اخبار داغ

تلخاب در چند قدمی شهر شدن؛

ارتقای روستای تلخاب به شهر در دستور کار قرار گرفت

ارتقای روستای تلخاب به شهر در دستور کار قرار گرفت
نماینده تفرش، آشتیان و فراهان گفت: با توجه به برگزاری نشست و اقدامات انجام شده در این خصوص، بررسی شهریت دهستان تلخاب از توابع فراهان در دستور کار قرار گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فراهان خبر؛ یکی از مطالبات اصلی مردم این دهستان، ارتقای دهستان تلخاب به شهر است تا شاید آرزوهایشان در سایه شهری شدن تحقق یابد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فراهان خبر, فراهان خبر, فراهان خبر,

این در حالیست که تبدیل روستاها به شهر، با هدف توزیع عادلانه امکانات در بین جوامع شهری و روستایی باید صورت گیرد، بررسی‌های انجام شده دلیل عمده مهاجرت روستائیان موضوع اشتغال و درآمد است. 

,

تبدیل کردن روستاها به شهر به معنای از بین بردن زمین‌های زراعتی است؛ چراکه لازمه شهرها ساختمان‌هایی هستند که جایگزین درختان و فضاهای سبز می‌شوند و به تبع نابودی فعالیت اقتصادی در بخش دامداری و کشاورزی را به همراه خواهد داشت.

,

چندی پیش نماینده تفرش، آشتیان و فراهان خبر از موافقت وزارت کشور با شهر شدن تلخاب داد و گفت: پیگیری مطالبه مردم دهستان تلخاب مبنی بر شهر شدن این مرکز در دست پیگیری است، موافقت این موضوع در تقسیمات کشوری انجام شده و به زودی این دهستان به شهر ارتقا می‌یابد.

,

دهستانی که انتظار داشت در همزمان با آغاز سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، شهر شود، هم اکنون نماینده مردم فراهان خبر از تحقق این خواسته می‌دهد و اکنون مسئولین به دنبال معرفی مرکزی برای تبدیل این دهستان به شهر هستند.

,

دهستان تلخاب در شرایطی به شهر تبدیل می شود که از حداقل امکانات شهرنشینی هم برخوردار نیست. به این گونه که حال و روز خیابان‌های آن هنوز نام روستا را یدک می کشند. بسیاری از کوچه‌ها هنوز آسفالت نشده و کوچه های آسفالت شده هم بر اثر گذشت زمان ازبین رفته است.

,

, ,

محمد حسینی، نماینده تفرش، آشتیان و فراهان در گفتگو با خبرنگار فراهان خبر با اشاره به شهریت دهستان تلخاب گفت: تلخاب با جمعیت سه هزار و ۷۰۰ نفر از جمله روستاهای بزرگ استان مرکزی است که به علت داشتن شرایط جغرافیایی مناسب، جاذبه های گردشگری، گویش ویژه و فعال و پویا بودن از قابلیت تبدیل شدن به شهر برخوردار است.

, فراهان خبر, فراهان خبر, فراهان خبر,

وی افزود: با توجه به ظرفیت های تلخاب، خواسته به حق مردم برای تبدیل شدن این روستا به شهر دنبال می شود.

,

حسینی تصریح کرد: شورای عالی شهر سازی با بررسی شهریت تلخاب موافقت کرده و نقشه ها و شرایط آن را مصوب و طرح تفضیلی شهر توسط وزرات کشور به کمیسیون دفاعی، سیاسی، امنیتی هیات وزیران نیز ارسال شده است.

,

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان اظهار کرد: بر اساس قانون هر بخش از ۲ دهستان تشکیل می شود که بخش خنجین در شهرستان فراهان شامل دهستان های تلخاب و خنجین است و هنگامی که به شهر تبدیل شود، جمعیت شهر از دهستان کم می شود.

,

حسینی گفت: با توجه به تراکم تلخاب، تعداد جمعیت این دهستان از میزان و حد مجاز پایین تر است که در پیگیری های انجام شده و بازدید حوزه تقسیمات کشوری وزرات کشور از منطقه، مقرر شده با نظر مثبت پرونده شهر شدن تلخاب مجدد به هیات دولت ارسال شود.

,

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان گفت: با همکاری استاندار و در حضور مردم تلخاب این اطمینان خاطر به اهالی این روستا داده شده که این موضوع پیگیری و اقدامات لازم در راستای حل این مشکل انجام شود.

,

وی افزود: در این خصوص، نخستین نامه به وزیر کشور ارسال شده و بعد از آن نیز نشست های متعددی با مدیر کل تقسیمات کشوری در وزرات کشور و پیگیری های متعدد از حوزه معاونت سیاسی وزرات کشور انجام شده است.

,

حسینی خاطر نشان کرد: با پیگیری ها و روند موجود، پاسخ دبیر کمیسیون امنیت ملی دفاعی هیات وزیران داده شود تا این موضوع در هیات وزیران مطرح شود تا نظر نهایی در حوزه شهر شدن تلخاب فراهان اخذ شود.

,

از آنجا که تبدیل روستاها به شهر بدون ایجاد زیرساخت‌های لازم دردی از مردم دوا نمی‌کند؛ امیدواریم شهر شدن تلخاب، روزنه‌ای برای رهایی از مشکلات باشد و مسئولان تنها به دنبال تغییر نام و تابلوی این دهستان نباشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه