اخبار داغ

رئیس اداره توسعه نوغانداری استان خراسان رضوی خبر داد:

پیش بینی تولید 150تن پیله ابریشم در خراسان رضوی

پیش بینی تولید 150تن پیله ابریشم در خراسان رضوی
رئیس اداره توسعه نوغانداری استان خراسان رضوی گفت: نمونه برداری از جهبه های پرورش کرم ابریشم ارسال شده در حال اجراست و تا 10 روز آینده نتایج اعلام می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرید سرجمعی در گفتگو با پرستوها، اظهار کرد: طبق گزارش‌های ارسال‌شده بیش از 9 هزار جعبه تاکنون در خراسان رضوی توزیع‌شده که بیش از 30 درصد از کرم‌های ابریشم موجود در جعبه‌ها به پیله نرفته‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پرستوها,

رئیس اداره توسعه نوغانداری استان خراسان رضوی افزود: نمونه‌برداری از جعبه‌های پرورش کرم ابریشم ارسال‌شده در حال اجراست و تا 10 روز آینده نتایج اعلام می‌شود.

,

وی افزود: هم‌اکنون نوغانداری در شهرستان‌های تربت‌حیدریه، درگز، کاشمر، کلات، بردسکن، خلیل‌آباد، گناباد، نیشابور و مشهد مقدس انجام می‌شود.

,

سرجمعی بیان کرد: سال گذشته حدود 400 نوغانداری فعال بود اما امسال پیش‌بینی می‌شود بیش از 80 درصد از ظرفیت 1200 کارگاه‌های خراسان رضوی فعال شوند.

,

رئیس اداره توسعه نوغانداری استان خراسان رضوی تصریح کرد: قیمت خرید تضمینی دولت برای ابریشم کیلویی 18 هزار و 100 تومان است درحالی‌که در بازار ابریشم را تا کیلویی 25 هزار تومان خریداری می‌کنند.

,

وی ادامه داد: 98 درصد از ابریشم تولیدی نوغانداری‌های کشور و همچنین خراسان رضوی برای فرش‌بافی است و الباقی برای سایر صنایع همچون پوشاک و صنایع‌دستی مصرف می‌شود.

,

سرجمعی افزود: همواره نیاز است مقداری از ابریشم موردنیاز از خارج کشور وارد شود اما انتظار می‌رود این مقدار از مبادی قانونی به کشور وارد شوند.

,

رئیس اداره توسعه نوغانداری استان خراسان رضوی ادامه داد: هرساله مشکلاتی را برای نیازسنجی ابریشم موردنیاز صنایع داریم و ازاین‌جهت نیاز است ارزیابی جامعی را در حوزه فرش انجام دهیم.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه