اخبار داغ

رئیس امور عشایری پارس آباد خبر داد؛

آغاز کوچ بهاره عشایر شاهسون مغان به مناطق ییلاقی

آغاز کوچ بهاره عشایر شاهسون مغان به مناطق ییلاقی
رئیس اداره امور عشایری پارس آباد از آغاز کوچ بهاره عشایر مرزنشین این شهرستان به مناطق ییلاقی خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ارس تبار،اسلام پهلوان گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده، کوچ عشایر منطقه از قشلاقات به سمت مناطق ییلاقی تا 10خرداد ادامه خواهد داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ارس تبار,

وی ادامه داد: به منظور خدمات رسانی مطلوب به عشایر کوچنده، هماهنگی های لازم با دستگاه های مربوطه از جمله فرمانداری، پلیس راه، دامپزشکی، راهداری و حمل و نقل جاده ای، صورت گرفته است.

,

رئیس اداره امور عشایری پارس آباد از تشکیل دوگروه ثابت و سایر برای ارائه خدمات لازم به عشایر کوچرو خبر داد و اضافه کرد: تسهیل تردد عشایر و دام از معابر و جاده های برون شهری، تامین امنیت در مسیر کوچ، ارائه خدمات بهداشتی و دامپزشکی ، آبرسانی با مخازن و منابع آبی سیار از خدمات مهم دستگاه های مربوطه به کوچندگان می باشد.

,

به گفته پهلوان همه ساله با گرم شدن هوا، عشایر شاهسون مغان از قشلاقات به مناطق ییلاقی و سرسبز شهرستان های هریس، سراب، مشکین شهر، سرعین، دامنه های سبلان و بزگوش، طاووس گلی، قارانلیق دره سی، سونابیگم و اوکوز داغی کوچ کرده و به تعلیف احشام خود می پردازند.

,

وی خاطرنشان کرد: امور عشایر استان و منطقه در راستای عمل به وظایف ذاتی و شرح کار سازمانی خود سعی در سهولت روند کوچ عشایر زحمتکش داشته و به آسایش عشایر در زمان ماندگاری در اطراق گاه ها و میان بندها کمک می کند.

,

رئیس اداره امور عشایری پارس آباد همچنین از رانندگان خواست به هنگام کوچ عشایر و دام آنها در مسیر ها و جاده هایی که عشایر و دام آنها در تردد هستند با صبرو شکیبایی و احتیاط و سرعت مطمئنه حرکت کنند.

,

وی تعداد قشلاق و روستاهای عشایرنشین پارس آباد را 217قشلاق و روستای عشایری ذکر و اظهار کرد: هم اکنون شش هزار و 400خانوار عشایری با جمعیتی بالغ بر 37هزار نفر که حدود 47درصد جمعیت عشایری استان را شامل می شوند در این شهرستان ساکن هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه