اخبار داغ

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) گلستان خبر داد:

کمک 38 میلیارد تومانی مردم به کمیته امداد / کمیته امداد با ایجاد 2700 شغل دستگاه برتر در ایجاد اشتغال شد

کمک 38 میلیارد تومانی مردم به کمیته امداد / کمیته امداد با ایجاد 2700 شغل دستگاه برتر در ایجاد اشتغال شد
توانمندسازی و تأمین مسکن مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام )ره) یکی از اهداف سازمانی است و در اولویت‌های برنامه‌های امسال قرار دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گلستان ما ، امان‌الله حسین پور مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان گلستان از جذب۱۳۰ درصدی اعتبار اشتغال استان در سال گذشته خبرداد و گفت: گلستان جزو استان‌های برتر کشور در این حوزه بوده و امسال افزایش سه برابری اعتبار این بخش پیش‌بینی‌شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما ,

وی افزود: سال گذشته درمجموع ۳۶ میلیارد تومان از محل منابع بانکی و امدادی در حوزه اشتغال گلستان تأمین‌شده و دو هزار و ۷۰۰ شغل ایجاد شد.

,

وی ادامه داد: سال گذشته ازلحاظ اعتباری سال خوبی برای کمیته امداد امام (ره) استان گلستان بود و ۱۰۰ درصد اعتبار ۱۵۶ میلیارد تومانی آن جذب شد.

,

کمک ۳۸ میلیاردی مردم گلستان به کمیته امداد

,

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان گلستان با بیان اینکه سال گذشته در بعضی از سرفصل‌های اعتباری بیش از ۱۰۰ درصد جذب شد، اضافه کرد: در سال ۹۵ مردم گلستان ۳۸ میلیارد تومان به کمیته امداد امام (ره) استان کمک کردند.

,

وی به جزییات درآمدهای حوزه مشارکت‌های مردمی اشاره و تصریح کرد: مردم گلستان ۱۰ میلیارد تومان در اکرام، پنج میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در صدقات و ۲۳ میلیارد تومان زکات کمک کرده‌اند.

,

حسین پور با بیان اینکه گلستان در صدقات از رتبه ۲۸ در نیمه اول سال به رتبه دوم کشوری در پایان سال ۹۵ رسید، اظهارکرد: همچنین در سال گذشته کمیته امداد استان گلستان با ایجاد دو هزار و ۷۰۰ شغل، دستگاه برتر استان در حوزه ایجاد اشتغال شد.

,

پرداخت 7 هزار و610 فقره وام کارگشایی

,

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته همچنین سه هزار و ۳۰۰ جهیزیه به ارزش هفت میلیارد تومان پرداخت شد و با پرداخت هفت هزار و ۶۱۰ فقره وام کارگشایی هم‌اکنون هیچ پرونده پشت نوبت در این حوزه‌ها نداریم.

,

به گفته حسین پور با اعتبار ۶۷۰ میلیون تومانی اردوهای فرهنگی و زیارتی برگزار شد و ۶۳۰ نفر به کربلای معلی و پنج هزار و ۹۰۰ نفر به مشهد مقدس اعزام شدند.

,

وی از جذب ۱۵۰ درصدی اعتبارات مسکن کمیته امداد امام (ره) گلستان خبر داد و گفت: سال گذشته بااعتبار ۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، یک هزار و ۶۲۰ مسکن در استان احداث، تعمیر و تکمیل شد.

,

وی تأکید کرد: برنامه داریم تا سه سال آینده تمام مددجویان فاقد مسکن گلستان را با خرید یا ساخت، مسکن دار کنیم.

,

عزم جدی برای ایجاد پنج هزار شغل در استان داریم

,

حسین پور ادامه داد: امسال سال اشتغال و تولید است و عزم جدی برای ایجاد پنج هزار شغل در استان داریم.

,

وی بابیان اینکه در گلستان ۵۱ خانوار کمک‌معیشت و مستمری از کمیته امداد امام (ره) دریافت می‌کنند، اضافه کرد: هم‌اکنون هیچ متقاضی پشت نوبت برای دریافت مستمری در گلستان نداریم.

,

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان گلستان به برنامه‌های ماه مبارک رمضان در استان هم اشاره و تصریح کرد: در سال گذشته مردم گلستان ۳۸ میلیارد تومان کمک کردند که پیش‌بینی می‌کنیم این کمک‌ها دو برابر شده و به ۶۰ میلیارد تومان در سال جاری برسد.

,

برگزاری جشن رمضان با هدف تقدیر از خیرین و حامیان برتر

,

وی خاطرنشان کرد: در ماه مبارک امسال در تمام شهرستان‌های استان، جشن رمضان با هدف تقدیر از خیرین و حامیان برتر گلستانی برگزار می‌شود.

,

وی به برگزاری طرح مفتاح الجنه در استان هم اشاره کرد و گفت: همچنین با رضایت خانواده‌ها بر سفره نیازمندان خواهیم نشست و مشکلات آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

,

پنج هزار و ۸۰۰ یتیم تحت پوشش کمیته امداد گلستان هستند

,

حسین پور اظهارکرد: هم‌اکنون گلستان ۱۳ هزار و ۸۰۰ حامی دارد و پنج هزار و ۸۰۰ یتیم تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) استان هستند و برنامه‌های ویژه‌ای برای جذب حامی در گلستان خواهیم داشت و چهره به چهره از افراد دعوت می‌کنیم تا در طرح اکرام یا سبد غذایی و ... ما مشارکت کنند.

,

وی در بخش پرسش و پاسخ به رویکردهای کمیته امداد امام (ره) در حمایت از محرومان در مناطق مرزی استان اشاره کرد و گفت: امسال ۳۰ درصد اعتبارات همه بخش‌ها و ۱۰ میلیارد تومان اعتبار اشتغال به مناطق مرزی و محروم گلستان اختصاص می‌یابد.

,

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان گلستان همچنین از افزایش مستمری مددجویان در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی و برنامه ششم توسعه از ابتدای سال مستمری مددجویان کمیته امداد امام (ره) افزایش یافت و مستمری دو ماه اول ۹۶ یکجا به‌حساب مددجویان پرداخت شد.

,

وی با یادآوری اینکه این افزایش به‌غیراز یارانه دولت بوده است، افزود: در حال حاضر مستمری مددجویان یک نفره از ۵۳ هزار تومان در سال گذشته به ۱۰۰ هزار تومان و پنج نفره از ۹۵ هزار تومان در ماه به ۳۶۵ هزار تومان رسیده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه