اخبار داغ

ائمه جمعه استان کرمان مطرح کردند؛

مسئولین به جای توجیه سخنان رهبری عذرخواهی کنند/تخلفات انتخاباتی نجومی بود

مسئولین به جای توجیه سخنان رهبری عذرخواهی کنند/تخلفات انتخاباتی نجومی بود
ظهر امروز نماز عبادی سیاسی جمعه با حضور پرشور مردم مومن و ولایتمدار در سراسر شهرستان های استان کرمان برگزار شد که مشروح خطبه ها را در زیر میخوانید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از   آرمان کرمان ؛ ظهر امروز نماز عبادی سیاسی جمعه با حضور پرشور مردم مومن و ولایتمدار در سراسر شهرستان های استان کرمان برگزار شد که مشروح خطبه ها را در زیر میخوانید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آرمان کرمان, آرمان کرمان,

هدف سفر ترامپ به عربستان تشکیل ائتلاف غربی و عربی بر علیه جمهوری اسلامی ایران است

, هدف سفر ترامپ به عربستان تشکیل ائتلاف غربی و عربی بر علیه جمهوری اسلامی ایران است,

حجت الاسلام و المسلمین عباس گروهی امام جمعه شهرستان رودبار جنوب در خطبه های نماز جمعه این هفته به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: رمضان ماه عفو و بخشش الهی است چرا که در این ماه شیاطین در غل و زنجیر  هستند.

,

وی به حضور گسترده و باشکوه مردم در انتخابات هفته گذشته اشاره کرد و گفت: مردم با بصیرت و آگاهانه پای صندوق های رای حضور پیدا کردند.

,

وی در ادامه افزود: مسوولانی که به مردم وعده می دهند ولی نه تنها به آن عمل نمی کنند بلکه خلاف آن هم عمل می کنند باید تعویض شوند چرا که آن مسوول شایستگی ندارند.

,

حجت الاسلام والمسلمین گروهی با تاکید بر اینکه برخی از مسوولان مردم را تهدید می کنند که “چون به کاندیدای مورد نظر ما رای نداده ای ما طور دیگری برخورد می کنیم”، تصریح کرد: هیچ کس و به خصوص مسوولان حق ندارند مردم را تهدید کنند.

,

امام جمعه رودبار جنوب با اشاره به اولین سفر ترامپ که به عربستان سعودی بود، اظهار کرد: این سفر ترامپ بر خلاف روسای جمهور گذشته آمریکا بود، چرا که اولین مقصد سفر آنها کشورهای اروپا بود اما ترامپ به عربستان سعودی سفر کرده است.

,

وی با تاکید بر اینکه یکی از اهداف سفر ترامپ تشکیل ائتلاف غربی و عربی بر علیه جمهوری اسلامی ایران بوده است، بیان کرد: آنها درصدد این هستند که جلوی محور مقاومت و در راس آن جمهوری اسلامی ایران را بگیرند.

,

حجت الاسلام والمسلمین گروهی خاطرنشان کرد: ترامپ ذلیلانه کاسه گدایی را برداشته است و از کشوری مثل عربستان سعودی درخواست کمک کرده است، سران سعودی هم به این درخواست ترامپ، پاسخ مثبت داده اند.

,

مسئولین به جای توجیه سخنان رهبری عذرخواهی کنند/تخلفات انتخاباتی نجومی بود

, مسئولین به جای توجیه سخنان رهبری عذرخواهی کنند/تخلفات انتخاباتی نجومی بود,

حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان ریگان اظهارداشت:یکی از نکته هایی که در جامعه ما غفلت شده به خانواده زندانیان است. برخی از زندانیانی که بابت قتل غیرعمد یا شبیه اینها یا مواردی به خاطر جرائم مالی زندان شده اند خانواده های اینها در مضیقه هستند لذا ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی هست که به همه این خانواده ها کمک کنیم.

,

وی ادامه داد:از این فرصت ماه مبارک رمضان همه ما باید استفاده بهینه را داشته باشیم خادمین مساجد، هیئت امنای مساجد، روحانیت معظمی که در مساجد شهرستان و روستاها تشریف دارند زمینه حضور حداکثری مردم را به مساجد همه ماها باید فراهم کنیم تا مردم هم از نماز جماعت و هم از برنامه های دعا و نیایش و مجالس بهره مند شوند و فیض ببرند.

,

امام جمعه ریگان بیان داشت: سالانه طبق آمار وزارت بهداشت که در سال ۹۵ اعلام شده میزان سرمایه ای که سالانه در کشور بابت دخانیات دود می شود ده هزار میلیارد تومان است لذا اگر ما این هزینه ده میلیارد تومانی را صرف اقتصاد و زیربنای کشور کنیم ببینید چقدر مشکلات ما حل می شود امروز طبق نظریه پزشکان و متخصصان ۵۲ بیماری و ۲۴ نوع از سرطان ها بخشی از آسیب هایی است که در اثر استعمال دخانیات مثل سیگار و تریاک که در جامعه ما مصرف می شود این بیماری ها گریبانگیر جامعه ما می شود.

,

رنجبر ماهانی ادامه داد: از حضور و مشارکت ملت عزیز و سرافراز ایران اسلامی در پای صندوق های رای خصوصاً مردم ولایتمدار شهرستان ریگان تقدیر و تشکر می کنم. پیروز انتخابات در حقیقت امت اسلامی و نظام اسلامی است انتخابات حضور چشمگیر مردم شهرستان در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها زبانزد و حضور باشکوهی بود.

,

وی افزود:انتخابات هفتاد و پنج درصدی ریاست جمهوری در شهرستان ریگان یک پیام برای همه مسئولین دارد و ان اینکه به قشر فقیر و آسیب دیده، روستاهای فاقد امکانات، رسیدگی و توجه کمتر شده است. لذا مردم با این انتخاب می خواهند نارضایتی خودشان را با زبان بی‌زبانی اعلام کنند. ما بارها تذکر می دادیم به مسئولین. مسئولین می گفتند آقا فقط دولت را تخریب می کنند ولی این انتخابات نشان داد که مردم از وضعیت موجود ناراضی هستند. تبعیض ها و بی عدالتی ها در برخی موارد داد می زند. برخی روستاها همان آب شوری که عطش بعضی ها را می خواهد می گویند رفع نمی شود ما همان آب شور را در برخی روستاها امروز نداریم. و ما منتظر می مانیم تا سال ۱۴۰۰ که ببینیم که آیا فقر مطلق از شهرستان ما و روستاهای ما مرتفع می شود یا نمی شود.

,

رنجبر ماهانی بیان داشت:در دو جمعه قبل نکاتی را راجع به سند ۲۰۳۰ محضر شما خوبان و نمازگزاران جمعه عرض کردم و نکاتی که هم بنده عرض کردم از فرمایشات رهبر عظیم الشان انقلاب است. بعد از سخنی که حضرت آقا راجع به ۲۰۳۰ داشتند آقای رئیس جمهور در یک سخنرانی فرمودند: به رهبری اطلاعات صحیح داده نمی شود راجع به سند ۲۰۳۰؛ این اطلاعاتی که به آقا داده می شود اطلاعات درستی نیست. اما من می خواهم این نکته را عرض کنم که جناب آقای رئیس جمهور انگار جناب عالی اطلاع ندارید سند ۲۰۳۰ را معاون شما جناب آقای جهانگیری امضا کردند شما مطلع نیستید و حتی در یکی از شهرستان های استان ما در همین نزدیکی ها ،سند ۲۰۳۰ تحت عنوان مهارت های زندگی اجرا هم شده که وقتی گندش در میاد این کلاس تعطیل می شود. پس اجرا هم شده.

,

وی دامه داد: مقام معظم رهبری اطلاعاتشان دقیق بوده، درست بوده هیچ اطلاعات غیررسمی به آقا نداده اند. در ۲۵ شهریور ۹۵ توسط هیئت دولت با تشکیل یک کارگروهی ملزم شده دولت که سند ۲۰۳۰ را اجرا کند در سال ۹۵، یکسال پیش، که در آذر ماه ۹۵ این سند امضا می شود ای کاش مسئولین به جای اینکه سخنان حضرت آقا را توجیه کنند بیایند عذرخواهی کنند بگویند ما اشتباه کردیم تکرار نمی شود.

,

خطیب جمعه ریگان خاطر نشان کرد: از شورای محترم نگهبان تشکر می کنیم که انتخابات را مراقبت کردند و شورای محترم نگهبان اعلام نمودند که ما سلامت انتخابات را تائید می کنیم ما هم امروز احترام می گذاریم به نظر شورای نگهبان انتخابات را تائید می کنیم. اما مسئولان یادشان باشد که تخفلات انتخاباتی نجومی بود هم در ریاست جمهوری و هم شوراها انتظار نداشتیم مجریان قانون خود قانون شکن باشند و قانون را دور بزنند امروز برخی ها می گویند برگردیم صندوق ها را از نو بررسی کنیم خب شما تخلفی کردید که اگر صندوق را باز کنیم معلوم نمی شود.

,

رنجبر ماهانی عنوان کرد:وقتی تعرفه ای که دست مجری هست و باید نزد مجریان قانون باشد این تعرفه تمامش دست مردم می افتد انتخابات در شهرستان خطاهای زیادی داشته که من همه را مستند دارم. فردا نگویند فلانی تحت تاثیر همانجوری که به مقام معظم رهبری می گویند اطلاعات غلط می دهند به امام جمعه هم اطلاعات غلط می دهند نخیر مستند داریم تخلفات شده، بارها بارها رهبر فرزانه انقلاب فرمودند انتخابات و رای مردم امانت و حق الناس است برخی مجریان انتخابات در این امانت خیانت کردند و حق الناس به گردن آنهاست بروند در آستانه ماه رمضان توبه و استغفار کنند شاید مورد رحمت و مغفرت الهی قرار بگیرند که حق الناس رو بخشیده نمی شود جز اینکه صاحبش آن را ببخشاید.

,

وی افزود:در هفته گذشته آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر مذهبی مسلمانان بحرین توسط دولت آل خلیفه به یکسال حبس محکوم شدند. آل خلیفه برای اینکه مقاومت مسلمانان بحرین را خنثی کند حتی نقشه اعدام این عالم مجاهد را هم طراحی کرده بودند اما با اعتراضات مسلمانان جرات این کار را نداشتند لذا آن را به یکسال حبس محکوم کردند که تعرض کماندوهای بحرینی به خانه شیخ عیسی قاسم توسط رژیم آل خلیفه زمانی رخ داد که بعد از سفر رئیس جمهور آمریکابه عربستان بود.

,

رنجبر ماهانی دامه داد: هدف از این سفر و اجلاسی که در عربستان برپا شد چند پیام دارد از این سفری که رئیس جمهور آمریکا به عربستان رفتند من به دو مورد اشاره می کنم مورد اول انکه رئیس جمهور آمریکا به طور واضح در این نشستی و اجلاسی که در عربستان داشتند به طور واضح و شفاف به مقابله و مبارزه و جنگ با ایران و نیروهای وابسته به ایران در منطقه اشاره کردند و حتی رقص شمشیر را هم با پادشاه عربستان شرکت کرد و حمله به خانه شیخ عیسی قاسم هم در پی همین سیاست خبیثانه  آل سعود و آل خلیفه بود.

,

خطیب جمعه ریگان در پایان بیان داشت:آمریکا و دولت خبیث آل سعود بدانند آن روزی که خرمشهر توسط رژیم بعث عراق اشغال شد این جبهه مقاومت بود که توانست با دست خالی و توکل بر خدا پس از ۵۷۵ روز پس از اشغال سرانجام در ۳ خرداد ۶۱ خرمشهر توانست فتح و آزاد شود امروز هم ملت ایران با تجربه آزادی خرمشهر می تواند همه خرمشهرهایی که در پیش دارد آزاد کند. خرمشهر اقتصادی، خرمشهر نظامی، خرمشهر فرهنگی همه این خرمشهرها با مقاومت و مجاهدت ملت ایران آزاد خواهد شد.

,

تصویب تحریم های گسترده در کمیته سنای آمریکا بر علیه کشورمان به بهانه مسائل غیرهسته‌ای

, تصویب تحریم های گسترده در کمیته سنای آمریکا بر علیه کشورمان به بهانه مسائل غیرهسته‌ای,

حجت‌الاسلام اکبر افشارمنش ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه کهنوج گفت: فردا همزمان است با حلول ماه مبارک رمضان فرا رسیدن ماه نزول قران،ماه عبادت و شب زنده داری،ماه خدا،ماه تهذیب نفس را به همه شما مومنین و مومنات تبریک و تهنیت عرض میکنیم.

,

وی بیان داشت:توصیه به خانواده ها در مورد روزه اولی ها مخصوصا دختر خانم ها که زودتر به سن بلوغ می رسند و هیچ گاه نخستین ماه رمضان را از یاد نخواهند برد و برای آنها  شیرین ترین ماه رمضان خواهد بود.

,

امام جمعه کهنوج افزود:پیروز انتخابات نظام اسلامی و ملت ایران که علرغم خواست دشمنان مشارکت حداکثری داشت به نوعی پیوند دوباره بین ملت و نظام جمهوری اسلامی است.

,

افشارمنش با اشاره  به توصیه رهبر معظم انقلاب که به حق و انصاف این کشور و هیجان به صحنه آمدن مردم در مرحله اول هول سیاست ها و تدابیر معظم له است.

,

وی ابراز داشت: باید رییس جمهور به وعده های خود عمل کند 1-برنامه کارورزی و اشتغال برای جوانان2-ایجاد 950 هزار شغل در سال
3-افزایش حقوق کارگران و مستمری بگیران 4-میدان دادن به جوانان و ایجاد کابینه ای جوان تر5-مبارزه با فساد6-لغو همه تحریم هایی غیر هسته ای7-سهام 1 ملیون تومانی هر ایرانی از کارخانه ها8-از بین بردن فقر مطلق در سال 1400 -9جذب سرمایه بشتر و ایجاد اشتغال 10- وام مسکن به زوجین تا 20-میلیون تومان11-ارائه سبد غذایی به 8 تا 10میلیون نفر 12-حذف قاچاق 12ملیاردی
133-پرداخت یک سوم حقوق بیکاران حاضر در سامانه کارورزی.

,
,
,

امام جمعه کهنوج با اشاره به  رای جنوب استان کرمان مخصوصا 5 شهرستان جنوبی کهنوج-رودبار-منوجان-فاریاب- قلعه گنج قابل تامل است با تناسب رای که مردم دادند دال بر محرومیت این مناطق و عدم رضایت مردم است لذا مسئولین محترم در این 5شهرستان مخصوصا در جهت خدمت بیشتر به مردم و رفع مشکلات و رضایت مردم باید تلاش بیشتری کنند.

,

وی گفت:امضای سند2030 و بی سرو صدا اجرا کردن آن مطلقا جایز نیست.

,

افشارمنش با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در رابطه با سند 2030 افزود:1-گله کردن از مسئولین  برای امضاء و اجرای بی سر و صدای این سند 2-گله از شورای عالی فرهنگی

,

امام جمعه کهنوج ادامه داد:از شورای عالی انقلاب فرهنگی هم گله مند هستم ان ها باید مراقبت می کردند نباید اجازه می دادند این کار تا اینجا پیشش بیاید که ناچار بشوم ما جلوی آن را بگیریم ما وارد قضیه بشویم.

,

وی از اهداف سفر ترامپ به عربستان و فلسطین اشغالی گفت:اعلام رسمی ائتلاف رسمی عربی غربی علیه ایران نجات اقتصاد آمریکا امروز هم موفق نخواهد شد و ترامپ که تا پیش از آغاز ریاست جمهوری تاجری بیش نبوده است به نظر قبلا بارها اعلام کرده است که عربستان و سایر کشور های حاشیه خلیج فارس باید بهای حمایت آمریکا از آنان را بپردازد.و همچنین مقابله با انصارالله و دیگری صلح فلسطین با رژیم صهیونستی است.

,

امام جمعه کهنوج ادامه داد:جنایت حکومت بحرین بر علیه مردم و رهبر مذهبی مردم ایت الله شیخ عیسی قاسم از مسائل مهم هفته گذشته که حکومت بحرین با افزایش فشارها و جنایت های خود علیه مردم دست به خشونت علیه مدافعان منزل ایت الله عیسی قاسم زد و با خونریزی تلاش در دستگیری و برخورد با این رهبر مذهبی مردم را انجام داد و با شهید کردن تعدادی و مجروح نمودن تعداد زیادی ار مردم ایت الله شیخ عیسی قاسم را دستگیر و به جای نامعلومی منتقل کرد.

,

وی گفت: این جنایت که پشتوانه سعودیها و چراغ سبز ترامپ انجام شد و باعث سرنگونی حکومت بحرین خواهد شد همچنانکه هیچکدام از دیکتاتورها در طول تاریخ نتواستند دوام بیاورند.
وی خاطرنشان کرد:تصویب تحریم های گسترده در کمیته سنای آمریکا بر علیه کشورمان به بهانه مسائل موشکی و حقوقی بشر هر روزیی که از اجرای برجام می گذرد بیشتر میشود عهد شکنی امریکا بیشتر ثابت می شود و اینکه اعتماد به امریکا برای رفع مشکلات کشور خطا است.

,
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه