اخبار داغ

معاون گزینش ائمه جمعه کشور در گالیکش:

جمعه روز وحدت، اتحاد و انسجام مسلمانان است / حدود ۹۰۰ نقطه از کشور نماز جمعه اقامه می‌شود

جمعه روز وحدت، اتحاد و انسجام مسلمانان است / حدود ۹۰۰ نقطه از کشور نماز جمعه اقامه می‌شود
معاون گزینش شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در مراسم معارفه امام‌جمعه جدید گالیکش در مسجد جامع این شهرستان گفت: در حدود ۹۰۰ نقطه از کشور نماز جمعه اقامه می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نیلکوه حجت‌الاسلام سید احمد تقوی در این آیین اظهار داشت: در اسلام مسئله پیروی از سنت و سیره پیامبر (ص) بسیار سفارش شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیلکوه ,

وی افزود: پیامبر بلافاصله پس از نبوت؛ اسلام را تبلیغ و عرضه کردند و از روش‌ها و منش‌هایی استفاده کردند که در مدت کوتاهی اسلام فراگیر شد.

,

به گفته وی پیامبر گرامی اسلام پس از ۱۳ سال از مکه به مدینه مهاجرت کردند و حکومت اسلامی را تشکیل دادند. از اخلاق بهره گرفت و مردمی که در جهالت بسر می‌بردند و جنگ‌های ۱۰۰ ساله را ترتیب می‌دادند هدایت کردند و معارف دینی را ترویج دادند.

,

تقوی گفت: حضرت محمد (ص) روز دوشنبه وارد مدینه شدند و تبلیغ کردند که روز جمعه نماز جمعه برپا خواهد شد و از مردم خواستند اطلاع‌رسانی کنند و خودشان به‌عنوان خطیب جمعه امامت را بر عهده گرفتند.

,

معاون گزینش شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور خاطرنشان ساخت: امام راحل نیز پس از استقرار انقلاب اسلامی فرمودند این نماز باید فوراً در کشور اقامه شود و اکنون در حدود ۹۰۰ نقطه از کشور نماز جمعه اقامه می‌شود.

,

وی تأکید کرد: روز جمعه روز وحدت، اتحاد و انسجام مسلمانان است و ترور ائمه جمعه در مشور نشان‌دهنده تأثیرگذاری این نماز است.

,

تقوی تصریح کرد: نماز جمعه متعلق به هیچ فرد، جناح، سلیقه و قومی نیست و متعلق به اسلام است.

,

به گفته وی مردم گالیکش سالیان متمادی از نعمت الهی اقامه نماز برخوردار بودند و شخصیتی تأثیر گزار همچون حجت‌الاسلام سید «باقر موسوی» اقامه آن را عهده‌دار بودند شخصیتی که رهبری ایشان را می‌شناسند و به ایشان علاقه‌مند هستند.

,

معاون گزینش شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور افزود: شورا تمایل داشت بازهم از وجود این شخصیت بهره ببرد اما متأسفانه به دلیل کسالتی که عارض شد خودشان بارها در سالیان گذشته تقاضای معارفه امام جدید را داشتند و علی‌رغم تمایل شورا به درخواست ایشان امام‌جمعه جدید را معارفه کردیم.

,

وی اظهار داشت: صبح به همراه مسئولین شهرستان گالیکش خدمت آیت ا... نور مفیدی نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان بودیم؛ ایشان به دلیل کسالت نتوانستند تشریف بیاورند گالیکش، سلام رساندند و تقدیرنامه‌ای فرستادند برای حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی؛ از فرماندار گالیکش نیز که پیش‌ازاین مراسم جلسه شورای اداری را برای معارفه امام‌جمعه جدید تشکیل دادند نیز تشکر می‌کنم.

,

در ادامه حجت‌الاسلام سید «محمد دلبری» به‌عنوان امام‌جمعه شهرستان گالیکش به نمازگزاران معرفی شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه