اخبار داغ

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی همدان مطرح کرد:

زمینه سازی ماه رمضان در رخت بستن آسیب های اجتماعی جامعه

زمینه سازی ماه رمضان در رخت بستن آسیب های اجتماعی جامعه
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به ماه مبارک رمضان بیان داشت: اگر ما این ماه را بر اساس آیات قرآن، سیره معصومین و به ویژه خطبه شعبانیه نبی مکرم اسلام پیاده بکنیم سلامت اجتماعی در جامعه در اوج خواهد رسید و آسیب های اجتماعی از جامعه ما رخت خواهد بست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام علی دشتکی در گفت و گو با خبرنگار نافع اظهار داشت: یکی از فرصت های بسیار مغتنم فرهنگی تبلیغی در فرهنگ دینی ما مناسبت های دینی و مذهبی است و یکی از آن مناسبتها هم ماه مبارک رمضان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع ,

وی افزود: از آن جایی که خداوند تبارک و تعالی می فرماید ماه مبارک رمضان ماه خدا است در آخرین خطبه نبی مکرم اسلام در جمعه آخر شعبان اینگونه امده است " أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّهُ قَدْ أَقْبَلَ إِلَیْکُمْ شَهْرُ اللَّهِ بِالْبَرَکَةِ وَ الرَّحْمَةِ وَ الْمَغْفِرَةِ " یعنی ماه خدا رو کرده است به شما و لذا در این ماه برکت و  رحمت و مغفرت است.

,

رمضان ماهی که زمینه تعمیق باورهای دینی در آن برای مردم آماده است

, رمضان ماهی که زمینه تعمیق باورهای دینی در آن برای مردم آماده است, رمضان ماهی که زمینه تعمیق باورهای دینی در آن برای مردم آماده است,

حجت الاسلام دشتکی ادامه داد: نفس کشیدن در این ماه تسبیح است، خوابیدن در این ماه عبادت است پس بنابراین با توجه به عظمت، فضیلت و جایگاه این ماه طبیعتا مردم سعی دارند که در این ماه آن حدود و احکام الهی را مراعات بکنند.

,

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان بیان داشت: وقتی که زمینه رعایت حدود و احکام الهی در بین مردم است بدین معناست که زمینه تبیین و تعمیق باورهای اعتقادی برایش محیا است و هرجا هم زمینه باورهای دینی و اعتقادی محیا باشد، طبیعتا آنجا بحث آسیبها به ویژه آسیبهای اجتماعی کمتر خواهد بود.

,

وی با اشاره به پیام های خطبه شعبانیه اظهار داشت: یکی از پیام های آن رعایت حسن خلق است پس بنابراین این ماه موجب ایجاد حسن خلق می شود و برخی درگیری ها مثل درگیری های خانوادگی و بحث طلاق به حداقل برسد.

,

حجت الاسلام دشتکی افزود: در بحث حرمت بزرگترها در این ماه و بزرگ داشتن کوچکترها تأکید شده است، اگر اینها مراعات شود خیلی از آسیب های اجتماعی به حداقل میرسد بحث دیگر صله ارحام و ارتباط با دیگران است که تأکید شده است اگر مردم در این ماه به صله ارحام بپردازند و این موضوع در بین مردم نهادینه شود حقیقتا آن اضطراب استرس و برخی درگیری ها به حداقل خواهد رسید

,

 

,

چشم ما در رمضان روزه باشد آسیب برخی مفاسد اخلاقی به حداقل می رسد

, چشم ما در رمضان روزه باشد آسیب برخی مفاسد اخلاقی به حداقل می رسد, چشم ما در رمضان روزه باشد آسیب برخی مفاسد اخلاقی به حداقل می رسد,

وی تصریح کرد: در این ماه به روزه چشم و گوش و دهان صراحتا تأکید شده است اگر چشم ما در این ماه روزه باشد آسیبهای برخی مفاسد اخلاقی به حداقل خواهد رسید و همین موجب میشود که سلامت اجتماعی در جامعه تقویت شود.

,

 

,

 

,

حجت الاسلام دشتکی افزود: در خطبه شعبانیه نبی مکرم اسلام تأکید بر اطعام و توجه بر ایتام دارند اگر اطعام در این ماه مورد توجه است معنایش آن است که رسیدگی به فقرا و نیازمندان در اولویت است، یکی از آسیب ها فقر و گرسنگی و همچنین یکی از آسیب ها بحث ایتام و نیازمندان و معلولین است که تأکیدات فراوانی شده است که آنها مورد توجه قرار بگیرند.

,

 

,

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان اظهار داشت: اگر ما این ماه را بر اساس آیات قرآن، سیره معصومین و به ویژه خطبه شعبانیه نبی مکرم اسلام پیاده بکنیم سلامت اجتماعی در جامعه در اوج خواهد بود و آسیب های اجتماعی از جامعه ما رخت خواهد بست.

,

 

,

اهم فعالیت های سازمان تبلیغات اسلامی همدان در ماه مبارک رمضان

, اهم فعالیت های سازمان تبلیغات اسلامی همدان در ماه مبارک رمضان, اهم فعالیت های سازمان تبلیغات اسلامی همدان در ماه مبارک رمضان,

 

,

دشتکی با اشاره به برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی در استان همدان عنوان کرد: در ماه مبارک رمضان چون یک فرصت طلایی تبلیغی است  از این جهت 10 هزار نفر شبکه تبلیغی در این ایام فعال شده است که قبل از ماه مبارک رمضان ما بحث نشست های توجیهی شبکه تبلیغی در همه شهرستان ها تحت عنوان طلایه داران تبلیغ را انجام دادیم.

,

وی افزود: بحث غبار روبی 1700 مسجد در سطح استان انجام شده است برای آمادگی و ورود به ماه مبارک رمضان، اعزام 1700 مبلغ به 1800 نقطه استان انجام شده است و حدود 800 مداح در کنار مبلغین فعالیت های مذهبی خواهند داشت، 700 هیأت هم برنامه ریزی شده است که برنامه های قرآنی و تبلیغی داشته باشند.

,

دشتکی ادامه داد: حدود 300 موسسه قرآنی برنامه هایی را اجرا خواهند نمود که برنامه قرآنی شامل  بحث های آموزش قرآن، تفسیر قرآن و کرسی های تلاوت است و بحث جمع خوانی های قرآنی که در همه شهرستان ها است که در مرکز استان جمع خوانی محوری در حسینیه امام خواهد بود که در تلوزیون توسط  شبکه استانی برای افرادی که نمیتوانند حضور پیدا بکنند پخش خواهد شد.

,

وی یادآور شد:  شخصیت های فرهنگی، تبلیغی و علمی به ویژه از مرکز مجمع عالی تفسیر کشور در استان حضور پیدا خواهند کرد که محوریت قرآن و تفسیر را در برنامه های تبلیغی خود دارند.

,

این مسئول استانی تأکید کرد: در اولویت های تبلیغی هم توجه ما در اولویت اول به مناطق محروم اعم ازمناطق محروم روستایی و مناطق حاشیه شهرها است و همچنین بحث توجه به بانوان و جوانان اولویت بعدی ما است.

,

وی با اشاره به اولویت های بعدی سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان افزود: سومین اولویت اجرای طرح سلامت اجتماعی است و در نهایت اولویت بعدی تبیین شعار سال و مبانی و گفتمان سازی اش است که با این نگاه در خدمت مردم عزیز در تکیه ها، حسینه ها، مساجد و دیگر مراکز جمعیتی خواهیم بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه