اخبار داغ

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان عنوان کرد:

سال گذشته پرونده 298 جسد زن بررسی شد

سال گذشته پرونده 298 جسد زن بررسی شد
مدیرکل پزشکی قانونی لرستان گفت: پرونده های بررسی شده اجساد در سال گذشته هزار و ۶۸ مورد مرد و ۲۹۸ مورد مربوط به زنان بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آساره خبر، حمید رضا نظیفی مدیرکل پزشکی قانونی لرستان  صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  حدود ۵۲ هزار پرونده معاینه اعم از معاینات عمومی و اختصاصی در پزشکی قانونی لرستان بررسی شد که  از این تعداد پرونده، ۴۷ هزار و ۷۶۷ مورد معاینات بالینی (سرپایی) بوده است که بیشترین حجم مراجعات پزشکی قانونی استان در سال 95 بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آساره خبر,

 

,

وی عنوان داشت: علت بیشترین مراجعات به پزشکی قانونی استان لرستان نزاع و تصادف بوده  است،  از پرونده های تشکیل شده از معاینات بالینی به لحاظ تفکیک جنسیتی ۳۳ هزار و ۷۴۱  مربوط به مردان  و ۱۴ هزار و ۲۰۶ پرونده متعلق به بانوان بوده است.

,

 

,

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان تصریح کرد: پرونده‌های در بخش معاینه اجساد در سال ۹۵ در سطح استان لرستان مورد بررسی قرار گرفته است هزار و ۳۶۶ مورد است.

,

 

,

 وی پرونده های بررسی شده اجساد در سال گذشته هزار و ۶۸ مورد مرد و ۲۹۸ مورد زن بوده است.؛ که از کل اجساد بررسی شده در پزشکی قانونی لرستان در سال گذشته ۴۶۵ مورد بدون کالبد شکافی و ۹۰۱ مورد با کالبد شکافی علت مرگ بررسی و تعیین شده است را عنوان کرد.

,

 

,

نظیفی در خصوص عملکرد پزشکی قانونی استان در واحد آزمایشگاه بیان داشت: در سال ۹۵ تعداد پروندهای تشکیل شده در واحد آزمایشگاه پزشکی قانونی لرستان ۲ هزار و ۸۶۳ مورد بوده است؛ و از کل پرونده های سال 95 مربوط به بررسی در آزمایشگاه هزار و ۵۳۸ مورد آزمایش های سم شناسی  و هزار و ۱۸۲ مورد آن سرولوژی و ۱۴۳ مورد پاتولوژی (آسیب شناسی) بوده است.

,

 

,

مدیر کل پزشکی قانونی لرستان  ضمن اشاره به نوع معاینات به عمل آمده از مصدومین و مدعیان در پزشکی قانونی افزود: معاینات بالینی شامل معاینات عمومی، اختصاصی و روانپزشکی است که معاینات عمومی مواردی همچون مصدومین تصادف، نزاع، حوادث کار، سلاح گرم و سرد، بررسی تحمل حبس، گواهی استعلاجی، اهدا جنین، اداره امور مالی و سرپرستی، استخدامی و... را شامل می شود.

,

 

,

وی خاطر نشان کرد: معاینات اختصاصی شامل معاینات اختصاصی زنان و مردان، بررسی باروری و نازایی، صدور مجوز سقط جنین، بررسی ادعای آزار جنسی و ... را دربر می گیرد و معاینات روانپزشکی نیز شامل بررسی جنون، تعیین مسئولیت کیفری، گواهی رشد روانی و ... است.

,

 انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه