اخبار داغ

یادداشت/

طرح نیابت از شهداء در ماه مبارک رمضان

طرح نیابت از شهداء در ماه مبارک رمضان
ماه مبارک رمضان ماه خدا و ماه رحمت و مغفرت و برکت است که دارای حقیقتی است که به جهت داشتن حیات و شعور ویژه مورد خطاب و تعظیم و سلام امام سجاد علیه السلام قرار داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از طوبی گلستان؛ ماه مبارک رمضان به جهت اینکه ماه ضیافت الهی می باشد دارای ارزش خاصی است که  نفس در آن تسبیح خواب در آن عبادت دعا در آن مستجاب توبه در آن مقبول و … شیطان در آن در غل و زنجیر می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, طوبی گلستان؛,

 ماه مبارک رمضان ماه برگزیده خداوند است که در رابطه با سایر ماههای سال دارای عظمت شرافت کرامت فضیلت و حرمت ویژه است که ساعاتش افضل ساعات و روزهایش افضل ایام و شبهایش افضل لیالی می باشد.

,

 ماه مبارک رمضان فرصت استثنائی برای اهل معرفت است برای تقرب بیشتر – آزادی از وابستگی ها و دلبستگی ها – شفای امراض قلبی طهارت آلودگی های باطنی و …..

,

 ماه مبارک رمضان به جهت ماه نزول قرآن دارای اهمیت چشم گیری است که دارای لیالی قدر می باشد که هر شب از آن بیش از هزار ماه ارزش حقیقی دارد و قرائت آیه ای در آن به اندازه یک ختم قران برای انسان کمال می آورد.

,

 اعمال و دستورات و مراقبات این ماه که از سوی ائمه هدی علیهم السلام سفارش شده است علاوه بر آثار و برکات معنوی ویژه ، موجب ایجاد قابلیت های باطنی گردیده و سالک را در سیر حقیقی الی الله دارای ظرفیت و سعه خاصی می گرداند.

,

بیش از 14هزار  نفر از شهدای دفاع مقدس در ماه مبارک رمضان به شهادت رسیدند،بر همین اساس بر آن آمدیم که طرح نیابت از شهدا را در ماه مبارک رمضان اجرایی نماییم،تا بتوانیم به سبک و سیره شهدا نزدیک شویم و اعمال ما مورد قبول حق تعالی به ضمانت این شهدای عزیز باشد و مورد قبول درگاه احدیت قرار گیرد.

,

با توجه به اینکه رزمندگان در جایی توقف نداشتند و نمیتوانستند قصد اقامت کنند ولی رزمندگان مخلص روزه میگرفتند تا نفس اماره خود را مهار و به خود سازی عجیبی دست می بافتند.

,

 عجین شدن با قرآن و روزه در رزمندگان حالات معنویی را پدید آورده بود می توان حس کرد دیگر حجابی بین بندگان و خداوند وجود نداشته به طوری که راحت تشخیص میدادند که چه کسی زمان شهادتش فرارسیده است (بقولی بچه ها می گفتن فلانی داره نور بالا میزنه).

,

 به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان طرح نیابت از یک شهید در ختم قرآن کریم و به نیت تعجیل در فرج امام زمان(عج) اجرا می شود.

,

همان گونه که می دانیم دل ها با یاد خدا آرام می گیرد و اکنون در این روزها که پر از دغدغه های کاری است، تلاوت قرآن آن هم در ماه رمضان می تواند ما را به آرامش روحی و روانی برساند ، پس عاشقان قرآن هر فرد در ایام ماه مبارک رمضان به نیابت از یک شهید در ختم قران کریم شرکت نمایند.

,

امید است که بتوانیم ادامه‌دهنده راه شهدا باشیم و از خون پاک آنها حفاظت کنیم.

,

محسن رایجی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه