اخبار داغ

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان:

هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی برگزار می شود

هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی برگزار می شود
مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان گفت: هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی از سری برنامه های پانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع)؛ در راستای ترویج فرهنگ رضوی و گسترش مطالعه کتاب های مناسب در ایام دهه کرامت در گستره ملی و بین المللی توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزار می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک؛"علی جهان آرا" مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان  در خصوص جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی از سری برنامه های پانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع)؛ در راستای ترویج فرهنگ رضوی و گسترش مطالعه کتاب های مناسب در ایام دهه کرامت در گستره ملی و بین المللی توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزار می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک؛,

 

,

وی یکی از اهداف مهم این جشنواره را اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی عنوان کرد و افزود: گسترش مطالعه و کتابخوانی مناسب و مرتب با سیره پاک ائمه اطهار به ویژه امام رضا(ع) و نیز معرفی و گرامی داشت تولیدکنندگان و پدید آورندگان کتب مرتب با فرهنگ رضوی از اهداف این جشنواره به شمار می رود.

,

 

,

جهان آرا با بیان اینکه شرکت در این جشنواره برای عموم مردم آزاد است اظهار داشت: جشنواره برای سه گروه سنی کودکان بین 4 تا 11 ، نوجوانان بین 11 تا 17 و بزرگسالان از 17 سال به بالا با عناوین مختلف برگزار می شود.

,

 

,

مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی استان  در خصوص نحوه شرکت کودکان در این جشنواره گفت: کودکان می توانند به دو روش در جشنواره شرکت کنند که روش اول باید جذاب ترین بخش کتاب از نظر خودشان را در برگه های مخصوص دریافت شده از کتابخانه تصویرسازی و با ذکر نام داستان کتاب ارسال کنند و روش دوم این است که یک فایل ویدئویی را با گوشی تلفن همراه  و یا هر وسیله دیگر کتاب را به دیگران معرفی و یا بخش هایی از کتاب را که برایشان جذابیت دارد بخوانند و یا یک قصه از کتاب را بازگو و آن را ارسال کنند.

,

جهان آرا افزود: کتاب در نظر گرفته شده برای کودکان 4 تا 11 سال " 10قصه از امام رضا(ع) به نویسندگی مژگان شیخی است.

,

 

,

وی در خصوص نحوه شرکت نوجوانان در این جشنواره نیز عنوان کرد: برای گروه سنی نوجوانان کتاب " ماه غریب من" با نویسندگی " مجید ملا محمدی" در نظر گرفته شده که منابع آن اکنون در اختیار تمام کتابخانه های سطح استان است و نوجوانان می توانند یا با مراجعه حضور به کتابخانه ها کتاب را دریافت و یا به صورت اینترنتی فایل پی دی اف آن را از طریق پورتال اداره کل کتابخانه های عمومی استان دریافت و در جشنواره شرکت کنند.

,

 

, ,

مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی استان به کتب معرفی شده برای گروه سنی بزرگسالان هم اشاره کرد و افزود: چهار کتاب با عنوان های "مهارت های زندگی با سیره رضوی" به نویسندگی "محمد رضا شرفی"، "امام رضا(ع) و زندگی " با نویسندگی "مهدی غلامعلی"، "چلچراغ شیراز" با نویسندگی "جلیل عرفان منش" و کتاب "بانوی ملکوت" با نویسندگی " آیت الله کریمی جهرمی" در نظر گرفته شده است که علاقه مندان می توانند کتاب ها را یا از طریق پورتال نهاد کتابخانه ها  یا در سطح کتابخانه های عمومی سراسر استان تهیه و در جشنواره شرکت کنند.

,

 

,

جهان آرا در خصوص نحوه شرکت در این جشنواره نیز گفت:  شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی به دو شیوه مکتوب و اینترنتی در قالب فردی و خانوادگی است که برای شرکت در بخش خانوادگی حضور حداقل یکی از والدین در بخش بزرگسال الزامی است.

,

 

,

وی ادامه داد: علاقه مندان شرکت در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی می توانند  به سایت www.lorestan.ir مراجعه و  ثبت نام نمایند.

,

 

,

 مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی استان افزود: آخرین مهلت ارسال آثار تا یکم تیرماه و داوری جشنواره تا 20 تیر ماه انجام می شود.

,

 

,

جهان آرا با اشاره به اختتامیه جشنواره نیز گفت: اختتامیه این جشنواره بین سوم تا 13 مرداد همزمان با دهه کرامت مصادف با دو ولادت حضرت معصومه(ع) و امام رضا(ع) با اهدا جوایز نفیسی برگزار می شود.

,

 

,

وی در پایان گفت: در تلاش هستیم که مطابق فرمایش مقام معظم رهبری که توصیه کرده اند کتاب در سبد زندگی ما باشد؛ فرهنگ مطالعه کتاب را بالا ببریم چرا که هرچه میزان آگاهی انسان های بالاتر باشد می توانند تصمیمات بهتری بگیرند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه