اخبار داغ

جوانان جنوب کرمان منتظر تحقق رنگین کمان وعده اشتغال

جوانان جنوب کرمان منتظر تحقق رنگین کمان وعده اشتغال
با توجه به اینکه نرخ بیکاری جوانان در دولت یازدهم روند متفاوت‌ و سیر صعودی آن رکورد جدیدی برای دولت یازدهم ثبت کرده بود، روحانی در گفتگوی ویژه خبری وعده ایجاد ۹۰۰ هزار شغل را به مردم ایران دادو کام ۳هزار فارغ التحصیل رودباری و بسیاری از جوانان بیکار این سرزمین را شیرین کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رودبار ما، معضل بیکاری و اشتغال یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و مطالبات مردمی است، کشور ما دارای پتانسیل های بالقوه طبیعی و انسانی است که در صورت بالفعل کردن ان ها و جهت دادن ان ها به سمت تولید و منافع کشور میتواند گره گشای حل مشکلات بیکاری از این سرزمین باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودبار ما,

رهبر معظم انقلاب:«اشتغال مسئله‌ی مهمّی برای کشور است. اگر اشتغال را مسئولین ما توانستند در داخل کشور به شکل مناسب تأمین بکنند، آسیب‌های اجتماعی هم کم خواهد شد، مشکلات گوناگون جوانها [هم] کم خواهد شد، آفتهای فراوانی که وجود دارد و ناشی از بیکاری و بیکارگی است [هم] کم خواهد شد. این‌همه که ما هزینه میکنیم برای مواجهه‌ی با موادّ مخدّر و قاچاق موادّ مخدّر و امثال اینها، بخشی از اینها ناشی از وجود بیکاری، وجود بیکاران و نبود اشتغال است. مسئله‌ی اشتغال خیلی مهم است! در درجه‌ی اوّل است.» ۱۳۹۶/۰۲/۱۰

,

مقدمه صحبت های رهبر معظم انقلاب بود در مورد بحث بیکاری، اشتغال،تولید،آسیب های اجتماعی ونقش و وظیفه دولت ها در مورد آن ها ؛

,

هرمنطقه از ایران بنابر استعداد های ذاتی خود در یک یا چند مورد دارای مزیت خاص اقتصادی میباشدجنوب کرمان هم یکی از این مناطق است که دراین سال ها با بی مهری های زیادی مواجه بوده است که خاصه در شهرستان رودباروبخش جازموریان معضلاتی مانند:قاچاق مواد مخدر،مواد خوراکی،دام،اقلام ارایشی وبهداشتی،پوشاک و… از بحث بیکاری در این شهرستان نشات میگیرند و ما شاهدمعضلاتی که از این باب متوجه این ناحیه انسانی میشود هستیم.معضلاتی مثل اتش گرفتن اتومبیل های حامل سوخت،درگیری با نیروی انتطامی،ضربه زدن به اقتصاد بومی و…

,

متاسفانه نه دراین چند سال بلکه دهه هاست که ما برنامه جدی برای سامان دادن به اوضاع اقتصاد واشتغال در این منطقه نداریم و اگر هم در دوره ای اشتغال رونق داشته به صورت پایدار نبوده و با روند کاهشی مواجه شده است.

,

علی ای حال امیدواریم دولت دوازدهم با عزم جدی وبا سرلوحه قرار دادن بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی با برنامه وبا عزمی جهادی برای حل معضل بیکاری در این منطقه اقدام کند.

,

آیا دولت بعد از آن همه وعده چرخ اقتصاد و اشتغال را به حرکت درمی‌آورد؟جوانان جنوب کرمان در ۴ سال گذشته به علاوه یک ماه اخیر، از شنیدن وعده‌های رنگارنگ انتخاباتی اشباع شده و حالا منتظر هستند تا  تحقق رنگین‌کمان وعده‌ها را مشاهده کند. سرخط این وعده‌ها که طیف وسیعی از مردم کشور را امیدوار و چشم انتظار گذاشته است، حل مشکلات اقتصادی، به ویژه رفع معضل بیکاری و به چرخش درآمدن چرخ اقتصاد کشور و زندگی مردم است.

,

 «اشتغال» همچنان اولویت اصلی جوانان/ آقای روحانی! وعده حل معضل بیکاری را فراموش نکنید

,  «, اشتغال» همچنان اولویت اصلی جوانان/ آقای روحانی! وعده حل معضل بیکاری را فراموش نکنید,

سنجری یکی از جوانان رودباری  در گفتگو با خبرنگار رودبار ما در خصوص دغدغه هایش این چنین گفت: ما جوانان دغدغه های زیادی اعم از اینکه بنده تحصیلات دانشگاهی خود را تمام کرده ام و باید به چه امیدی با این اوضاع بیکاری از دانشگاه فارغ التحصیل شوم.

, رودبار ما , رودبار ما ,

 

,

وی افزود: نبود بستر کاری و همچنین فضاهایی که ایجاد شده که جوان نمی تواند از ظرفیت کار و ایده های خودش استفاده کند مسئولین پاسخگو باشد چرا کار به جایی رسیده که یک خانم بجای یک آقا سرکار برود یا باهم بتوانند خرج یک خانواده را بدهند؟؟

,

 

,

وی اظهار داشت: دغدغه ها زیاد است اما از حوصله خارج مسئولان لطفا بجای اینکه فقط به منفعت های شخصی خودشان و همچنین پرداختن به مسائل بی اهمیت و حاشیه ایی به فکر و اشتغال آقایان باشند تا محیط خانواده به آرامش و امنیت دوباره خود باز گردد.

,

 

,

متاسفانه دولت مشکل بیکاری جوانان را که حل نکرده ،هیچ امروز شاهد بیکار شدن پدران همان جوانان بیکار هستیم.

, بیکاری جوانان,

 

,

تمام معضلات جامعه ناشی از بیکاری است

, تمام معضلات جامعه ناشی از بیکاری است,

 

,

سابقی یکی دیگر از جوانان رودباری در خصوص دغدغه ی جوانان، گفت: از مسئولین می خواهم اول اینکه به فکر اشتغال جوانان باشند چون تمام معضلات جامعه ما ناشی از بیکاریه ، از اعتیاد گرفته تا طلاق و دزدی و هر بزهکاری در جامعه از بیکاری ناشی می شود.

,

 

,

وی افزود: اشتغالی که می گویم نه صرفا مستقیم توسط دولت ، اگر مسئولین و مدیران با توجه به کار آفرینی و حمایت از بخش خصوصی و همینطور تسهیلات اقدام کنند فرصت اشتغال غیر مستقیم ایجاد می شود و با حمایت از کارگاه ها و کارخانه ها فرصت اشتغال برای جوان ایجاد می شود.

,

 

,

سابقی اظهار داشت:  با تزریق بودجه و توسعه فعالیت های عمرانی اشتعال ایجاد می شود و جوان می تواند سر کار رود و  درآمد کسب کند و بعد میتواند ازدواج کند و بعد به کشورش خدمت کند.

,

 

,

وی در پایان گفت: از مدیران و مسئولین می خواهم به فکر جوان های کشور باشند و به جوان ها فرصت دهند و از آنها هم در مدیریت کشور استفاده کنند همانطور که امام (ره) به آنها که جوان های انقلاب بودند اعتماد کرد.

,

با توجه به اینکه نرخ بیکاری جوانان در دولت یازدهم روند متفاوت‌ و سیر صعودی آن رکورد جدیدی برای دولت یازدهم ثبت کرده بود، آقای روحانی در گفتگوی ویژه خبری با وعده شیرین و آبنباتی ایجاد ۹۰۰ هزار شغل را به مردم ایران دادو کام ۳هزار فارغ التحصیل رودباری و بسیاری از جوانان بیکار را شیرین کرد، حال آیا دولت یازدهم که در ۴ سال گذشته  نتوانست قفل اشتغال را با کلید تدبیر خود باز کند با روی کار آمدن دوباره می تواند با سیاست وعده ای و راهگشای خود این مشکل بزرگ را حل نماید؟

, کلید تدبیر,

حال باید منتظر ماند،رئیس جمهوری که با نقد دولت قبل، روی کار آمد و در هر زمانی از بیان مشکلات دولت خود در ۴ سال گذشته مشکلات را بر گردن دولت قبل می‌انداخت بهانه ای برای کم کاری عملکرد سال های آتی خود دارد؟

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه