اخبار داغ

رئیس جهاد کشاورزی نهاوند خبر داد

شهرستان نهاوند دارای رتبه اول تولید گوشت قرمز در استان همدان

شهرستان نهاوند دارای رتبه اول تولید گوشت قرمز در استان همدان
رئیس جهاد کشاورزی نهاوند گفت: شهرستان نهاوند یکی از مراکز مهم تولید محصولات دامی ازجمله گوشت قرمز است و رتبه نخست استان همدان در این زمینه را در اختیار دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا احمد باقری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گرو، گفت: شهرستان نهاوند با تولید 5/5 هزار تن گوشت قرمز در سال 20 درصد از سهم تولید را در استان همدان را به خود اختصاص داده که در این زمینه رتبه اول تولید را در استان دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری گرو,

وی با اشاره به اینکه ارزش محصولات شاخص بخش کشاورزی و دام‌پروری شهرستان 7840 میلیارد ریال است اظهار داشت: سهم گوشت قرمز از این مبلغ 2/18 درصد یعنی بیش از 1426 میلیارد ریال بوده که بسیار قابل‌توجه است.

,

رئیس جهاد کشاورزی نهاوند افزود: در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال سیاست دولت حمایت همه‌جانبه از بخش کشاورزی و دام‌پروری بوده و در این زمینه انواع تسهیلات بانکی، استمهال بدهی‌های معوق تولیدکنندگان، تحویل سبوس باقیمت دولتی، افزایش ضریب مکانیزاسیون در واحدهای تولیدی و سایر بسته‌های حمایتی لحاظ شده است.

,

وی همچنین از اجرای طرح سنتز نژادی دام سبک در شهرستان نهاوند خبر داد و گفت: این طرح با مشارکت 2 واحد دامداری در سطح 200 رأس دام سبک انجام‌شده که با توجه به مثبت بودن نتیجه و اعلام رضایت دامداران قابل‌گسترش به 450 رأس در سال جاری است.

,

باقری بیان داشت: در این طرح نژاد گوسفند مهربان که یک نژاد بومی در استان همدان است با نژاد رومانف روسی تلاقی شده است که این تلاقی موجب افزایش دوقلو زایی در بین گوسفندان می‌شود.

,

وی ادامه داد: در نژاد رومانف وزن قوچ بالغ حدود 90 تا 80 کیلوگرم است و افزایش وزن روزانه دام به حدود 264 گرم می‌رسد که برای کشاورزان بسیار سودمندتر خواهد بود.

,

رئیس جهاد کشاورزی نهاوند بیان داشت: نژاد رومانف زودرس بوده و بره‌های آن در سن 4 ماهگی نیز خصوصیات بلوغ از خود نشان می‌دهند و بارداری بسیار خوب، فصل تولیدمثل بسیار طولانی، خصایص مادری منحصربه‌فرد، توان بالای حمایتی مادر از بره‌های تازه متولدشده و نیروی جسمی بسیار بالای بره‌های تازه متولدشده از بارزترین خصوصیات نژاد رومانف است.

,

 وی افزود: میانگین چندقلوزایی در این نژاد 289 درصد است یعنی به‌طور میانگین از هر 100 رأس میش نژاد رومانف حدود 280 رأس بره متولد می‌شود که بره‌های متولدشده از این تلاقی در نسل‌های متوالی به‌طرف کاهش دنبه و چربی پیش رفته که این امر باعث بالا رفتن کیفیت گوشت تولیدی می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه