اخبار داغ

رزمنده دوران دفاع مقدس عنوان کرد؛

عملیات‌های بزرگی که زمینه‌ساز عملیات بیت‌المقدس شدند

عملیات‌های بزرگی که زمینه‌ساز عملیات بیت‌المقدس شدند
مسجدی گفت: مجموع دستاوردهایی همچون عملیات بیت المقدس در دوران دفاع مقدس باعث گردیده که ایران، امروز در منطقه ای پر آشوب از یک اقتدار مشروع و مردمی برخوردار باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کوله بار؛ ابوالفضل مسجدی مسئول مرکز راویان سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج در گفتگو با کوله بار در خصوص تشریح و اهمیت عملیات آزادسازی خرمشهر(عملیات بیت المقدس ) اظهار داشت:پس از حمله سراسری دشمن بعثی به مرزهای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره)  و فرماندهان دفاع مقدس 3 راهبرد را  اتخاذ نمودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی ادامه داد: راهبرد های اتخاذ شده پس از مطالعلت گسترده جهت عملیاتی نمودن به رده های مختلف نیروهای مسلح  ارسال  و طبق مراحل پیش بینی شده  اجراء گردید.
,
 
,
مسجدی افزود: زمینگیر کردن دشمن متجاوز ، بیرون راندن آن و در نهایت تنبه متجاوز از مهمترین مراحل این  طرح پیشنهادی بوند.
,
 
,
رزمنده دوران دفاع مقدس تصرح کرد:در همان روز های نخست دوران دفاع مقدس دشمن بعثی در عملیات  ثامن الا ئمه که منجر به شکستن حصر آبادان توسط رزمندگان اسلام شد توان مقابله با رزمندگان اسلام را نداشت و  زمینگیر شد.
,
 
,
وی با بیان اینکه در مراحل بعدی  به همین شکل دشمن در حال شکست خوردن بود، خاطر نشان کرد: در عملیات طریق القدس  که طی آن شهر بستان  آزاد گردید و راه برای فتوحات بعدی هموار گردید .
,
 
,
مسئول مرکز راویان سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج در ادامه یاد آور شد: یکی دیگر از عملیات های موفق در دوران دفاع مقدس عملیات فتح المبیین  بود که  نتیجه آن آزاد سازی بیش از 2400 کیلومتر از مرزهای کشور از چنگ رزیم بعثی بود .
,
 
,
مسجدی  گفت:این عملیات های موفق اجراء شده دردوران دفاع مقدس  قوای مسلح کشورمان را توانمند تر کرده بود و به واسطه هماهنگی های خوبی که بین رزمندگان بسیج ،سپاه پاسداران و ارتش برقرار شده بود  رزمندگان کشورمان مستعد برگزری یک عملیات گسترده  بودند که با  تلاش های صورت گرفته عملیات بیت المقدس طراحی  و جهت اجراء به رده های عمل کننده ابلاغ گردید.
,
 
,
وی با بیان این نکته که اولویت بعدی  رزمندگان  آزاد سازی 5800 کیلومتر از مرزهای کشورمان بود که دشمن پس از شکست از عملیات فتح المبین به تصرف در آورده قرار داده بود اظهار داشت: عملیات بیت المقدس به همین  منظور طراحی گردید.
,
 
,
وی ادامه داد: در این عملیات گسترده علی رغم توانایی  و آمادگی رزمندگان کشورمان  موانعی بزرگی  وجود داشت که  روند پیشروی عملیات و  اهداف  پیش بینی شده را را با مشکل  روبرو  می کرد که از جمله آن ها می توان قرار گرفتن عملیات در  منطقه ای که  چهار طرف آن در محاصره آب قرار داشت بود.
,
 
,
مسئول مرکز راویان سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج  افزود: منطقه عملیاتی بیت المقدس  از شمال به رودخانه  کرخه کور ،جنوب به رودخانه خروشان  اروند ، از شرق به رودخانه کارون و از غرب به  هور الهویزه متصل بود و همین امر سبب  دشواری  عملیات را زیاد کرده بود.
,
 
,
مسجدی بیان داشت: مجموع اقدامت وتلاش های صورت گرفته توسط رزمندگان اسلام سبب گردید که در سوم خردادماه سال 1361 شهر خرمشهر و 5800 کیلومتر از مرزهای تصرف شده در جریان اشغال578روزه از  تصرف دشمن خارج گردد و و متجاوز تجهز شده توسط نظلم سلطه تنبیه گردید.
,
 
,
وی با بیان اینکه در  نتیجه این شکست  نظام سلطه به این  نتیجه رسید که جمهوری اسلامی  ایران  کشوری نیست در برابر اراده کشور های به ظاهر قدرتمند شکت بخورد اظهار داشت:  امروز مجموع این  دستاوردهای عظیم که حاصل خون شهدا و ایثارگری های رزمندگان در دوران دفاع مقدس است  باعث گردیده جمهوری اسلامی ایران در  منطقه ای پر آشوب  از یک اقتدار مشروع و مردمی برخوردار باشد.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه