اخبار داغ

دو برادر عامل حمله منچستر +عکس

دو برادر عامل حمله منچستر +عکس
برادر عامل حمله منچستر انگلیس به عضویت خود و برادرش در گروه تروریستی اعتراف کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایسنا، نیروهای ویژه وابسته به وزارت کشور لیبی در بیانیه‌ای اعلام کردند که هاشم رمضان ابوالقاسم لعبیدی ۲۰ ساله اعتراف کرده که در جریان آماده سازی عملیات منچستر دست داشته و طی ماه گذشته خاک انگلیس را ترک کرده و روز ۱۶ آوریل وارد لیبی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این فرد بازداشت شده اعتراف کرده که مبلغی را از گروه داعش طی روزهای گذشته تحویل گرفته است.

,

عامل حمله منچستر

, عامل حمله منچستر,

هاشم رمضان دارای تابعیت انگلیسی و دانشجو بوده و برای انجام عملیات تروریستی در طرابلس برنامه ریزی می کرده است.

,

در جریان حمله یک عامل انتحاری به ساختمانی که یک کنسرت خواننده معروف آمریکایی در آن در حال برگزاری بود، دست کم ۲۲ تن کشته و بیش از ۶۰ تن دیگر مجروح شدند.

,

گروه تروریستی داعش با صدور بیانیه‌ای رسما مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته و اعلام کرده بود که یکی از نیروهای خلافت با قرار دادن چند بمب دستی در میان این تجمع در شهر منچستر عملیات مذکور را انجام داد.

,

این گروه تروریستی هشدار داده که عملیات آینده علیه «صلیبی‌ها» بسیار شدیدتر خواهد بود.

,

در همین حال گروهی از کارشناسان اعلام کرده‌اند، به احتمال زیاد شبکه همکاران سلمان عبیدی در دوسلدورف فعال بوده و انجام حمله در منچستر برای معطوف کردن توجهات به نقاط دیگری غیر از محل استقرار شبکه اصلی آن‌هاست.

,

هم‌چنین اعلام شده است که عامل حمله منچستر چهار روز پیش از انجام این حمله تروریستی به آلمان سفر کرده بوده است. منابع اطلاعاتی می‌گویند، سلمان عبیدی از شهر دوسلدورف به منچستر پرواز داشته است اما نام او در لیست مظنونین داعشی که در اروپا تحت پیگرد هستند، نبوده است.

,

پلیس آلمان اکنون در حال بررسی این موضوع است که آیا عبیدی که گفته می‌شود دست کم دوبار به آلمان سفر داشته است در این کشور با عوامل داعشی ارتباط دارد یا خیر.

,

بر اساس اطلاعات به دست آمده، عبیدی در سال ۲۰۱۵ از فرانکفورت به انگلیس سفر کرده است در حالی که منابع اطلاعاتی آلمانی می‌گویند وی پیش از این در سوریه و از سوی گروه تروریستی داعش آموزش دیده‌ بوده است.

,

این در حالی است که دو شهر فرانکفورت و دوسلدورف آلمان که عبیدی سفرهایی به آن‌ها داشته است به عنوان مرکز حضور افراطگرایان این کشور شناخته می‌شود.

,

با این حال سرویس‌های امنیتی انگلیس ادعا می‌کنند که دست کم پنج بار درباره عبیدی و فعالیت‌های او هشدار داده بوده‌اند.

,

هم‌زمان با ادامه تحقیقات درباره عبیدی و شبکه‌ای که مقامات اروپایی معتقدند وی از سوی آن‌ها در کشورهای اروایی فعالیت می‌کرده، مشخص شده است که سلمان عبیدی چند دقیقه پیش از انجام حمله تروریستی خود تلفنی با مادرش گفت‌وگو کرده است.

,

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، یک منبع امنیتی لیبیایی گفته است که این تروریست ۲۳ ساله پیش از این حمله با فردی در لیبی تماس داشته و از وی خواسته تا به مادرش بگوید با او تماس بگیرد.

,

مادر ۵۰ ساله سلمان فارغ تحصیل دانشگاه طرابلس و دانشمند هسته‌ای است. به گفته یکی از دوستان خانوادگی عبیدی، خانواده سلمان به شدت از انجام این حمله تروریستی توسط فرزندشان شوکه شده‌اند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه