اخبار داغ

ظهر امروز کلید خورد:

آغاز عملیات اجرایی سد خرمرود تویسرکان با حضو وزیر نیرو

آغاز عملیات اجرایی سد خرمرود تویسرکان با حضو وزیر نیرو
ظهر امروز با حضور وزیر نیرو، کلنگ احداث سد مخزنی خرمرود شهرستان تویسرکان به زمین زده شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رودآور، بالاخره بعد از سال ها انتظار و مطالبات مردمی کلنگ عملیات اجرایی سد خرمرود تویسرکان به زمین زده شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودآور،,
مراسم آغاز عملیات اجرایی این سد مخزنی با حضور وزیر یرو و مسولان متولی امر استانی و شهرستانی انجام شد.
,
گفته می شود که سد مخزنی خرمرود قرار است از نوع خاکی و با طول تاج 700 متر، ارتفاع 54 متر و همچنین با با حجم مفید مخزن 8.1 میلیون متر مکعب ساخته شود.
,
«مرتضی عزالدین» مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان هم پیش از این تامین آب آشامیدنی،  کشاورزی و بخش های صنعت و محیط زیست را از اهداف اجرایی شدن این طرح برشمرده بود.
,
به گزارش رودآور، کمبود آب به ویژه در بخش کشاورزی در سال های اخیر در روستاهای منطقه خرمرود سبب مهاجرت و یا افزایش بیکاری در این منطقه شده بود، این در حالی است که به گفته کارشناسان در صورت به بهره برداری هرچه سریعتر این سد می توان تا حدودی مشکلات اصلی این حوزه را کاهش داد و مردم را امیدوار به ماندگاری در منطقه نگه داشت.
,
امید آن که ساخت سد خرمرود به مانند سد مخزنی سرابی سال ها طولانی نشود تا مردم دلگرمتر به کشاورزی و ایجاد اشتغال بپردازند.
,
همچنین امروز با حضور مسئولان کشوری و استانی خط انتقال آب شرب از سد سرابی به منطقه اشترمل و جیجانکوه در دهستان سید شهاب هم شروع به کار کرد.
,
زنگنه 
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه