اخبار داغ

کارشناس ارشد مسائل اقتصادی کشور مطرح کرد؛

نظام بانکی ایران به ایالتی خود مختار،متمرد و شبه ربوی تبدل شده است/ضرورت آمادگی دولت برای اصلاح الگوی مصرف

نظام بانکی ایران به ایالتی خود مختار،متمرد و شبه ربوی تبدل شده است/ضرورت آمادگی دولت برای اصلاح الگوی مصرف
کارشناس ارشد مسائل اقتصادی کشور گفت : برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال باید چند اتفاق با هم صورت بگیرد که اولین آن ترمیم نظام پولی و بانکی است که باید آن را به استخدام بخش واقعی اقتصاد در آورد ، زیرا در حال حاضر نظام بانکی ایران به یک ایالت خود مختار، متمرد ، سود جوی راحت طلب ،و شبه ربوی بدل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالمجید شیخی کارشناس ارشد مسائل اقتصادی کشور در خصوص اولویت های دولت دوازدهم برای تحقق اقتصاد مقاومتی به  آرمان کرمان گفت :  رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای سال جاری شعار اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال را مطرح کردند و امر فرمودند که تمامی مسئولین و مجریان به دنبال تحقق آن در راستای یک برنامه ۵ ساله باشند تا اشتغال و تولید داخلی به جد صورت پذیرد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  آرمان کرمان ,

وی تصریح کرد : برای تحقق  شعار اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال باید چند اتفاق با هم صورت بگیرد که اولین آن ترمیم  نظام پولی و بانکی است که باید آن را به استخدام بخش واقعی اقتصاد در آورد  ، زیرا در حال حاضر نظام بانکی ایران به یک ایالت خود مختار،  متمرد ، سود جوی راحت طلب ،و شبه ربوی بدل شده است.

,

شیخی افزود : سیستم بانکی ایران افسار گسیخته است و متاسفانه مدیریتی که بر آن نظارت داشته باشد وجود ندارد ، بانک مرکزی که از بیخ عرب است و  وزیر اقتصاد فعلی هم نه تنها هیچ تاثیری در اقتصاد ندارد ، بلکه  اقتصاد را بیمار تر ساخته است و معاونین این وزیر نا کارآمد هم که در پروژه های  تخصصی  مدیرند ، کشور را دروازه واردات کالای بنجل  و خارجی کرده اند.

,

این اقتصاددان تأکید کرد : استخدام نظام پولی و بانکی با امید تولیت اسلامی در خدمت تولید و اعطای تسهیلات به بدنه تولید قرار گیرد و البته بستن دروازه های واردات تا آن زمانی که مشاهده کنند ، فرصت تولید و اشتغال به اندازه لازم ایجاد شده است .

,

وی ابراز کرد : اهتمام دولت باید به تمکین بازار باشد که خود به خود به نفع  مصرف کننده  و هم به نفع تولید کننده تمام می شود ،  لذا این مسائلی که نام برده شد، مسائلی اساسی هستند که باید رعایت شود تا تولید بتواند سرو سامان بگیرد.

,

شیخی اذعان کرد :  اگر تولید تقویت شود اشتغال هم ایجاد خواهد شد لذا از اساس هم باید یک تحول اداری صورت بگیرد زیرا در شرح وظایف دولتی اصلا نامی از وظیفه دولت به عنوان مادر اقتصاد که برنامه ها را باید طوری تالیف کرده باشد که موظف به  ایجاد شغل باشد ، وجود ندارد.

,

وی ادامه داد : دستگاه های اگر برای ایجاد شغل اهتمام نداشته باشند ، تعطیل بشوند بهتر است  ، زیرا این نوع ایجاد شغل ،کاری از جنس کالای عمومی و جنس فعالیت های عام المنفعه است.

,

شیخی به عدم تعهد بخش خصوصی برای  تولید داخلی  اشاره کرد  و گفت : بخش خصوصی دلش به حال اشتغال نمی سوزد بلکه به دنبال سودآوری خودش است لذا اگر ایجاد شغل و تولید داخلی را بر عهده بازار خصوصی گذاشته شود که انها اهتمام بورزند برای ایجاد  اشتغال ،باید گفت که وزنه نامتعادلی است  ، زیرا بخش خصوصی به شدت به  دنبال واردات  و بدست آوردن سود یک شبه است و هدفش سرمایه گذاری نیست  و البته با  ارق ملی  به دنبال  تولید داخلی و رشد صنایع داخلی  نیست

,

وی در پایان خاطر نشان کرد :  وظیفه رسانه ها این است که با تبلیغات همه جانبه به اصلاح الگوی مصرف بپردازند و در این بین دولت هم  باید آماده شود برای اجرای اصلاح الگوی مصرف ،گرچه  ما این دولت را به گونه ای ندیدیم که بتواند عزم ملی را برای سازمان دهی الگوی مصرف سوق دهد و عزم ملی را در اجرای اصلاح الگوی مصرف راسخ کند.

,

 

,

 

,

انتهای پیام /

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه