اخبار داغ

حواشی سفر دو ساعته وزیر نیرو به تویسرکان؛

معطلی 4ساعته اهالی خرمرود برای استقبال از وزیر نیرو/اشتران تشنه آب است

معطلی 4ساعته اهالی خرمرود برای استقبال از وزیر نیرو/اشتران تشنه آب است
مردم خرمرود امروز به استقبال از وزیر نیرو آمدند تا از او بخواهند قولش قول باشد و اگر امروز کلنگ ساخت سد منطقه به زمین زده شد، در همان تاریخ تعیین شده هم به بهره برداری برسد تا روزگار کم آبی آنان را به مهاجرت از روستاها ترغیب نکند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رودآور؛ ظهر امروز قرار بر آن بود که وزیر نیرو با حضور در تویسرکان، عملیات اجرایی سد خرمرود این شهرستان را با کلنگ زنی خود آغاز کند و اما این حضور خالی از حواشی نبود و این مراسم با چهار ساعت تأخیر در حضور وزیر نیرو و البته چهار ساعت معطلی اهالی روستای اشتران و دیگر اهالی روستاهای اطراف که به این روستا آمده بودند، همراه شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودآور,

اینکه چه تغییراتی در برنامه حضور وزیر رخداد داده است، مشخص نیست، اما چیت چیان حوالی ظهر در خرم آباد بوده و نهایت با بالگرد ساعت 15 و 15 دقیقه به روستای اشتران تویسرکان می رسد.

,

, ,

طبق اعلام قبلی قرار بر آن بود حوالی ساعت 13 و 30 دقیقه مسئولان در محل اشتران حضور داشته باشند، اما زمانی که به گفت و گو با اهالی روستا پرداختیم متوجه شدیم که بسیاری از آنان حتی از ساعت 11 صبح در حسینه این روستا و اطراف آن جمع شده بودند تا شاید با حضور خود به وزیر نیرو بگویند که این منطقه تشنه آب است و از آنان بخواهند مشکلات آب شرب و کشاورزیشان را برطرف کنند.

,

, ,

مومیوند در این باره به خبرنگار رودآور، گفت: لطفاً مطلبی را که به گویم بدون کم و کاست به گوش مسئولان برسانید، من همراه با فرزندم برای استقبال آمده ام و از مسئولان امر می خواهم که اگر امروز کلنگ ساخت این سد را زدند، نروند و تا چند سال دیگر به یاد اجرایی کردن ساخت آن نیافتند، بلکه از همین امروز کار خود را جدی آغاز کنند.

,

وی اظهار کرد: من از مسئولان می خواهم قولشان قول باشد و امروز تنها حرفی نزنند و بروند و به اصطلاح با یک کلنگ زنی صوری مردم را سال ها چشم انتظار نگه دارند، اشتران و روستاهای اطراف تنشنه آب هستند و امید است که روند ساخت این طرح به خوبی پیش برود.

,

, ,

یکی از بانوان روستایی هم می عنوان کرد: که از ساعت 11 صبح در این محل حضور داشته و اکنون که ساعت 15 است، به منزل نرفته و ناهار صرف نکرده، چرا که او نیز از وزیر نیرو و مسئولان امر انتظاراتی دارد و می خواهد با حضورش خواسته های خود را بیان کند.

,

نادربیگی از اهالی روستای شهرستانه است، او هم از ایکنه کلنگ ساخت سد خرمرود به زمین زده می شود خوشحال است، اما کمی هم دل نگران که مبادا روند ساخت این پروژه به مانند سد سرابی تویسرکان دستخوش زمان شود و 10 سالی به طول انجامد.

,

مطالبه او از مسئولان آن است که به وعده های خود عمل کنند و در موعد مقرر سد را به بهره برداری برسانند، چرا که معتقد است در صورت عدم توجه به وضعیت آب منطقه اهالی روستاهای این دهستان کم کم مهاجرت را ترجیح می دهند و رونق اقتصادی منطقه هم تحت تأثیر قرار می گیرد.

,

, ,

تعدادی از اهالی روستاهای اطراف هم به اشتران آمده بودند و با وجود گرما منتظر بودند، استاندار، نماینده تویسرکان و فرماندار این شهر هم حوالی ساعت 13و 30 دقیقه آمدند و به اهالی پیوستند، آنان امروز نیز همراه با مردم روستای تویسرکان طعم چشم انتظاری را چشیدند.

,

, ,

در ساعات معطلی برخی هم از فرصت استفاده کرده و به تخمه شکستن مشغول بودند و اهالی دیگر به گفت و گو با هم می پرداختند.

,

, ,

اهالی در این میان دلشان برای گوسفند مانده در زیر آفتاب سوخت و آن زبان بسته که خود را آماده قربانی شدن جلوی پای وزیر می کرد، در سایه دیورای پناه دادند.

,

, ,

بالاخره عقربه های ساعت به 15 و 15 دقیقه رسید و وزیر هم با بالگرد به روستا و اهالی او را با ساز و دهل چندمتری همراهی کردند.

,

به گفته «مرتضی عزالدین» مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان این سد سه سال دیگر به بهره برداری خواهد رسید و مردم این منطقه سه سال دیگر با مشکل آب مواجه نخواهند بود.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه