اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی گرمی عنوان کرد؛

مبارزه با آفات کشاورزی خسارت زا در گرمی

مبارزه با آفات کشاورزی خسارت زا در گرمی
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گرمی گفت:‌ با شناسایی به موقع مناطق و سیطره ی کانونی آفات کشاورزی از جمله ملخ توسط کارشناسان جهاد کشاورزی، با این آفت ها قبل از ورود به مزارع و چرخه زندگی، به روش شیمیایی مبارزه و مقابله می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا،به نقل از سیفار، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گرمی گفت:‌ با شناسایی به موقع مناطق و سیطره ی کانونی آفات کشاورزی از جمله ملخ توسط کارشناسان جهاد کشاورزی، با این آفت ها قبل از ورود به مزارع و چرخه زندگی، به روش شیمیایی مبارزه و مقابله می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سیفار,

 

,

احمدی اظهار کرد: آفات کشاورزی معمولا" به محصولات کشاورزی خسارت وارد می کند و اگر به موقع با این آفات مقابله نشود خسارت چشمگیری به کشاورزان زحمتکش وارد می شود؛ بارزترین آفات عمومی در شهرستان بخصوص در منطقه مرزی بخش موران که چندین سال است مشکل ساز شده، ملخ می باشد.

,

 

,

وی افزود: در طول 3 سال اخیر مناطق کانونی ملخ در روستاهای کردلر، مهره، پرمهر و تکله توسط کارشناسان شناسایی شده است و در این مناطق سمپاشی ها به صورت متداول صورت می گیرد.

,

 

,

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گرمی گفت: امسال نیز  از دوم خرداد که آفت ملخ در اواسط سنین پوره گی قرار دارد با استفاده از ماشین سم پاش ULV، سم دلتامترین در سطح 200 هکتار در اراضی حاشیه جاده ها و مراتع سمپاشی شد.

,

 

,

منطقه ی موران در شمال شرقی استان و هم مرز با کشور جمهوری آذربایجان  می باشد.

,

 

,

 

,

 

,

 

,

 

,
,
,
, , ,
, , ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه