اخبار داغ

رئیس شبکه دامپزشکی فریمان خبر داد:

تشدید نظارت بر فرآورده‌های دامی در فریمان/ تب برفکی در فریمان مشاهده نشده است

تشدید نظارت بر فرآورده‌های دامی در فریمان/ تب برفکی در فریمان مشاهده نشده است
رئیس شبکه دامپزشکی فریمان گفت: تا کنون موردی از بیماری تب‌برفکی در شهرستان مشاهده نشده است اما دامداران نسبت به بیمه دام‌های خود اقدام کنند تا در صورت بروز خسارت از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمداحمدی در گفتگو با خبرفریمان اظهارکرد: با توجه به خطر بروز بیماری تب برفکی در دام سنگین و سبک، دامداران باید نسبت به رعایت شرایط بهداشتی، کنترل تردد افراد و وسایل نقلیه به دامداری‌ها، ضدعفونی و آهک‌پاشی محوطه داخلی و خارجی دامداری و رعایت شرایط امنیت زیستی به منظور پیشگیری از ایجاد بیماری تب برفکی توجه ویژه‌ای داشته تا بتوان از ورود عامل بیماری و ایجاد خسارت‌های اقتصادی پیشگیری کرد.



احمدی افزود: بیماری تب برفکی یک بیماری مسری و ویروسی در نشخوارکنندگان از جمله گاو، گوسفند و بز است که در برخی موارد خسارات اقتصادی بالایی را ایجاد می‌کند به همین دلیل کنترل و پیشگیری از بیماری مستلزم رعایت شرایط بهداشتی و اجرای ضوابط امنیت زیستی در دامداری‌ها می باشد چرا که واکسیناسیون دام به تنهایی کافی نیست.



رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فریمان ادامه‌داد: دامداران برای استفاده و بهره‌مندی از خدمات حمایتی دولت در مواقع بروز خسارت، باید نسبت به بیمه‌کردن دام‌های خود اقدام کنند تا در صورت بروز بیماری بتوان خسارت اقتصادی ناشی از آن را جبران نمود و به چرخه تولید بازگرداند.



احمدی با بیان این که از ابتدای سال جاری تا کنون مراقبت فعال و بررسی بیماری تب برفکی در 30 واحد دامی شهرستان فریمان اعم از روستایی و صنعتی انجام شده اظهارکرد: خوشبختانه تا کنون موردی از بیماری تب برفکی در شهرستان مشاهده نشده است.



وی تصریح کرد: سیستم مراقبت از بیماری تب برفکی به منظور اطلاع از وضعیت این بیماری در سطح شهرستان فعال بوده و اجرای این طرح بر اساس تعیین واحدهای مربوطه به صورت تصادفی اجرا می‌شود و دام‌های سبک و سنگین بررسی و نتایج در سامانه مربوطه به ثبت می‌رسد.


رئیس شبکه دامپزشکی فریمان با بیان این که کشتارگاه صنعتی دام فریمان با ظرفیت کشتار روزانه 50 راس دام سنگین و 500 راس دام سبک، دومین کشتارگاه صنعتی دام استان پس از کشتارگاه صنعتی دام مشهد می باشد خاطرنشان کرد: در این راستا پایش مستمر کشتارگاه‌های دام در دستور کار دامپزشکی قرار دارد و تمام موارد بهداشتی به صورت دوره‌ای بررسی می‌شود.


انتهای پیام/
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرفریمان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه