اخبار داغ

گلایه مندی اهالی حاجی آباد، امیرآباد و چهکند از قطعی آب/ بسکابادی: آب کافی برای جمعیت بالای این روستاها نداریم

گلایه مندی اهالی حاجی آباد، امیرآباد و چهکند از قطعی آب/ بسکابادی: آب کافی برای جمعیت بالای این روستاها نداریم
اهالی روستاهای امیرآباد، حاجی آباد و چهکند بیرجند از قطعی آب این روستاها طی دو سه روز گذشته اظهارگلایه مندی کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان؛ تعدادی از اهالی روستاهای امیرآباد، حاجی آباد و چهکند بیرجند در تماس با خاورستان از قطعی آب این روستاها طی دو سه روز گذشته اظهارگلایه مندی کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان؛, خاورستان؛, خاورستان؛,

 

,

حاجی آبادی یکی از اهالی روستای حاجی آباد در گفتگو با خبرنگار خاورستان؛ اظهارکرد: متاسفانه قطعی آب در این روستا و همچنین روستاهای همجوار یک مشکل همیشگی است.

,

وی افزود: متاسفانه هر روز شاهد قطع شدن آب هستیم که این موضوع زندگی ما را دچار اختلال کرده و وضعیت بهداشتی خانواده ها را مورد تهدید قرار داده است.

,

 

,

علی اکبر بسکابادی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی در این خصوص در گفتگو با خبرنگار خاورستان؛ اظهارکرد: روز چهارشنبه یک کامیون با تیرهای شبکه برق سیستم آبرسانی برخورد کرده بود که تا این برق وصل شد، مدتی طول کشیده است.

,

 

,

وی افزود: همچنین چون این حادثه با روزهای آخر هفته که  مصرف آب خیلی بالاتر است، مقارن شده بود این قطعی اب بیشتر طول کشیده است اما از ساعت 12 ظهر روز جمعه به بعد، فقط یک محله از چهکند مشکل قطعی آب و کمبود فشار داشته است.

,

 

,

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تعداد مشترکین حاشیه شهر به شدت افزایش یافته است و کمبود آب طبیعی است گفت: هم اکنون نیاز آبی این سه روستا 67 لیتر در ثانیه است، اما چاه ها 52لیتر در ثانیه آبدهی دارند که در این خصوص با آب منطقه ای استان در حال رایزنی هستیم تا این ظرفیت را بالا ببرند.

,

 

,

بسکابادی بیان کرد: هماکنون بیش از 7 هزار مشترک آب در سه روستای امیرآباد، حاجی آباد و چهکند وجود دارد که سالانه یک هزار مشترک جدید به این آمار اضافه می شود.

,

 

,

وی با بیان اینکه همچنین تعداد مشترکین موقت هم زیاد هستند گفت: قرار است فردا مصوبه ای برای ساماندهی مشترکین حاشیه شهرها را مورد بررسی قرار دهد که  این موضوع در قانون بودجه 96 آمده اما قرار است برای آن قانون مجزایی دیده شود که اگر این طرح رأی بیاورد به ما اجازه می دهند تا به مشترکین حاشیه شهرها اشتراک موقت بدهیم تا معضلات کنونی ساماندهی شود.

,

 

,

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی اظهارکرد: سرانه مصرف آب باید به ازای هر نفر 130 لیتر باشد اما چون سایر منابع ابی در روستاها قطع شده است، تمام نیازهای مردم بر شبکه آب و فاضلاب روستایی تحمیل شده است.

,

 

,

بسکابادی در پاسخ به اینکه آیا در ماه رمضان هم مردم این روستاها دچار قطعی آب خواهند بود اظهارکرد: در این خصوص نمی توان جواب قاطعی داد چون ممکن است هر لحظه پمپ ها یا شبکه دچار اختلال شود.

,

 

,

وی افزود: هم اکنون پیگیریم تا بتوانیم اعتباراتی برای تقویت زیرساخت ها  جذب کنیم و در مجتمع ها و طرح ها ظرفیت را بالا ببریم و مخازن و خطوط را تقویت و مشکل قطعی آب را مدیریت کنیم.

,

 

,

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی گفت: سال گذشته برای تقویت زیرساخت ها در حاشیه شهر یک میلیارد و 200 میلیون تومان وام از محل صندوق توسعه ملی دریافت کرده ایم که ساخت یک مخزن دو هزار و بازسازی 15 کیلومتر از شبکه فرسوده چهکند انجام شد.

,

 

,

بسکابادی بیان کرد: امسال هم برای تقویت زیرساخت ها و ساماندهی روستاهای اطراف بیرجند 2 میلیارد تومان برآورد شده است.

,

 

,

وی ادامه داد: همچنین از خط انتقال آب ماژان به بیرجند، سهمیه آب و فاضلاب روستایی 60 لیتر بر ثانیه است که 10 لیتر در شهر خوسف و 50 لیتر هم برای روستاهای اطراف شهر بیرجند اختصاص داده خواهد شد.

,

 

,

وی گفت: آب منطقه ای استان مجوز افزایش دبی 6 لیتر در ثانیه را برای روستاهای حاشیه بیرجند صادر کرده است که هم اکنون در حال ایجاد زیرساخت ها و نصب پمپ ها هستیم.

,

 

,

 

,

متاسفانه مشکل اختلال و قطعی آب در روستاهای امیرآباد، حاجی آباد و چهکند طی سالهای اخیر وجود داشته است و یکی از دغدغه های اصلی مردم این روستاها است. امید است تدبیر لازم برای رفع این مشکلات انجام و مردم این روستاها هم از حقوق بحق خود بهره مند شوند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه