اخبار داغ

ترویج کشت گل محمدی سیاستی در راستای اقتصادمقاومتی +عکس

ترویج کشت گل محمدی سیاستی در راستای اقتصادمقاومتی +عکس
سطح زیر کشت گل محمدی در فراهان به ۴ هکتار رسیده و با توجه به اینکه مزارع کشت گل محمدی در شهرستان بسیار جوان است، کشاورزان هم از کشت و عملکرد آن راضی هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فراهان خبر؛ فصل برداشت گل محمدی از اواخر اردیبهشت ماه در شهرستان فراهان آغاز شده است، سطح زیر کشت گل محمدی در حال حاضر در این شهرستان به ۴ هکتار رسیده و به رغم اینکه این فعالیت عمر کوتاهی دارد ولی در همین مدت کوتاه هم رضایت کشاورزان را به دنبال داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فراهان خبر, فراهان خبر,

اکبر فرهادی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فراهان گفت: اقلیم مناسب شهرستان برای ترویج کشت گل محمدی به عنوان یکی از سیاست های محوری در اقتصادمقاومتی هدفگذاری شده است.

,

وی افزود: با توجه به اینکه گل محمدی گونه ای مقاوم در برابر خشکی است، در اقلیم فراهان که منطقه ای کم آب است به عنوان الگوی کشت انتخاب شده و دوره های آموزشی نیز در این راستا برای کشاورزان برگزار شده است.

,

فرهادی سطح زیر کشت گل محمدی در فراهان را چهار هکتار عنوان کرد و اظهار کرد: درآمدزایی خوب و متقارن بودن با آب و هوای منطقه و شهرستان ازدلایل افزایش رغبت کشاورزان به این نوع کشت است.

,

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فراهان درخصوص میزان برداشت گل محمدی تصریح کرد: کاشت گل محمدی در مناطقی از شهرستان با بارندگی بالای ۳۰۰ میلیمتر در شرایط دیم انجام می‌گیرد و میزان یک و نیم تُن برداشت دارد. در شرایط کشت آبی نیز برآورد برداشت چهار تُن از این مزارع در فراهان امسال برآورد شده است.

,

وی گفت: قیمت هر کیلوگرم گل محمدی متفاوت است و بستگی به کیفیت گل دارد که در حال حاضر بین ۷۹ تا ۱۲۰ هزار ریال است.

,

فرهادی افزود: مراحل کاشت این گل، پاییزه و بهاره است و اگر در فصل پاییز اراضی زیر کشت برود از نزولات آسمانی بیشتری بهره‌مند می شود و زمان برداشت نیز از اواخر اردیبهشت تا اواسط تیرماه است.

,

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فراهان اظهار کرد: یک کارخانه گلاب گیری در روستای ساروق فعالیت دارد تا اسانس گل محمدی( گلاب) در کمترین زمان ممکن انجام دهد.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه