اخبار داغ

نماینده مردم خمینی شهر مطرح کرد؛

نبود سرمایه در گردش و کمک دولت برای بروزرسانی تجهیزات، عوامل اصلی کاهش صادرات سنگ

نبود سرمایه در گردش و کمک دولت برای بروزرسانی تجهیزات، عوامل اصلی کاهش صادرات سنگ
ابطحی تاکید کرد: یکی از مشکلات ما این است که دولت هیچ کمکی برای نوآوری و یا به‌روزرسانی تجهیزات در کارگاه ها و کارخانه‌های سنگ نمی‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز،نماینده مردم خمینی‌شهر پیرامون چرایی کاهش صادرات سنگ از ایران و عقب افتادگی تکنولوژی تولید سنگ در ایران، اظهار کرد: این نکته که تکنولوژی ما در زمینه تولید سنگ عقب افتاده نکته صحیحی بوده و میزان پِرتی سنگ ما نسبت به کشورهایی مانند آلمان و ایتالیا زیاد است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

نماینده مردم خمینی‌شهر در خانه ملت، ادامه داد: البته با وجود تمام این عقب افتادگی ها، کارخانه‌ها و کارگاه های پیشرفته‌ای نیز در شهرک صنعتی محمودآباد مشغول فعالیت هستند که تکنولوژی‌های روز را از کشورهایی مانند آلمان وارد کردند.

,

وی با اشاره به تلاش هایی که برای به‌روزرسانی تکنولوژی‌ها در سطح کشور صورت گرفته، عنوان کرد: بسیاری از مهندسان داخلی تجهیزات جدیدی طراحی کرده و در همین دانشگاه آزاد خمینی‌شهر دستگاهی برای برش سنگ در ابعاد سه میلی‌متر ساخته شده است.

,

نماینده مردم خمینی‌شهر با بیان اینکه دولت باید به این کارگاه ها کمک مالی کرده و تسهیلات ارائه دهد، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات ما این است که دولت هیچ کمکی برای نوآوری و یا به‌روزرسانی تجهیزات در این کارگاه ها و کارخانه‌ها نمی‌کند.

,

ابطحی ادامه داد: فعالان این بخش در شهرستان خمینی‌شهر طومارهای زیادی نوشته و جلسات زیادی حل مشکلات خود برگزار کرده‌اند که هنوز نتیجه مدنظر حاصل نشده است.

,

وی یکی دیگر از مشکلات سنگ‌بری‌ها نبود سرمایه در گردش دانست و اذعان کرد: اگر این 700 هزار میلیارد نقدینگی که ایجادشده به‌جای بانک‌ها در بخش تولید هدایت می‌شد، بخش تولید رونق پیدا می‌کرد.

,

نماینده مجلس ادامه داد: اگر سود سرمایه‌گذاری در بخش تولید بیشتر از سپرده‌گذاری در بانک‌ها بود، مردم نسبت به سرمایه‌گذاری در بخش تولید رغبت پیدا می‌کردند.

,

ابطحی گفت: میزان بیشتر سود بانکی، مردم را به سمت سپرده گذاری در بانک ها و دریافت سودهای بانکی کشانده و تولید را با مشکل مواجه کرده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه