اخبار داغ

تحریم‌های جدید؛ هدیه آمریکا به انتخاب روحانی

تحریم‌های جدید؛ هدیه آمریکا به انتخاب روحانی
طراح این تحریم، باب کورکر سناتور جمهوری‌خواهی است که طراح تحریم‌های فلج کننده علیه جمهوری اسلامی ایران بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تسنیم، کمیته روابط خارجی سنا طرحی را تصویب کرده که در صورت تبدیل شدن به قانون، تحریمهای گسترده ای را به بهانه فعالیت های موشکی، اقدامات منطقه ای و ادعای نقض حقوق بشر علیه ایران وضع می کند!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


گرچه ادام زوبین و جان کری نسبت به تحریم های جدید کنگره علیه ایران هشدار داده اند و انها را ناقض روح برجام برشمرده اند! لکن این افاضات تاثیری در اراده کنگره ندارد چرا که آدرس تحریمهای شدیدتر را خود روحانی در مناظرات انتخاباتی به امریکا داده است.

وقتی آقای روحانی برنامه موشکی را زیر سوال می برد و اعضای ستاد ایشان مقاومت در سوریه را..! آنوقت است که باید به سناتور باب کورکر حق داد که این پاس روحانی را به گل تبدیل کرده و در راستای برجام های بعدی بگوید: [نمیتوانیم در تقابل با ایران خود را به برجام محدود کنیم.]

طراح این تحریم، باب کورکر سناتور جمهوری‌خواهی است که طراح تحریم‌های فلج کننده علیه جمهوری اسلامی ایران بوده است. اما نکته حائز اهمیت در مورد زمان تصویب این طرح، آن است که طرح مذکور یک ماه و نیم قبل از انتخابات ایران و دقیقا با هدف عدم تاثیر بر روند انتخابات ایران، از دستور کار سنا خارج شد اما بلافاصله با انتخاب مجدد حسن روحانی مجددا به رای گذاشته شد تا اولین هدیه سنا به حسن روحانی یک طرح تحریمی جدید با نقض رسمی برجام باشد!

صدای آمریکا در خصوص این تحریم نوشته است: این طرح با 18 رأی مثبت در برابر 3 رأی منفی تصویب شد و حال برای تصویب نهایی باید به صحن اصلی سنا ارایه شود. این اولین طرح در کنگره بود که تصویب شد. چند طرح پیشنهادی قانونگذاران آمریکایی از دو حزب جمهوریخواه و دموکرات از امروز در کنگره برای افزایش تحریم ایران به خاطر فعالیت های موشکی، حمایت از گروه های تروریستی و همچنین نقض حقوق بشر بررسی می شود. بر اساس این طرح در صورت تصویب در صحن سنا، دولت آمریکا ظرف مدت 90 روز، باید تحریم های جدیدی علیه افراد و نهادهای فعال در توسعه برنامه های موشکی ایران تصویب کند.

همچنین بر اساس یکی دیگر از طرح ها، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به طور مستقیم تحت تحریم قرار خواهد گرفت. در صورت تصویب این اولین بار خواهد بود که سپاه تحریم می شود. آمریکا پیشتر در سال 2007 نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تحریم کرده بود.

البته تحریم ها و هدایای ایالات متحده آمریکا به روحانی پس از پیروزی در انتخابات به همین‌جا ختم نشده است. وزیر خزانه داری آمریکا می گوید این وزارتخانه مجوزهای فروش هواپیماهای ایرباس و بوئینگ به ایران را بررسی می کند. او به قانونگزاران آمریکایی گفت که تحریم های ایران، سوریه و کره شمالی را افزایش می دهد.

این وسط مردمی هم که به امید پیروزی صلح بر تحریم در خیابانهای تهران جشن پیروزی گرفتند و منتظر وعده روحانی در باب لغو تحریمها می باشند، علی ایحال باید منتظر بمانند چرا که واقعیت آن چیزی نبود که در مناظره ها به آنها گفتند! واکنش دولت هم به تحریمهای فوق کمافی السابق به مانند تحریم isa ضعیف است و بی نتیجه و در صورت شدت هم چیزی فراتر از یک ایمیل نیست!

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه