اخبار داغ

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بناب خبر داد

ورود ۱۰۰ طلبه مبلغ از قم به بناب همزمان با ماه مبارک رمضان

ورود ۱۰۰ طلبه مبلغ از قم به بناب همزمان با ماه مبارک رمضان
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بناب از اعزام ۱۰۰ طلبه مبلغ از قم به شهرستان بناب خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام رسول یگانه ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار انعکاس بناب، ضمن تشریح برنامه های اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بناب در ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: مهمترین برنامه اداره تبلیغات اسلامی در این ماه، اعزام ۱۰۰ مبلغ زن و مرد از شهر قم در ماه رمضان به مساجد شهرستان است که در طول این ماه مبارک به تبلیغ دین و احکام شرعی می پردازند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, انعکاس بناب،, انعکاس بناب،,

وی با اشاره به اهمیت حضور مبلغ در مراسم مذهبی ماه مبارک رمضان، یادآور شد: این مبلغان در مدت یک ماه استقرار در مناطق شهری و روستایی در حدود ۲۵۰ ساعت به ترویج احکام شرعی، مسائل اعتقادی، آگاهی بخشی در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی، پیشگیری از اعتیاد، کاهش خشونت و مسائل خانوادگی می پردازند  که در این طرح تمامی مساجد از حضور روحانیان بهره‌مند خواهند بود.

,

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بناب گفت: از ۱۸۰ مسجدی که در بناب وجود دارد در ماه های غیر رمضان حدود ۴۵  مسجد فعال است که در این ماه مهمانی خدا نیز ۱۲۰ مسجد تحت پوشش مبلغان قرار خواهند گرفت.

,

وی افزود: قبل از ماه رمضان هیات امنای مساجد به این سازمان دعوت شدند تا برای غبار روبی و آمادگی لازم برای ورود به ماه پر خیر و برکت رمضان و همایش طلایه داران مبلغ که قرار است به منبر  بروند از نظر نیازهای اطلاعاتی مردم و سرفصل ها کاملا توجیه شده اند، چرا که مساجد بهترین اماکن راز و نیاز و دلدادگی پروردگار هستند، لذا باید تمام شرایط در این اماکن مقدس برای ماه مبارک رمضان مهیا باشد.

,

حجت الاسلام یگانه در تشریح برنامه های فرهنگی و تبلیغی شهرستان بناب در ماه مبارک رمضان خاطر نشان کرد: برنامه‌های قرآنی و محافل انس با قرآن همانند سال‌های گذشته در مساجد شهرستان و خانه های قرآنی در روستاها برگزار می شود و علاوه بر آن کلاس‌های آموزش روخوانی، نماز برای نوجوانان، احکام و پاسخ به سوالات جزو برنامه هاست.

,

رئیس اداره تبلیغات اسلامی از برنامه های گروه امام صادق(ع) علاوه بر مساجد در پارک فدک طی برنامه های سمعی و بصری خبر داد و گفت: این گروه که اکثر بومی شهرستان می باشند در تمام ایام این ماه بعد از افطار تا نیمه های شب برنامه های متنوع دینی و اسلامی و پرسش و پاسخ برای مردم دارند و همچنین در مرکز ترک اعتیاد رها جویان و تعدادی از کارخانه های شهرستان برنامه ها مختلفی نظیر؛ برگزاری نماز جماعت، خواندن عقیده قرآن و احکام در نظر داریم.

,

وی از حضور بزرگان حوزه علمیه قم و بناب در مسجد جامعه شهرستان خبر داد و گفت: در ماه رمضان از اساتید برجسته و بزرگان حوزه مثل حاج شیخ مجید و امام جمعه بناب در مصلای اعظم بناب دعوت به عمل می آید تا سبک زندگی  اسلامی را برای مردم تفسیر کنند.

,

این مسئول شهرستانی از تمامی مسئولان بخصوص فرماندار محترم که خود یکی از نیروهای فرهنگی شهرستان می باشند خواست تا از این نهادهای فرهنگی در این ماه حمایت های بیشتری بشود همان گونه که در مراسم اعتکاف شاهد حمایت های بی دریغ آنها از این سازمان را شاهد بودیم.

,

وی در پایان از امام جمعه و مدیریت حوزه علمیه بناب که مانند سنوات گذشته همکاری بسار خوبی را با این نهاد داشته اند تقدیر و تشکر کرد و گفت: امیدوارم با کمک این عزیزان ماه مبارک رمضان، ماه پر خیر و برکتی برای تمامی مردم باشد.

,

انتهای پیام/د.ز

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه