اخبار داغ

پرونده ای برای سریالهای رمضان 96

پرونده ای برای سریالهای رمضان 96
در «زیر پای مادر» از خود گذشتگی حرف اول را می‌زند و اینکه انسان‌ها در زندگی با از خود گذشتگی می‌توانند آرامش دیگر افراد خانواده را مهیا کنند، سوژه اصلی داستان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل زا فارس، «زیر پای مادر» یکی دیگر از سریال‌های ماه رمضان امسال است که به کارگردانی بهرنگ توفیقی، تهیه کنندگی زینب تقوایی و نویسندگی سعید نعمت اله قرار است هر شب ساعت 22:15 از شبکه یک سیما پخش شود. این سریال اشاره ویژه‌ای روی خانواده و دورهم بودن دارد و می‌گوید دوری دوستی نمی‌آورد و در کنار هم بودن‌ها است که افراد را به رستگاری می‌رساند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

, ,

** «زیر پای مادر» جذاب‌ترین نام جهان است

, ** «زیر پای مادر» جذاب‌ترین نام جهان است,

از ابتدای تولید نام «لبخند رخساره» برای این سریال انتخاب شده بود، اما زمانی که بنا شد تااین سریال در ماه رمضان پخش شود، نام آن به «دیباجی» و سپس «زیر پای مادر» تغییر یافت. سعید نعمت اله در همین زمینه و در گفت‌وگو با فارس عنوان داشت: معتقدم «زیر پای مادر» جذاب‌ترین نام جهان است نه به این دلیل که نام سریالی است که من آن را نوشتم، به این دلیل که درباره مادر است و لااقل برای من قرار گرفتن زیر پای مادرم و فکر کردن به آن بسیار جذاب است.

,

** نویسنده‌ای که قهرمان اصلی سریال‌هایش است

, ** نویسنده‌ای که قهرمان اصلی سریال‌هایش است,

دهمین سریال نویسنده مجموعه‌های تلویزیونی رستگاران، جراحت، زیر هشت، روح الله، دیوار، مادرانه، مدینه، میکائیل، پشت بام تهران، این روزها در حالیکه مناسبتی نبوده، اما به آنتن پخش در ماه مبارک رمضان رسیده است. «زیر پای مادر» مانند تمامی آثار نعمت اله در این سالها، ارزش گذاری خاصی روی مقام مادر و پدر دارد. همانطور که قلم نعمت اله چرخش ویژه‌ای روی خانواده دارد، در این سریال نیز این روند ادامه دارد و خانواده کماکان مآمن آرامش تمامی کاراکترهای این سریال است. اما از آنجایی که همه این شخصیت‌ها زائیده ذهن نویسنده آن است بهتر است بگوییم نعمت اله قهرمان اصلی آثارش است.

,

, ,

** «زیر پای مادر» یا «مادرانه»؟

, ** «زیر پای مادر» یا «مادرانه»؟,

یکی دیگر از سریال‌های نعمت اله که در ماه رمضان 92 از شبکه سه سیما پخش شد، موضوع مادرانگی داشت. در آنجا ماجرا از این قرار بود که مردی در میانه راه زندگیش همسر خود را رها کرده و با زنی متمول ازدواج می‌کند و بعد از مدت‌ها متوجه می‌شود که کودکانش به یک مادر و محبت مادری نیاز دارند. اما در «زیر پای مادر» شاید فقط حضور مادر به عنوان یکی از نقاط عطف خانواده قلمداد شود. در این سریال خانواده به عنوان تنها مآمن آرامش انسان‌ها و جایی برای رستگاری آدم‌ها است. هیچ چیز جز خانواده نمی‌تواند افراد را به منزل مقصود برساند. در «زیر پای مادر» از خود گذشتگی حرف اول را می‌زند و اینکه انسان‌ها در زندگی با از خود گذشتگی می‌توانند آرامش دیگر افراد خانواده را مهیا کنند، سوژه اصلی داستان است. قصه این سریال قصه گذشت، ایثار و فداکاری است، ایثار مادری که از عشق می‌گذرد تا خانواده دیگری را به سرانجام برساند. 

,

** توفیقی و اولین تجربه حضور در ماه رمضان

, ** توفیقی و اولین تجربه حضور در ماه رمضان,

بهرنگ توفیقی بعد از تجربه‌های موفقی چون: «مسیر انحرافی» و «انقلاب زیبا» که هر کدام در یک ژانر بودند، حالا با ملودرامی اجتماعی و از جنس اثر قبلی خود «پشت بام تهران» به قاب تصویر برگشته است و اولین سریال ماه رمضانی خود را تجربه می‌کند. قاب بندی‌ها، زاویه دید، ساختار کارگردانی توفیقی در این سریال پخته‌تر از قبل شده است و او در کارنامه کاریش سریالی جدید را به تصویر کشیده است.

,

, ,

** همه شخصیت‌ها به خانواده پناه آورده‌اند 

, ** همه شخصیت‌ها به خانواده پناه آورده‌اند ,

تمامی شخصیت‌های این سریال یک وجه اشتراک دارند،‌ همه آنها به دنبال این هستند که تمامی معضلات و مشکلاتشان را در خانواده حل و برطرف کنند و همه آنها با اینکه از اقشار، شخصیت‌های مثبت و خاکستری هستند و جزو طبقه‌های مختلف اجتماعی هستند، اما معتقدند که خانواده می‌تواند مشکلاتشان را حل کند. اگر عشقی هست،‌ خانواده می‌تواند آن را به سرانجام برساند، اگر اختلافی هست، خانواده می‌تواند آن را حل و فصل کند.

,

** لوکیشن‌هایی که ایران را به تصویر می‌کشند

, ** لوکیشن‌هایی که ایران را به تصویر می‌کشند,

اغلب لوکیشن‌های این سریال در تهران است، اما در کنار آن شهرهای شمالی و مرزی، مشهد، لواسان، دربند، زعفرانیه،‌ فرمانیه از فضاهایی است که مقابل دوربین توفیقی رفته است. همچنین شهری برون مرزی، از دیگر مکان‌هایی است که نیمی از این سریال در آنها ضبط شده است. 

,

, ,

** بازیگران ثابت در همکاری با نعمت اله

, ** بازیگران ثابت در همکاری با نعمت اله,

به طور معمول نویسنده این سریال بعد از طرح اصلی سریال‌هایش، شخصیت‌ها را بر اساس توانایی بازیگرهایی می‌نویسد که شناخت خوبی از آنها دارد و در این سالها با کارنامه درخشانی که از خود بر جای گذاشته است، این موضوع را نشان داده است. کامبیز دیرباز، مهدی سلطانی، آتیلا پسیانی، بهزاد فراهانی،‌علیرضا آرا، مجید واشقانی از بازیگرانی هستند که تا به حال تجربه‌های موفقی را با او داشته‌اند.

,

**کامبیز دیرباز؛ نقشی با اختلاف سنی بسیار

, **کامبیز دیرباز؛ نقشی با اختلاف سنی بسیار,

دیرباز که اوایل حضورش در بازیگری بیشتر در فیلم‌های سینمایی به ایفای نقش می‌پرداخت، مدتی است که تمرکز خود را روی بازی در سریال‌های تلویزیونی گذاشته است. او با اینکه تا الان در 10 سریال بازی کرده است، اما در آن آثاری که نقش اصلی را عهده دار بوده، بازی بهتر و متفاوت‌تری را تجربه کرده است. از جمله این مجموعه‌های تلویزیونی می‌توان به نابرده رنج،‌ میکائیل و پشت بام تهران اشاره کرد. در دسته بندی آثار و نقش‌هایی که دیرباز در دو دهه از فعالیت هنری‌اش داشته است، بازی در نقش «میکائیل» و «نابرده رنج» از همه آنها چشمگیرتر بوده است. «میکائیل» پلیسی سرکش و به عبارتی قُلدر بود که در مواجهه با افرادی که خلاف قانون رفتار می‌کردند، اگر از راه قانونی به نتیجه‌ نمی‌رسید از راه خودش وارد مهلکه می‌شد و همین خصیصه او را از سایر پلیس‌های اتو کشیده در تلویزیون منفک می‌کرد. بی شک این بازیگر همانطور که تا الان در اغلب مصاحبه‌هایش عنوان کرده است، سالها نیز از حضورش در این سریال به نیکی یاد می‌کند. اما خلیل در «زیر پای مادر» نقشی متفاوت را به تصویر می‌کشد. او در این سریال با گریمی متفاوت ظاهر شده است که تقریبا چند سال از سن خودش بزرگتر است. خلیل سالها پیش با آتنه (بهناز جعفری) ازدواج می‌کند و اشکان حاصل این ازدواج است. خلیل سالها است که با تک پسرش زندگی می‌کند و گویی با روش خود و عاشقانه او را دوست دارد و سعی دارد تا جای خالی مادرش را نیز برای اشکان پُر کند. در روند قصه پای رخساره به زندگی این دو باز می‌شود و اتفاقاتی را رقم می‌زند.

,

, ,

** بهناز جعفری کاراکتر خاکستری سریال

, ** بهناز جعفری کاراکتر خاکستری سریال,

«آتنه» (بهناز جعفری) یکی از نقش‌های خاکستری این سریال است که اتفاقا شخصیتی پر چالش است. او که به خواسته خلیل شوهرش، از زمان تولد فرزند تا 20 سالگی او خانه را ترک کرده است، به یکباره سر و کله‌اش در داستان باز می‌شود و با خانواده خود روبرو می‌شود. آتنه از مادری کردن عاجز است و این را در رویارویی اولش با اشکان به او می‌گوید و از این بابت ابراز تاسف می‌کند. او بعد از سالها دوری از خانواده به آغوش آنها بازگشته است تا راهی برای نجات خود پیدا کند.

,

** بهزاد فراهانی بزرگتری برای همه

, ** بهزاد فراهانی بزرگتری برای همه,

فراهانی که در این سالها بیشتر در تئاتر فعالیت دارد، کم و بیش نقش‌های کوتاهی را در برخی سریال‌ها بازی می‌کند. آخرین سریالی که او قبل از «زیر پای مادر» بازی کرده است، تقریبا با همین گروه سه نفره البته به کارگردانی سیروس مقدم بود. فراهانی در سریال «مدینه» نقش مردی میانسال به نام بلبل را ایفا می‌کرد که صاحب مسافرخانه بلبل بود. این بازیگر پیشکسوت که در اینجا نقش بیژن را بازی می‌کند،‌ مردی است که برای خانواده‌اش فداکاری‌هایی کرده است.

,

, ,

** علیرضا آرا برادر آتنه

, ** علیرضا آرا برادر آتنه,

علیرضا آرا که پیشتر در حیطه تئاتر و نمایش فعالیت کرده است،‌ مدتی است که به واسطه حضور همسرش شبنم مقدمی پا به تلویزیون گذاشته است. او از قصه‌خوانی در برنامه «رادیو هفت» به تلویزیون آمد و بعد در سریال «پشت بام تهران» و حالا نیز در این سریال نقش آفرینی می‌کند. او در اولین همکاری‌اش با توفیقی و نعمت الله همسر سابق اختر با بازی آزاده صمدی بود و حالا در لبخند رخساره، صدرا پسر بیژن و برادر آتنه را ایفا کرده است که پسر مثبت و به اصطلاح حرف گوش کن خانواده است.

,

** «زیر پای مادر» بازیگر جدید معرفی می‌کند

, ** «زیر پای مادر» بازیگر جدید معرفی می‌کند,

یکی از نقش‌های اصلی و محوری «زیر پای مادر» بازیگری جوان به نام مجید نوروزی است که قطعا بعد از دیده شدن در مدیوم تلویزیون، تعداد پیشنهادهای تصویری‌اش دوچندان خواهد شد. او در این سالها بازیگری در مدیوم تئاتر را به خوبی تجربه کرده است و حالا وقتش رسیده تا خود را در تلویزیون و مقابل دوربین محک بزند. البته او در یکی از اپیزودهای سریال «چرخ فلک» نیز بازی کرده بود. «اشکان» پسر خلیل و آتنه است که در ابتدای سریال وارد ماجرایی عاشقانه می‌شود و پای پریوش نظریه را به قصه زندگی پدرش باز می‌کند. اشکان همیشه روی پدرش تعصبی ویژه و مادرش را با تمام قلب دوست دارد،‌ اما زندگی تلاطم‌های عجیبی را برای او رقم زده است.

,

, ,

**مهدی سلطانی یا اسماعیل نفر؟

, **مهدی سلطانی یا اسماعیل نفر؟,

سلطانی در این سالها در نقش‌های متعددی بازی کرده است،‌ حضور او در سریال‌های «مدینه»،‌ «مادرانه» و «دیوار»، «کیمیا»،‌ «در مسیر زاینده رود» یکی از شاخص‌ترین بازی‌هایش را به تصویر کشیده است. عبدی فردی زورگو در مدینه، اردلان تمجید مادرانه مردی که خانواده‌اش در شرف نابودی است، مجرم معروف و خلافکار سریال دیوار این روزها نقشی به نام اسماعیل نفر را بازی می‌کند که گویی ادامه نقش اردلان تمجید است. نفر مدت‌ها خانواده خود را رنجانده و دیگر نمی‌تواند آرامشی با حضور آنها را بدست بیاورد و حالا که از زندگی گذشته خود پیشمان است به فکر تشکیل خانواده‌ای جدید است.

,

** پریوش نظریه مادر فداکار «زیر پای مادر»

, ** پریوش نظریه مادر فداکار «زیر پای مادر»,

آخرین باری که نظریه در تلویزیون حاضر شد، سریال «مدینه» برای ماه رمضان سال 93 بود. او در حضور جدیدش مادر دختری را بازی می‌کند که در خلال روایت قصه،‌ راهش به زندگی خلیل و پسرش گره می‌خورد. رخساره بعد از فوت همسرش، لحظه‌ای از دخترش ستاره (درسا بختیاری) غافل نبوده است و این تضادی را بین او و آتنه ایجاد می‌کند.

,

** علی زند وکیلی خواننده تیتراژ این سریال

, ** علی زند وکیلی خواننده تیتراژ این سریال,

علی زند وکیلی که مدتی است تیتراژهای سریال و برنامه‌های تلویزیونی را می‌خواند،‌ خوانندگی تیتراژ پایانی «زیر پای مادر» را نیز به عهده دارد. «نفس گرم»، «پادری» و ... از سریال‌هایی است که تیتراژ آن را زند وکیلی خوانده است. همچنین پیش از این قرار بود تا حامد همایون برای این سریال بخواند که به دلایلی میسر نشد.

,

به گزارش فارس، «لبخند رخساره» سریالی اجتماعی خانوادگی است که به کارگردانی بهرنگ توفیقی برای پخش در بهار سال آینده از شبکه یک سیما آماده می‌شود.

,

, ,

این سریال همانند سایر آثار نعمت الله ملودرامی 30 قسمتی است که قرار است مهمان هر شبه مخاطبان شبکه یک در سال آینده باشد. در خلاصه قصه سریال آمده است: هیچ‌گاه دوری، دوستی نمی‌آورد و خانواده قصه لبخند رخساره قبل از آنکه دیر شود، به همدلی می‌رسند. قصه «لبخند رخساره» در تکریم خانواده به تصویر کشیده می‌شود. بهرنگ توفیقی نیز بعد از تجربه‌های کارگردانی سریال‌های «مسیر انحرافی» «انقلاب زیبا» «پشت بام تهران»، حالا حضورش در ژانر خانوادگی را انتخاب کرده است. توفیقی که سبک خاص کارگردانی خود را در همه سریال‌هایش و حتی تدوین‌ها نشان داده است در «لبخند رخساره» نیز این سبک را ادامه می‌دهد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه