده است و به صورت خاص و طرح علنی امضا شده و اجرای آن نیز شروع شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , ارگ نیوز, ؛ عشرت شایق نماینده ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ما پیرامون سند آموزشی ۲۰۳۰ اظهار داشت: این سند چند اشکال شکلی و ساختاری دارد از جمله اینکه چنین اسنادی در این سطح لازم است از مجرای قانونگذاری یعنی مجلس شورای اسلامی بگذرد که از جمله در این سطح قبلا مواردی بوده که به مجلس آمده و مراحل را طی کرده در نهایت تایید هم نشده است، همانند کنوانسیون رفع تبعیض از حقوق زنان که به دلایل مختلف قانونی پذیرفته نشد اما متاسفانه در این سند به لحاظ شکلی این مراحل طی نشده است و به صورت خاص و طرح علنی امضا شده و اجرای آن نیز شروع شده است.,

کارشناس ارشد روابط بین الملل افزود: هر سندی که از مجاری قانونی خود عبور نکرده باشد حتی اگر محتوای درستی هم داشته باشد امضاء و اجرای آن غلط است و دولت بطور قانونی نمی‌تواند به جای مجلس تصمیم بگیرد البته لازم است متذکر شوم مجلس شورای اسلامی در این مورد بی خاصیت برخورد کرده و بطوری که انگار تشکیلاتی نظارتی و قانونگذاری در این کشور وجود ندارد بطوری که قبل از مقام معظم رهبری، رسانه ها و مردم این مجلس بود با توجه به رسالت و وظایف قانونی با عنوان دستگاهی که در رأس امور است باید وارد می شد و اطلاع رسانی می کرد و به این هنجارشکنی غیرقانونی دولت اعتراض می‌کرد چرا که این کار دولت قبل از هر تخلفی زیر پا گذاشتن قوه تقنینی مجلس شورای اسلامی است.

,

عشرت شایق نماینده دوره هفتم تبریز در مجلس شورا اسلامی بیان داشت: مجلس شورای اسلامی با حضور برخی از افراد غیر حساس به وظایف قانونی و متاسفانه غوغا سالار سطحی در چنین مواقعی بی‌خاصیت شده است چرا که مزیت خاصی در حوزه نظارت از آن در مورد سند 2030 مشاهده نمی‌کنیم به طوری که در همین مقطع زمانی که ولایت، مراجع و آیات عظام، کارشناسان و آحاد مردم اظهار نظر و اعتراض دارند، مجلس دهم در یک سکوت شبهه ناک بسر میبرد و دولت نیز اعلام می کند که ما این سند را امضا کردیم اما آن بخش هایی که با مبانی دینی ما اشکال دارد را نپذیرفتیم که به این مسئله در اصطلاح بین المللی حق تحفظ می گویند در صورتی که در این سند چیزی به عنوان حق تحفظ وجود ندارد.

,

پژوهشگر مسایل اجتماعی در ادامه گفت: حتی اگر فرض کنیم حق تحفظ وجود دارد اما وقتی که این سند در کودکستان ها و مهد های کودک و مدارس در حال اجرا با حذف مطالب مربوط به دفاع مقدس و اضافه نمودن و تدریس مطالبی در راستای زدودن مبانی اعتقادی و اجتماعی است که دقیقا ضد مبانی اعتقادی جامعه است . سوال اینجاست اگر دولت متعهد نشده است پس به چه حقی در کتاب فارسی درسی قرار می گیرد که به لحاظ روابط اسلامی دانش آموزان ابتدایی مشکل دارد؟ و به چه حقی درس شهید فهمیده حذف می‌شود ؟ به چه حقی در همین سال جاری بخشنامه هایی صادر می‌شود؟ به چه حقی درخواست هایی از والدین می شود که ضد دیدگاه ها و باورهای دینی ما است؟

,

شایق در ادامه اظهار داشت: در واقع انجام این سند تحمیلی رجعت به فرهنگی است که حتی غرب نیز اکنون از آن پشیمان است و کشورهای همچون فرانسه هم این سند را نپذیرفته اند و زمانیکه غرب سعی دارد بنیان خانواده ها را از این جریان حفاظت کند و فرزند آوری و سلامت خانواده هایشان را حفاظت کنند نسخه 2030 را برای کشورهای جهان خصوصا کشورهای مسلمان می پیچند تا با اجرای مفاد این سند بنیان اخلاق و اعتقاد را نابود و با استحاله رسمی، آموزشی نسل آینده را تحدید و مضمحل کنند؛ چراکه این جریان از دیدگاه‌های فرویدیسم هم خطرناک‌تر است.

,

مدیر عامل موسسه صلح و دوستی جهانی تاکید کرد: سند ۲۰۳۰ حتی در پیش دبستانی ها و مهدکودک ها در حال اجرا شدن است، سند 2030 در حال تغییر و حذف و اضافه کردن مطالب کتب درسی است و هم اینک در بسیاری از آموزشها ی کودکان در بخش دولتی، نیمه دولتی و خصوصی هم در حال اجراست.

,

این نماینده ادوار گذشته مجلس ابراز داشت: درخواست ما از دولتمردان و بانوانی که در دولت حضور دارند این است که برای مردم شعور قائل شوند چرا که مردم ما از شعور فوق‌العاده بالایی برخوردار هستند و زمانی که در این زمینه صراحتا دروغ گفته می شود به شعور این مردم توهین می شود در این زمینه شاکی هستیم فلذا مدعی العموم لازم است وارد شود تا حق معنوی و عدم اجرای برخی از اصول قانون اساسی را بگیرد.

,

این تحلیلگر مسائل اجتماعی خاطرنشان کرد: گفته می شود دغدغه سند 2030 کودکان جهان هستند اما مگر یونسکو سازمانی بین‌المللی نیست پس در خصوص کودکان مظلوم و آواره سوری و یمنی در حوزه آموزش، تغذیه و اسکان چه حرکتی انجام داده است؟ برای کودکانی که در حوادث طبیعی دچار مشکلات شده اند چه کار کرده است؟ اما افرادی که با وادادگی در داخل کشور این سند را اجرا میکنند می خواهند به جریان سلطه جهانی بگویند ما با شما هستیم.

,

این کارشناس ارشد روابط بین الملل تصریح کرد: انتظار داریم مجلس از این سکوت مرگبار و خائنانه در مورد سند 2030 خارج شود و اگر کاری انجام ندهد مردم کار خود را انجام میدهند و در مقابل، مجلس باید در پیشگاه خدا و مردم پاسخگو باشد که چطور نمایندگانی از برکت اعتماد مردم در مجلس نشسته اند اما به فکر اعتقادات مردم و اجرای قانون اساسی نیستند و نمایندگان باید از دولت جهت طرز کار دولت به اصل ۹۰ مجلس و دیگر مراجع ذیربط شکایت کنند و یا اینکه نمایندگان به صورت رسمی به یونسکو نامه بنویسند و امضا کنند که بر طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، دولت حق اجرای هیچ سندی را بدون تصویب مجلس ندارد.

,

عشرت شایق در پایان تاکید کرد: زمانی که مقام معظم رهبری فرمودند اجرای این سند مطلقاً مجاز نمی دانند افراد مسئول همانند رئیس جمهور ، وزرای مربوطه و نمایندگان مجلس در این زمینه بسرعت لازم است وارد عمل شده و مرّ قانون را عمل کنند.

,

انتهای خبر/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه