اخبار داغ

مضرات بی‌خوابی بر ذهن و بدن

مضرات بی‌خوابی بر ذهن و بدن
اکثر افراد می دانند که بی خوابی و بدخوابی به شدت موجب کاهش انرژی می شود، اما بر سلامت شما هم به شیوه ای تاثیر می گذارد که ممکن است متوجه نشوید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ خواب ناکافی مشکلی شایع در بین مردم است که به شیوه های زیر بر ذهن و جسم تاثیر می گذارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

1- بیماری های مزمن

,

بیخوابی مزمن با ریسک بالای دیابت نوع2، بیماری قلبی-عروقی، چاقی و افسردگی مرتبط است.

,

2- هورمون های گرسنگی

,

کم خوابی با افزایش اشتها در مقایسه با زمانی که خواب کافی داشته اید مرتبط است. همچنین مشخص شده است که افزایش نرخ چاقی همزمان با کاهش عادات خواب است.

,

3- عملکرد شناختی

,

اختلالات قابل توجه شناختی ناشی از بیخوابی می تواند بر عملکرد وظایف عادی نظیر رانندگی و کار با ماشین آلات تاثیر گذارد. همچنین می تواند بر حافظه بلندمدت و کوتاه مدت، توانایی تمرکز، قابلیت تصمیم گیری، پردازش ریاضیات، سرعت شناختی و جهت یابی مکانی تاثیر گذارد.

,

4- سیستم ایمنی

,

بیخوابی می تواند با توانایی بدن در مقابله با عفونت ها تداخل یابد. تحقیقات نشان می دهد خواب و ساعت درونی بدن موسوم به سیستم شبانه روزی، موجب تنظیم سیستم ایمنی بدن می شود.

,

5- ظاهر

,

خواب کافی موجب جذابیت ظاهر می شود. محققان دریافته اند کم خوابی و بیخوابی با سلامت کمتر، جذابیت کمتر و خستگی بیشتر در مقایسه با زمانی که خوب استراحت می کنید همراه است.

,
منبع: مهر
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه