اخبار داغ

در خطبه های نمازجمعه استان سمنان مطرح شد؛

همه برای پیشرفت کشور به منتخب مردم کمک کنند/اقتصاد و معیشت مردم عمده مشکلات پیش روی کشور است/دولت ها عزت نظام را در تعاملات بین المللی منعکس کنند

همه برای پیشرفت کشور به منتخب مردم کمک کنند/اقتصاد و معیشت مردم عمده مشکلات پیش روی کشور است/دولت ها عزت نظام را در تعاملات بین المللی منعکس کنند
‌‌ائمه جمعه سراسر استان سمنان امروز در خطبه های نماز جمعه به مسائل مذهبی، اجتماعی،سیاسی و اقتصادی روز پرداختند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، استان سمنان نیز این هفته شاهد حضور گسترده مردم در آیین عبادی و سیاسی بود و امامان جمعه در خطبه های نماز جمعه به مسائل مختلف روز اشاره کرده و مباحثی را مطرح کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,
همه برای پیشرفت کشور به منتخب مردم کمک کنند/ ارزش های دفاع مقدس باید به نسل جدید منتقل شود
,
همه برای پیشرفت کشور به منتخب مردم کمک کنند/ ارزش های دفاع مقدس باید به نسل جدید منتقل شود
,
همه برای پیشرفت کشور به منتخب مردم کمک کنند/ ارزش های دفاع مقدس باید به نسل جدید منتقل شود
, همه برای پیشرفت کشور به منتخب مردم کمک کنند/ ارزش های دفاع مقدس باید به نسل جدید منتقل شود,

حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر عبدوس امام جمعه موقت سمنان در خطبه های نماز جمعه سمنان با اشاره به 5 خرداد روز نسیم مهر و حمایت از خانواده های زندانیان گفت: بسیاری از زندانیان، به دلیل جرائمی غیرعمد در بند هستند که انگیزه مجرمانه نداشته و بر اثر یک سهل انگاری یا اتفاق و حادثه گرفتار شده اند.

,

عبدوس در ادامه گفت: سنت حسنه گلریزان که برای کمک به زندانیان برگزار می شود در این ایام و با توجه به ماه مبارک رمضان باید پرشور تر از گذشته برگزار شود و هرکس که دستش به دهانش می رسد و خیرانی را می شناسد در این امر خداپسندانه مشارکت داشته باشد تا گره ای از کار مسلمانی باز شود.

,

وی با گرامیداشت سالروز آزاسازی خرمشهر و حماسه تاریخی رزمندگان اسلام اظهار کرد: مجاهدان اسلام در آن روزگار با کمترین امکانات در برابر اکثر کشورهای دنیا که با رژیم بعث همراه بودند مقاومت کردند و به پیروزی بزرگی رسیدند که این پیروز معجزه آسا در ادامه جنگ نقش مهمی داشت.

,

امام جمعه موقت سمنان تاکید کرد: رهبر انقلاب در دیدار با راویان دفاع مقدس به مناسبت سالروز آزادساری خرمشهر تاکید کردند که نگذارید این معجزه که نشانه ای از رشادت های رزمندگان دفاع مقدس است تضعیف و فراموش شود و باید تلاش کنیم مفاهیم دفاع مقدس به نسل جدید منتقل شود.

,

عبدوس با بیان اینکه کمرنگ کردن ارزش های دفاع مقدس از توطئه های دشمنان اسلام و ایران است ابراز کرد: یکی از مصادیق تلاش دشمن در جهت کمرنگ شدن ارزش های دفاع مقدس، سند 2030 است که بخشی از آن به موضوع حذف موضوع جهاد و شهادت از کتب درسی مدارس و دانشگاه هاست و این اقدام، مستقیما فرهنگ دفاع مقدس را نشانه گرفته است.

,

وی در ادامه گفت: مستکبران جهان، 25 سال گذشته به این نتیجه رسیدند که تا هنگامی که جمهوری اسلامی دو بال سبز ولایت فقیه و بال سرخ جهاد و شهادت را دارد هیچ آسیبی نمی بیند و از آن زمان برای ضربه زدن به این دو بال طرح ریزی کردند.

,

امام جمعه موقت سمنان تصریح کرد: یکی از توئطئه های استکبار جهانی برای تضعیف جمهوری اسلامی، ضربه زدن به شورای نگهبان و زیر سوال بردن این رکن مهم کشور بود و بارها به سوی آن هجوم بردند، چرا که با وجود این شورا امکان ورود عناصر نفوذی در ارکان کشور وجود ندارد.

,

عبدوس  با اشاره به انتخابات 29 اردیبهشت و با تقدیر از مشارکت مردم در این آزمون سیاسی گفت: انتخابات، پیروزی ملت ایران بود. مردم ایران در این روز با مشارکت 73 درصدی چشمان دنیا را خیره کردند و دشمنان مجبور به اعتراف شدند که این انتخابات، پیروزی مردم و ولی فقیه بود چرا که با نفوذ کلام رهبری حتی کسانی که مشکلات فراونیدهم دارند پای صندوق آمدند و این نشانه سلامت نظام است.

,

وی در ادامه گفت: امروز رقابت ها تمام شده و همه باید برای ساخت و پیشرفت کشور تلاش کنند. منتخب مردم نیز باید توجه به محرومان و مستضعفان، حل مشکل بیکاری و تولید را در اولویت قرار داده و با ایجاد امید، توطئه های دشمن را که برای مایوس کردن مردم از نظام اسلامی طرح ریزی شده خنثی کند.

,

امام جمعه موقت سمنان با اشاره به سفر ترامپ به منطقه و عربستان سعودی و فروش سلاح به این کشور گفت: اعراب تصور می کنند با خریدهای هنگفت سلاح از آمریکا و متحد شدن با شیطان بزرگ می توانند جمهوری اسلامی را بترسانند و تحت فشار بگذارند  اما حضور ملت ایران در صحنه های حساس و پشتیابنی از انقلاب اسلامی از یک سو و توان بالای دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی از سویی دیگر اجازه زیاده خواهی به دشمنان را نخواهد داد.

,

اقتصاد و معیشت مردم عمده مشکلات پیش روی کشور است

, اقتصاد و معیشت مردم عمده مشکلات پیش روی کشور است,

حجت الاسلام عباس امینی امام جمعه شاهرود در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت: ماه رمضان نزول فیوضات الهی و رحمت بی واسعه خداوند متعال است پس در این ماه هر چه بیشتر قدردان نعمات الهی باشیم.

,

وی با بیان اینکه ماه رمضان ماه بهار قرآن است اظهار کرد: روحانیون و مبلغان در این ماه بیش از گذشته در منابر خود به تفسیر قرآن، شرح احادیث و فرمایشات قرآنی بپردازند و به جهت رعایت حال مردم سعی کنند منابر و جلسات سخنرانی خود را کوتاه کنند.

,

خطیب نماز جمعه این هفته شاهرود به برگزاری برخی محافل قرآنی در پارک ها و بوستان ها اشاره کرد و افزود: برگزاری محافل قرآنی در بوستان ها و پارک ها ممنوعیتی ندارد اما نمی تواند جای مساجد را پر کند.
امینی در ادامه صحبت های خود به حضور پرشور مردم در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم اشاره و تصریح کرد: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پشتوانه نظام جمهوری اسلامی ایران است و اقتدار ایران اسلامی را بیش از پیش به رخ جهانیان کشید.

,
,

وی معیشت و اقتصاد رو دو مشکل عمده پیش روی کشور عنوان و بیان کرد: دولت باید توجه ویژه به حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم داشته باشد و مردم نیز باید برای حل این مشکل با دولت همکاری کنند.

,

امام جمعه شاهرود به نشست سران عرب به سرکردگی عربستان اشاره کرد و گفت: دشمن از همان ابتدای پیروزی انقلاب به دشمنی با انقلاب اسلامی ایران پرداخت اما در تمام این سال ها در اجرای نقشه های شوم خود ناکام ماند و در حال حاضر نیز هدف از تشکیل مثلث شوم عرب ایران هراسی و ائتلاف علیه ایران اسلامی است.

,

دولت ها عزت نظام را در تعاملات بین المللی منعکس کنند

, دولت ها عزت نظام را در تعاملات بین المللی منعکس کنند,

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی فاطمی بصیر در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه ضمن تبریک پیشاپیش حلول ماه مبارک رمضان همگان را به رعایت تقوای الهی توصیه کرد.

,

وی به مؤلفه های انتخابات ریاست جمهوری در 29 اردیبهشتماه اشاره کرد که نظام به دنبال آن بود و بیان داشت: مشارکت، رقابت، امنیت و سلامت از مؤلفه هایی بود که در این انتخابات رخ نمایی کرد.

,

امام جمعه سرخه بیان داشت: برنده اصلی انتخابات ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران است و به فرموده رهبری جشن های حماسی انتخابات بار دیگر همچون گوهری درخشان چشم جهانیان را به خود خیره کرد.

,

فاطمی بصیراظهار داشت: صف های طولانی مشارکت مردم در اقصی نقاط کشورمان و حضور همه اقشار جامعه و طیف های سیاسی نشانه ای آشکار از استحکام حکومت و گواهی بر پایداری مردم سالاری دینی بود که ایران و ایرانی در آزمون میدان عمل سرفراز و رو سفید در صحنه حاضر شدند.

,

وی با بیان اینکه بدخواهان، کینه ورزان و حسودان را این انتخابات عقب راند و دل دوستان خود را لبریز از شادی و نشاط کرد و بدون شک پیروز این انتخابات مردم و نظام بود، گفت: آزمون برجسته 29 اردیبهشت ماه تنها یک مشارکت گسترده نبود بلکه آرامش، نجابت، متانت و امنیت انتخابات را تضمین کرد.

,

امام جمعه سرخه ادامه داد: همه قشرها و سلیقه های سیاسی در کنار یکدیگر و دوشادوش هم به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رأی دادند و بار دیگر شور و شعور ملت ایران موجب افزایش اقتدار، امنیت و انسجام ملی شد.

,

فاطمی بصیر تصریح کرد: لبیک عمومی مردم به فراخوان رهبری را در این انتخابات با مشارکت و حضوری بیش از 80 درصد شاهد بودیم.

,

وی اظهار داشت: مردم بار دیگر در این انتخابات به دولت تدبیر و امید اعتماد کردند و فرصتی 4 ساله به ایندولت بخشیدند و امروز بیش از گذشته مطالبات مردم برجسته شد و کار دولت دوازدهم به مراتب سخت از کار دولت یازدهم است.

,

امام جمعه سرخه با تأکید بر اینکه دولت ها باید عزت نظام را در عرصه تعاملات بین المللی منعکس کنند، بیان داشت: یکی از مطالبات مردم و نظام رفاه اقتصادی است که حق مردم است و باید در احقاق حقوق مردم کوشا بود و دیگر مطالبه البته امنیت اجتماعی، ثبات سیاسی است.

,

فاطمی بصیر گفت: مشکلات اقتصادی بسیار زیاد است و دیدیم که در مناظرات تمامی رقبای انتخاباتی بر آن تأکید و هم و غم خود را رتق و فتق آن عنوان می کردند و در این میان رئیس جمهور  منتخب مردم حسن روحانی نیز در بطن مناظرات سه مرحله ای برنامه جامع خود را عنوان و تبیین کردند که از جمله وعده های رئیس جمهور منتخب تحقق عدالت درآمدی، زدودن چهره فقر از کشور، طرح توانمندسازی روستائیان،کارورزی برای ایجاد اشتغال، اصلاح ساختار سهام عدالت، حمایت از کارمندان دولت و بخش خصوصی بود.

,

رئیس جمهور منتخب انتقادات سازنده و به جا  رقبا خود را جدی بگیرد

, رئیس جمهور منتخب انتقادات سازنده و به جا  رقبا خود را جدی بگیرد,

حجت الاسلام سیدعلی مهدی نژاد؛ امام جمعه در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: انتخابات 29  اردیبهشت ماه  یک حماسه  و جشن ملی بود و متعلق به یک طیف یا گروه خاص یا پیروز نیست بلکه این حماسه ماندگار که در تاریخ پر افتخار انقلاب اسلامی ایران ثبت و ضبط شده است متعلق به تمام مردم ایران اسلامی است .

,

 امام جمعه گرمسار توصیه هایی نیز بر برگزاری جشن ها  در  باب پیروزی  انتخابات در برخی از شهر های کشور نیز بیان کردو اظهارداشت: معمولا در دین اسلام جشن نماد شکر گذاری یک رویداد است و نباید با گناه آلوده شود چون این آلودگی باعث  تضعیف جایگاه آن نعمت در پیشگاه خداوند متعال خواهد شد .

,

 مهدی نژاد در ادامه گفت: رئیس جمهور محترم نیز به  وعده های انتخاباتی  خود  که در بخش های مختلف به خصوص اشتغال و اقتصادی بوده است توجه و عملیاتی نماید  چون قول هایی در این باب در زمینه کاهش مشکلات تاثیرگذار است .

,

 وی در ادامه به مشارکت  بیش از 73 درصدی مردم کشور و قانون مندی در حوزه  بیان تخلفات  توسط  دیگر کاندیدا  اشاره کردو  اظهارداشت: در این انتخابات قانون مندی ملت ایران اسلامی به اثبات رسید چون اگر اعتراض یا تخلفی  هم  مورد بحث  در فضای انتخباات بود  راهکار قانونی در شورای نگهبان پیش گرفته شد  از عمل های ناپسندی همچون اردو کشی های خیابانی  پرهیز شد که جای تشکر و قدردانی است .

,

مهدی نژاد در ادامه ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان  گفت: رمضان ماه خداوند و  هدیه ویژه خداوند به بندگان است  و این ماه نشان غلبه روح بر جسم پرا زگناه آدمی است و استفاده از ظرفیت مساجد و اعمال این ماه  زیبای خداوندی از ویژگی های برجسته است.

,

اجرای سند 2030 بسیار خطرناک است

, اجرای سند 2030 بسیار خطرناک است,

به گزارش مرآت به نقل از  نیزوا، حجت الاسلام علی سقائیان در خطبه های امروز نماز جمعه مهدیشهر، با تقدیر از حضور گسترده مردم در انتخابات 29 اردیبهشت، آن را مظهری از مردم سالاری دینی دانست.

, مرآت, نیزوا,

وی  به نکات قوت این انتخابات اشاره کرد و افزود: امام خامنه ای در این انتخابات چنان کشور را رهبری و هدایت کردند که افکار عمومی هر چه بیشتر در انتخابات شرکت نمودند و این حضور لبیک به فرمان رهبری بود.

,

امام جمعه موقت مهدیشهر با ارژوی صحت و سلامتی برای امام خامنه ای، ادامه داد: دوست و دشمن همه اذعان کردند که ایرانیان رهبری باهوش و زیرک دارند که توانست همه را به پای صندوق های رای بکشاند.

,

سقائیان بیان کرد: البته در این انتخابات چالش ها و بداخلاقی هایی هم دیدیم که ترساندن مردم از آینده کشور، تعرض به ارکان نظام و شکستن حریم های قانونی نهادهای قوه قضائیه، سپاه، صدا و سیما بود.

,

وی با اشاره به سفر ترامپ به منطقه و عربستان سعودی، اذعان کرد: ترامپ این همه به ایران توهین کرد و سعودی های نادان هم این همه برای ایران شاخ و شانه کشیدند که از دولت خواستاریم موضعی مقتدرانه با پشتوانه حضور مردمی بگیرد.

,

امام جمعه موقت مهدیشهر آمریکا را منشا همه گرفتاری ها در جهان دانست و اظهار کرد: هر کجا کشتار و غارت است رد پای آمریکا دیده می شود چون که خط مشی آنها خرابی منطقه است تا به منافع خود دست پیدا کنند و سرمایه و منابع کشورها را به غارت ببرند.

,

سقائیان گفت: موضع ایران این است که همیشه از طاغوت که در راس آنها آمریکاست مبارزه و دوری کند و در قران نیز به دوری مسلمانان از طاغوت سفارش شده است.

,

وی مرگ بر آمریکا را نمونه ای از مبارزه با طاغوت بیان کرد و افزود: برخی ها می گویند از "مرگ" گفتن ها دست بکشیم ولی این امر نمی شود مگر اینکه  بخواهیم از لااله الا اللهدست بکشیم و به سمت طاغوت برویم.

,

امام جمعه موقت مهدیشهر اضافه کرد: آمریکایی ها هرگز ایران دوست نیستند، روزی اظهار دوستی کردیم و دیدیم که تحریم ها علیه ما بیشتر شد.

,

سقائیان همچنین با اشاره به سند 2030، اذعان کرد: با این سند درس شهید فهمیده را در کتاب ها حذف کردند چرا که طبق این سند باید مطالب انقلابی و شعارهای ارزشی از کتاب های مدارس حذف شود.

,

وی گفت: دولت می گوید سند 2030 دروغ است ولی چطور می شود اجرا نشده باشد در حالی که رهبر معظم انقلاب اسلامی از اجرای پنهانی این سند گلایه داشتند.

,

امام جمعه موقت مهدیشهرتاکید کرد: اجرای سند 2030 بسیار خطرناک است و با روحیه شیعیان امیرالمومنین سازگار نیست.

,

 سقائیان همچنین با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: ما داریم به مهمانی بزرگ خداوند می رویم سعی کنیم در این ماه روزه دار واقعی باشیم و مهمان خوبی برای خداوند شویم و دل صاحب خانه را بدست آوریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه