اخبار داغ

رئیس دانشکده پرستاری و مامایی بوشهر مطرح کرد:

جولان دیابت در استان بوشهر/ تغییر سبک زندگی بهترین راه پیشگری است

جولان دیابت در استان بوشهر/ تغییر سبک زندگی بهترین راه پیشگری است
رئیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: یزد و بوشهر از استان‌های پیشتاز در شیوع و بروز بیماری دیابت در کشور هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دانشجونیوز؛ شهناز پولادی در سمینار علمی مراقبت طبی، پرستاری و مامایی در بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر اظهار کرد: بیماری دیابت از مضمحل‌ترین بیماری‌هاست که امروز خود را در عرصه جهانی و کشوری نشان داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دانشجونیوز,

وی اضافه کرد: در زمان حاضر 4.5 تا 5 میلیون نفر معادل 13.7 درصد جمعیت کشور مبتلابه دیابت هستند که 50 درصد این جمعیت بیماری را نشان داده و 50 درصد مبتلایانی هستند که ما از وضعیت آنها اطلاعی نداریم.

,

پولادی بیان کرد: پرستاران، ماماها و پیراپزشکان به‌عنوان افرادی که در عرصه سلامت در کنار پزشکان هستند باید برای توسعه کنترل بیماری در سطح اول که همان پیشگیری است کار کنند.

,

وی تأکید کرد: رسالت پرستاران تنها درمان نیست بلکه باید از ابتلای آن دسته از افرادی که ریسک ابتلای به بیماری را دارند، کنترل کنند.

,

پولادی اظهار کرد: با توجه به وضعیت استان بوشهر مهم‌ترین اقدام فعالان بخش سلامت پیشگیری در سطح اول و قبل از ابتلا به بیماری است که باید به‌صورت جدی دنبال شود.

,

وی یادآور شد: انجام غربالگری گام دوم در پیشگیری است که با شناخت افراد در معرض خطر و اصلاح تغذیه و سبک زندگی می‌توان از بروز بیماری پیشگیری کرد.

,

پولادی گفت: در گام سوم از پیشگیری باید عوارض ناشی از بیماری دیابت شامل اختلال‌های چشمی، کلیوی و عصبی عضلانی را در بیماران کنترل کرد.

,

رییس دانشکده پرستاری و مامایی استان بوشهر هدف از برگزاری این همایش‌ها را تأکید جامعه علمی بر اهمیت دادن به پیشگیری و کاهش بروز و ابتلای افراد به بیماری دیابت و مرحله دوم را درمان عنوان کرد.

,

وی گفت: افزایش سطح آگاهی و دانش جامعه متخصصان و علمی ازجمله پزشک، پرستار و پیراپزشکان، آشنایی افراد مبتلا با روش‌های آموزشی مؤثر برای پیشگیری از عوارض بیماری که هزینه زیادی دارد ازجمله دیگر هدف‌های این سمینارهای آموزشی است.

,

, ,

پولادی افزود: تلاش می‌شود با ارائه برنامه‌های آموزشی و ارتقای سطح دانش جامعه بروز بیماری را به کمترین میزان ممکن برسانیم تا از عوارض و پیشرفت بیماری نیز پیشگیری شود.

,

وی تأکید کرد: افراد مبتلابه دیابت با فراگیری آموزش‌های به‌روز و تغییر سبک زندگی با مراقبت‌های فردی بتوانند زندگی سالمی برای خود به وجود آورند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه