اخبار داغ

همزمان با فصل برداشت؛

هجوم ملخ‌ها به باغات و محصولات کشاورزی شهرستان طارم/ جهاد کشاورزی توان تامین سموم مورد نیاز همه کشاورزان را ندارد

هجوم ملخ‌ها به باغات و محصولات کشاورزی شهرستان طارم/ جهاد کشاورزی توان تامین سموم مورد نیاز همه کشاورزان را ندارد
هجوم ملخ‌ها به مزارع شهرستان طارم در فصل برداشت معضلی برای کشاورزان این شهرستان شده که بنا به اظهارات مدیر جهاد کشاورزی طارم تامین سموم مورد نیاز همه کشاورزان از توان جهاد کشاورزی خارج است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; ملخ ها به عنوان یک آفت مخرب نقش بزرگی در آسیب رساندن به محصولات کشاورزی دارند، معظلی که طی روزهای اخیر مزارع شهرستان طارم در استان زنجان را تحت تاثیر قرار داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

هر چند آفت ملخ یکی از جدی‌ترین و خطرناک‌ترین آفت‌های زمین‌های کشاورزی به‌شمار می‌رود، اما مبارزه به موقع بر علیه گونه‌های سنین اول و دوم کانون‌های ملخ، می‌تواند در کاهش رشد جمعیتی آن و نیز هجوم ملخ به مزارع کشاورزی موثر باشد.

,

مجتبی اسکندری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم در گفت و گو با خبرنگار موج رسا با اشاره به مبارزه با ملخ در شهرستان طارم اظهار کرد: در حال حاضر مبارزه با ملخ در این شهرستان در حال انجام است.

,

وی تصریح کرد: مبارزه کانون کوبی در این شهرستان انجام می‌شد ولی در حال حاضر ملخ به مرحله پروازی رسیدند برای مقابله با آنها اقدامات طعمه پاشی انجام می‌شود.

,

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم خاطر نشان کرد: متاسفانه آفت ملخ در کل شهرستان طارم وجود دارد و در باغاتی که بیشتر در حاشیه و منطقه بایر قرار گرفته اند بیشتر مورد هجوم ملخ‌ها قرار دارند.

,

وی ابراز کرد: امسال نیز به دلیل اینکه باغات کم بوده بیشتر به سمت باغات هجوم کردند و برای مقابله با آنها نیز سم مورد نیاز در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد تا عملیات طعمه پاشی را انجام دهند.

,

کشاورزان در مبارزه با آفت ملخ همکاری کنند

, کشاورزان در مبارزه با آفت ملخ همکاری کنند, کشاورزان در مبارزه با آفت ملخ همکاری کنند,

اسکندری در خصوص ورود جهاد کشاورزی برای مبارزه با آفت ملخ در باغات ابراز کرد: ما مجوز ورود به باغات را نداریم و جهاد کشاورزی در این راستا سموم مورد نیاز را در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد.

,

وی با اشاره به اینکه مبارزه با ملخ‌ها در مراتع شهرستان انجام می‌شود افزود: سم مورد نیاز از طرف جهاد کشاورزی استان زنجان تامین می‌شود.

,

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم با اشاره به کمبود‌ سم در مبارزه با ملخ در این شهرستان گفت: کمبودهایی در این زمینه داریم و در تلاش جبران کمبودها هستیم.

,

وی به کشاورزان برای مقابله با آفت ملخ در شهرستان طارم گفت: باید کشاورزان به مراکز خدماتی جهاد کشاورزی جهت تامین طمعه به منظور طعمه پاشی در باغات مراجعه کنند.

,

اسکندری افزود: کشاورزان باید خودشان اقدام مراجعه‌ای و مبارزه‌ای در باغات را انجام دهند.

,

وی در مورد اظهارات برخی از کشاورزان طارم در خصوص تاثیر گذاری کم سم‌های توزیع شده در بین کشاورزان برای مبارزه با آفت ملخ گفت: طعمه پاشی باید در زمان خاصی که هوا خنک بوده مانند صبح یا عصر انجام شود تا ملخ‌ها بتوانند از آن تغذیه کنند و با اینکه این تاکیدات گفته می‌شود ولی برخی از کشاورزان باز این موارد را رعایت نمی‌کنند.

,

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم خاطر نشان کرد: در خصوص مبارزه با ملخ در شهرستان طارم مشکلی وجود ندارد و اقدامات لازم بدون مشکلی در حال انجام است.

,

کانون کوبی 7 هزار هکتار از مراتع طارم

, کانون کوبی 7 هزار هکتار از مراتع طارم, کانون کوبی 7 هزار هکتار از مراتع طارم,

وی گفت: کانون اصلی آفت ملخ در مراتع این شهرستان بوده که حدود 7 هزار هکتار کانون کوبی در این شهرستان علیه آفت ملخ انجام شده است.

,

اسکندری ابراز کرد: کشاورزان توصیه می‌شود در تامین سم مورد نیاز خود اقدام به خرید کنند و جهاد کشاورزان در توان تامین سم مورد نیاز همه کشاورزان را ندارد.

,

وی با اشاره به اینکه باید کشاورزان نیز در مبارزه با این آفت در این شهرستان کمک کنند افزود: کشاورزان با 50 تا 60 هزار تومان نیز می‌توانند سم مورد نیاز خود را از سم فروشی‌های مجاز تهیه کنند.

,

تامین سم مورد نیاز همه کشاورزان از توان جهاد کشاورزی خارج است

, تامین سم مورد نیاز همه کشاورزان از توان جهاد کشاورزی خارج است, تامین سم مورد نیاز همه کشاورزان از توان جهاد کشاورزی خارج است,

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم ابراز کرد: برخی از کشاورزان 10 تا 15 هکتار باغ دارد که تامین این مقدار سم مورد نیاز کشاورز از توان جهاد کشاورزی خارج است.

,

وی بیان کرد: کشاورزان نیز برای کاهش خسارات در باغات این شهرستان همکاری لازم را داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه