اخبار داغ

در گفتگو با کارشناس مذهبی مطرح شد:

اخلاص وعمل شرط قبولی اعمال ماه رمضان /شب قدر موسم تعیین سرنوشت است

اخلاص وعمل شرط قبولی اعمال ماه رمضان /شب قدر موسم تعیین سرنوشت است
کارشناس مذهبی گفت: در ماه رمضان باید همه اعضاء وجوارح انسان از گناه دور واعمال انسان همراه با اخلاص وعمل باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وحید یحیائی کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار قومس بیان کرد: در این ماه پر فضیلت ، انسان باید به گونه ای خودسازی کند که با پایان یافتن آن تاثیر وفوایدش در روح وجان افراد تا ماه رمضان سال آینده ماندگار باشد

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 رمضان یکی از شریفترین ماههای قمری است که در آن درهای جهنم بسته ودرهای بهشت گشوده است وعبادت در شب قدر آن از هزار ماه برتر وبالاتر است.

,

یحیائی وجود شب قدر در ماه رمضان را یکی از ویژگی های منحصر به فرد آن دانست وافزود: شب قدر به خاطر منزلت ویژه خود ، با قرار گرفتن در ماه رمضان ، باعث برتری این ماه بر دیگر ماههای قمری است.

,

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه یکی از اعمال مفید در این ماه روزه داری است، گفت: یکی از فوائد روزه به تعبیر ائمه اطهار، جلوگیری از نفوذ شیطان است ،به طوری که روزه وسوسه های شیطان را خنثی نموده ومانع نفوذ او می شود.

,

وی افزود:از دیگر فایده های روزه داری آرامش روح وجسم است .همانگونه که از لحاظ پزشکی ثابت شده روزه تاثیر زیادی بر سلامت انسان، از قبیل دفع چربیهای اضافی، تنظیم فشارخون ،قند خون و...دارد.

,

یحیائی احیای فضائل اخلاقی را از دیگر فواید روزه داری برشمرد وافزود: شخص روزه دار بر اثر تشنگی وگرسنگی خاشع ومتواضع ومستحق ثواب می شود.

,

این کارشناس مذهبی با اشاره به وجود شب قدر در این ماه گفت: شب قدر یکی از موهبت های بزرگ الهی است وانسان در چنین شبی با تفکر وتدبر می تواند اعمال یکسال خود را ارزیابی وسرنوشت خود را رقم زند.

,

وی برقراری مساوات بین فقیر وغنی را از دیگر برکات  این ماه دانست وافزود: انسان در هنگام گرسنگی وتشنگی فقرا وبینوایان را یاد کرده وبه کمک آنها می شتابد.

,

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان دانشگاهی برای تربیت انسان هاست ، گفت:  حقیقت این ماه پربرکت را تنها کسانی درک می کنند که محتوای آن را در گفتار وکردار وعمل به کار گرفته وبه آن جامه عمل پوشانند.

,

وی در خصوص تاثیر اعمال رمضان برانسان گفت: چه بسا کسانی که روزه ی این ماه را فقط در نخوردن ونیاشامیدن خلاصه می کنند و انتقام نخوردن روز را از شب می گیرند ویا کسانی که آیات قران را تلاوت نموده  اما به آیات آن عمل نمی کنند و با انجام گناه تاثیر عبادات خود را از بین می برند ، این افراد از روزه ماه رمضان فقط تشنگی وگرسنگی نصیبشان  شده است.

,

یحیایی با بیان اینکه ماه رمضان فرصت مناسبی برای توبه است ،گفت: به فرموده ائمه (ع) انسانی نیست که از او گناهی کوچک یا بزرگ سر نزده باشد وخوشحالی خداوند بی نیاز از توبه بندگانش در این ماه بیشتر از انسانی است که در شب تاریک راهش را پیدا کرده باشد.که این نشانه ی لطف ورحمت بی انتهای خداوند متعال است.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه