اخبار داغ

نبود اشتغال عامل مهاجرت جوانان روستا

نبود اشتغال عامل مهاجرت جوانان روستا
دوازدهمین دورهٔ انتخابات ریاست جمهوری ایران در روز جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ برگزار شد و رئیس جمهور کنونی، حسن روحانی، مجاز به شرکت در انتخابات برای دومین بار پیاپی شد که با سید ابراهیم رئیسی ,سید مصطفی هاشمی‌طبا و سید مصطفی میرسلیم رقابت کرد. در نهایت طبق نتیجه رسمی حسن روحانی با کسب ۵۷٪ آرا مجدداً به عنوان رئیس جمهور ایران انتخاب شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بهارانه، نقش پررنگ جوانان و نوجوانان در دوازدهمین  انتخابات ریاست جمهوری ایران برکسی پوشیده نیست چرا که تمام اعضای ستادهای این نامزد انتخاباتی را جوانان تشکیل داده بودند  و حضور پرشور جوانان در روز رای گیری برای همه محرز بود .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بهارانه،,

در نشست خبری که دکتر روحانی با خبرنگار رسانه ها داشتند در خصوص جوانان گفت:شور انتخابات اخیر را بیشتر از همه جوانان دختر و پسر ما بوجود آوردند، البته همه به شور انتخاباتی کمک کردند.

,

 وی ادامه داد: امیدوارم بتوانیم پیرو راه مردم و جوانان باشیم و در 100 روز اول و شاید زودتر در زمینه کارورزی کارمان را شروع  کنیم چرا که اشتغال مهمترین گزینه جوانان امروز است و ما در افتتاحیه طرح هایی که در تمام استان ها اخیرا داشته ایم از استاندار آن استان آمار اشتغال جوانان آن منطقه را جویا شده ایم

,

منتخب دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: اشتغال جوانان به خصوص جوانان تحصیل کرده ما در اولویت اصلی است و کارورزی جوانان و برنامه ریزی برای اشتغال جوانان را پیش از 100روز اول به نتیجه خواهیم رساند.

,

روحانی تصریح کرد: تلاش دولت ما این خواهد بود که مشکلات مسکن، فرهنگ، اشتغال و ازدواج جوانان را که جز اصلی ترین مطالبات جوانان است، را برطرف نماییم.

,

به دنبال سخنان ریاست جمهوری و تاکید وی بر اشتغال جوانان گفت و گویی کوتاه با یکی از جوانان هم روستایی داشتیم که در ادامه می خوانیم .

,

  نبود اشتغال عامل مهاجرت جوانان روستا/ به زودی حسین آباد خالی از سکنه خواهد شد

,

جوان و فعال ورزشی به خبرنگار ما  گفت: اصالتا اهل روستای حسین آباد عاشوری  هستم و در این روستا هیچ شغلی وجود ندارد و مردمانش فقط برداشت انگور آن هم در فصل تابستان دارند و این نبود اشتغال باعث شده است که اکثر جمعیت روستا مهاجرت کرده و به شهرهای بزرگ رفته اند و جمعیت آن از 4000نفر به کمتر از 3500 نفر کاهش یافته است.

,

وی ادامه داد: ایجاد یک کارگاه تولیدی می توانست این روستا را نجات دهد اما نه تنها اشتغال حل نشد بلکه آب شرب روستا به مشکل برخورد و با پیگیری های مکرر به استانداری  و فرمانداری  هم مشکل حل نشد و روزی در روزنامه ای خواندیم که دولت 6 میلیارد ریال  صرف آب شرب این روستا کرده است اما هم چنان مردم این روستا  از بی آبی رنج می برند .

,

این جوان فعال تصریح کرد: به خاطر نبودن شغل؛ اکثر دانش آموزان روستا ترک تحصیل کرده اند و به رستوران ها و آشپزی های همدان و تهران  منتقل شده و برای مدت کوتاهی مشغول به کار می شوند اما دوباره به روستا بر می گردند در حالی که از درس هم باز مانده اند .

,

جوان فعال حسین آبادی در پایان با اشاره به دوستانی که در لیگ های برتر مشغول فعالیت بودند و به خاطر مشکلات مالی ورزش را رها کردند و هم اکنون مشغول شغل آزاد هستند گفت: اشتغال تمام زندگی جوانان را تحت تاثیر خود قرار داده است  و این نیاز به تدابیر خاص به ویژه در روستا ها می باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه