اخبار داغ

با تلاش دوستداران محیط زیست:

توله گربه وحشی یخاب پس از دو روز زندگی در قفس به مادرش رسید

توله گربه وحشی یخاب پس از دو روز زندگی در قفس به مادرش رسید
این توله گربه وحشی که در دو روز گذشته با هوشیاری یکی از دامداران محدوده پناهگاه حیات وحش یخاب توسط انجمن محیط زیست زنده گیری شده بود، شب گذشته با مراجعه گربه‌ی مادر برای بردن توله، آزادسازی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خطب شکن، مدیر انجمن حامیان محیط زیست ابوزیدآباد با اشاره به سرنوشت یک قلاده توله گربه‌ی وحشی نجات یافته در پناهگاه حیات وحش یخاب آران و بیدگل اظهار کرد: توله‌ گربه‌ی وحشی که در دو روز گذشته با هوشیاری یکی از دامداران محدوده‌ی پناهگاه حیات وحش یخاب توسط این انجمن زنده گیری شده بود، شب گذشته با مراجعه‌ی گربه‌ی مادر برای بردن توله، آزادسازی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خطب شکن,

مسیب صدری با بیان این که این توله توانایی رهاسازی در طبیعت را نداشته و باید مدتی دیگر نیز همراه مادرش باشد تا در دفاع از خود تواناتر شود اضافه کرد: شب دوم کمین در محل، مادر گربه مشاهده شد که با اطمینان از این موضوع گربه رهاسازی شد.

,

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل نیز با اشاره به این که محل قبلی لانه گذاری گربه امنیت لازم برای زیست این گونه با ورود گله و سگ‌های گله را نداشت، تصریح کرد: همان گونه که پیش بینی شده بود گربه‌ی مادر مکان امن‌تر و با فاصله‌ی مناسب از محل قبلی را برای لانه گزینی انتخاب کرده و برای پیدا کردن توله به محل قبلی بازگشته بود.

,

, , ,

اللهیار دولت‌خواه با قدردانی از همکاری و همراهی عباس حسین زاده دامدار دوستدار محیط زیست که با دلسوزی و علاقه در مراحل زنده‌گیری و رهاسازی این گونه نقش تاثیرگذاری داشت بیان کرد: الگوسازی چنین رفتارهایی در حوزه محیط زیست، می‌تواند نقش مهمی در همراه کردن جامعه‌ی بومی و محلی با سیاست‌های محیط زیست داشته باشد.

,

گفتنی است سه شنبه گذشته مدیر انجمن حامیان محیط زیست ابوزیدآباد از نجات یک قلاده گربه وحشی در پناهگاه حیات وحش «یخاب» گفت و با اعلام خبر بررسی شرایط و مشورت با کارشناسان زبده انجمن یوزپلنگ ایرانی، قول داده بود توله در کمترین زمان به مادرش بازگردد.(خبر)

, خبر,

پناهگاه حیات وحش یخاب به علت دارا بودن گونه‌های نادر مانند یوزپلنگ، کاراکال، گربه شنی، گربه وحشی، جبیر، زاغ بور و پرندگان شکاری ارزشمند در کشور، از زیستگاه‌ها و ذخیره گاه‌های غنی ایران به حساب می آید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه