اخبار داغ

رئیس میراث فرهنگی نایین خبرداد؛

برپایی برنامه های متنوع در هفته میراث فرهنگی/ نایین جایگاه ویژه ای در میراث فرهنگی استان دارد

برپایی برنامه های متنوع در هفته میراث فرهنگی/ نایین جایگاه ویژه ای در میراث فرهنگی استان دارد
مدنیان گفت: همزمان با هفته میراث فرهنگی سال جاری، برنامه های متعددی برای جذب گردشگر در سطح شهر نایین انجام شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نائین با اشاره به جایگاه ویژه نایین در زمینه میراث فرهنگی استان، اظهار کرد: همزمان با هفته میراث فرهنگی سال جاری، برنامه های متعددی برای جذب گردشگر در سطح شهر نایین انجام شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

محمود مدنیان با اشاره به اقدامات انجام شده، تصریح کرد: مهم ترین برنامه اجراشده در این هفته، برگزاری نمایشگاه عکس اقامتگاه های بوم گردی و جاذبه های گردشگری بومی نایین به منظور معرفی جاذبه های بومی و محلی شهرستان بود.

,

وی ادامه داد: هدف از این برنامه معرفی آداب و رسوم، جاذبه های طبیعی آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری نایین بود که در خانه تاریخی این شهر برپاشد.

,

رییس میراث فرهنگی و گردشگری نایین با بیان اینکه این شهر میراث فرهنگی قوی چندهزارساله با ریشه های فرهنگی مستحکم دارد، تصریح کرد: وجود مناطق کوهستانی تا کویری، مناطق حفاظت شده و صنایع دستی ویژه، چشم انداز بلندی را پیش روی گردشگری نایین گذاشته است.

,

مدنیان یکی از دیگر برنامه های هفته میراث فرهنگی در نایین را مراسم بزرگداشت روز جهانی موزه در خانه تاریخی فاطمی این شهرستان دانست و خاطرنشان شد: این مراسم که با حضور هنرمندان و علاقه مندان به فرهنگ و آداب و رسوم این دیار برگزار شد، با برنامه های متنوعی از جمله موسیقی سنتی،  شعرخوانی و مسابقات فرهنگی همراه بود.

,

وی ادامه داد: تشکیل سازمان مردم نهاد میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کهن دیار نایین، عضوگیری و تشکیل هیات موسس آن در حاشیه این مراسم انجام شد.

,

رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نایین در ادامه به برگزار دوره آموزشی آشنایی با صنایع دستی و هنر های سنتی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: این برنامه در قالب کارگاه های آموزشی عبا بافی، گلیم بافی، سفالگری، نگارگری، قلمزنی، سوختنگار، چرم دوزی در طول سه روز توسط مربیان دوره دیده برای علاقه مندان در خانه تاریخی فاطمی این شهر برپا شد.

,

مدنیان اظهار کرد: از برنامه های برگزار شده در این هفته می توان به برگزاری نمایشگاه نقاشی چهره های کویری و بومی منطقه توسط هنرمندان این شهرستان در محل باغ مصلی تاریخی نائین که با حضور فرماندار، ریس اداره میراث فرهنگی شهرستان و جمعی از اهالی هنر همراه بود اشاره نمود.

,

وی در انتها به سایر برنامه های اجراشده در طول این هفته اشاره کرد و افزود: برپایی نماز وحدت به امامت امام جمعه نایین در مسجد تاریخی جامع نایین و تور بازدید آثار ناشناخته شهرستان از جمله دیگر برنامه های هفته گرامیداشت صنایع دستی در شهرستان نایین بوده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه