اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان خبر داد:

مبارزه با "سن مادر" در بیش از 6هزار هکتار در مزارع غلات تویسرکان/بسیج هم برای آفت زدایی پای کار آمد+تصاویر

مبارزه با "سن مادر" در بیش از 6هزار هکتار در مزارع غلات تویسرکان/بسیج هم برای آفت زدایی پای کار آمد+تصاویر
مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان با اشاره به اینکه تاکنون در 6هزار و 500 هکتار زمین کشاورزی مبارزه با سن مادر انجام شده است، گفت: از فردا شنبه مبارزه علیه پوره سن هم شروع می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا «مسعود اکبری» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، با اشاره به خطر جدیدی سن غلات در کاهش بهره وری از زمین های کشاورزی، گفت: مبارزه با سن مادر از هفته های گذشته آغاز شده و تاکنون  6هزار و 500 هکتار علیه این آفت مبارزه شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودآور,

وی اظهار کرد: در حال حاضر هم مبارزه با سن مادر تمام شده و از فردا شنبه مبارزه علیه پوره سن هم شروع می شود.

,

مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان با اشاره به اینکه در سال جاری از کمک بسیج سازندگی هم استفاده می کنیم، افزود: پنج اکیپ دولتی و چهار اکیپ بسیج مهندسین ما را در مبارزه با سن غلات همراهی و کمک می کنند.

,

, ,

اکبری عنوان کرد: هزینه مبارزه توسط خود کشاورز انجام می شود و کارشناسان ما تنها در طول زمستان و هم اکنون ردیابی سن موجود را بر عهده دارند و به محض اینکه به حد مبارزه رسید به مردم اطلاع رسانی می کنند.

,

وی در ادامه گفت: صدها دستگاه سمپاشی از انواع مختلف توربولاینر، پشت تراکتوری و فرغونی  در شهرستان وجود دارد که در این کار از استفاده می شوند.

,

مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان دلایل افزایش سن غلات را عدم مبارزه به موقع، عدم سمپاشی مزارع به ویژه در روستاهای خالی از سکنه و نیز عدم مبارزه با علف های هرز بر شمرد.

,

به گزارش رودآور؛ گندم به عنوان مواد اولیه غذای اصلی جامعه ما محسوب می شود و آفت مهم و خطرناک آن سن غلات است.، این آفت  از برگ، جوانه، ساقه، سنبله و دانه های گندم و جو تغذیه کرده و در نهایت به مطارع گندم خسارت وارد می کند.گفته می شود استفاده از محصول سن زنده چه از نظر بهداشتی و چه از نظر تغذیه ای برای انسان و دام زیان آور است.

,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه