اخبار داغ

آمادگی بازار برای میزبانی از روزه‌داران/ ضرورت توجه ویژه به تامین اقلام و کنترل قیمت‌ها در ماه مبارک رمضان

آمادگی بازار برای میزبانی از روزه‌داران/ ضرورت توجه ویژه به تامین اقلام و کنترل قیمت‌ها در ماه مبارک رمضان
افزایش تقاضا، نیاز تامین محصولات در بازار را دوچندان می‌کند و این امر مستلزم برنامه‌ریزی قبلی دولت برای تامین این محصولات است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر هراز، همواره در ایام ماه مبارک رمضان تقاضای برخی اقلام غذایی از سوی خانواده‌ها زیاد می‌شود و در نهایت تقاضای زیاد، نیازمند تامین عرضه محصولات است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر هراز,

 

,

افزایش تقاضا، نیاز تامین محصولات در بازار را دوچندان می‌کند و این امر مستلزم برنامه‌ریزی قبلی دولت برای تامین این محصولات است.

,

 

,

از سوی دیگر اهمیت حضور دستگاه‌های نظارتی در کنترل قیمت محصولات بیش از پیش احساس می‌شود تا بازار مورد سو استفاده برخی سودجویان قرار نگیرد.

,

 

,

به گفته مسئولان مربوطه اکثر خوراکی‌های پرمصرف این ماه با افزایش قیمت زیادی مواجه نمی‌شود و کالاهای مورد نیاز در انبارها موجود است.

,

 

,

در همین رابطه معاون فرماندار آمل در گفت‌وگو با خبرنگار سفیر هراز با اشاره به اینکه آمل یکی از تولید کننده‌های بزرگ مرغ در کشور است، خاطرنشان کرد: مرغ و گوشت به اندازه کافی ذخیره شده و در صورت مشاهده افزایش قیمت و یا نیاز بازار با قیمت دولتی عرضه می‌شود.

,

 

,

جعفر رسولی با اشاره به اینکه شبکه بهداشت کنترل و نظارت دقیق‌تری بر عرضه گوشت و مواد غذایی در این ایام دارد، یادآور شد: دغدغه ما عرضه گوشت و مواد غذایی سالم در سفره مردم است و خوشبختانه در تامین مرغ و گوشت مشکلی نداریم و باید در توزیع آن مدیریت جدی شود.

,

 

,

وی با بیان اینکه بازار برای ماه مبارک رمضان به طور کامل در رصد است، تصریح کرد: در صورت هرگونه گرانی و کمبود آمادگی لازم برای عرضه کالاهای مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان وجود دارد.

,

 

,

در ادامه رئیس صنعت معدن تجارت شهرستان آمل به آمار اقلام موجود برای تامین بازار در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: در مرحله اول با اختصاص 480 تن اقلام اساسی نظیر،  232 تن شکر، 142 تن برنج، 96 تن مرغ منجمد و 10 تن گوشت منجمد برای تنظیم بازار ماه مبارک رمضان شهرستان اختصاص یافت.

,

 

,

چنگیز فروزان با بیان اینکه کالا به وفور در بازار وجود دارد، متذکر شد: هیچ گونه افزایش قیمت در ماه مبارک رمضان نداریم و بازار این ماه مبارک با تمهیدات اندیشیده شده تحت کنترل است.

,

 

,

وی افزود: در صورت گران شدن اقلام اساسی و نیاز بازار، برنج با قیمت 2 هزار و 700 تومان، شکر با قیمت 2 هزار 850 تومان، مرغ منجمد کیلویی 5 هزار و 700 تومان و گوشت قرمز منجمد هر کیلو 23 هزار تومان عرضه می‌شود.

,

 

,

وی در پایان به حضور بازرسان در بازار برای نظارت و کنترل اشاره کرد و گفت: 13 بازرس هنگام صبح و عصر در قالب طرح ضیافت ماه رمضان، کنترل بازار را بر عهده دارند.

,

 

,

همچنین شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه گران فروشی، تخلف و یا کم فروشی با سامانه 124 تماس بگیرند و موارد را برای پیگیری موثر گزارش دهند.

,

 

,

اگرچه این نقد به سبک خرید برخی از مردم و اقشار اجتماعی وارد است که در آستانه ایام خاص، با تهیه و خرید فراتر از نیاز، باعث بروز برخی سوء استفاده‌ها می‌شوند، اما نمی‌توان از تأثیر نظارت صحیح و قاعده‌مند دستگاه‌های ذی‌ربط در جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی نیز به سادگی گذشت.

,

 

,

همچنن انتظار می‌رود با افزایش نظارت‌ها بر بازار و برخورد جدی با گران‌فروشان شاهد کاهش مشکلاتی همچون افزایش ناگهانی قیمت‌ها در بازار باشیم و مردم راحت‌تر بتوانند خریدهای خود را انجام دهند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه