اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

برای لغو سند 2030 داشتن یک مورد مغایرت با فرهنگ کشور کافی است

برای لغو سند 2030 داشتن یک مورد مغایرت با فرهنگ کشور کافی است
کارشناس مسائل سیاسی گفت: وجود حتی یک مورد مغایرت در سند 2030 که نشان دهنده تهاجم به فرهنگ کشور ما باشد برای لغو این سند کافی است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛حسن حمزه در گفتگو با خبرنگار قومس با بیان اینکه قطعنامه ها وسندهای سازمان ملل  در مورد مسائل مختلف اقتصادی، فرهنگی،نظامی ویونسکو در رابطه با مسائل فرهگی کشورها تصمیم می گیرند، گفت: سندهایی که مصوب می شود کشورهای امضا کننده موظف به اجرای آن هستند

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی در خصوص سند 2030 اظهار کرد: نام  این سند به این معناست که کشورهای امضا کننده تا سال 2هزارو30 موظف به اجرای آن هستند ودر صورت عدم اجرای آن تا موعد تعیین شده بازخواست می شوند.

,

حمزه افزود: این سند دارای بندهای مختلف است که برخی کشورها مثل فرانسه به  خاطر مغایرت داشتن مفاد آن با فرهنگ کشورشان آن را امضا نکردند.

,

وی با بیان اینکه این سند در دولت قبل هم ارائه شده بود اما اجرایی نشد، گفت: آنچه در این سند ارائه می شود یک فرهنگ جهانی است که کشورهای مختلف موظفند طبق همان فرهنگ حرکت کنند.

,

حمزه با توجه به اینکه امضای معاون اول رئیس جمهور پای این سند دیده می شود ولی منکر آن هستند گفت: رئیس جمهور در بیانات اخیر خود ضمن دفاع از مفاد این سند گفته این سند آنطوری که در مورد آن گفته می شوند، نیست بلکه مطالب آن برای مردم مفید است وما همانطور که آن را امضا کرده ایم ، پای آن ایستاده واجرایش می کنیم.

,

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه بندهایی از این سند با فرهنگ ما مغایرت دارد، گفت: اینکه چرا این سند مخفیانه امضا شده ومنکرآن می شوند جای بحث جداگانه دارد.

,

بهترین خانواده تشکیل شده در سند 2030 از دو مرد یا دو زن می باشد

,

وی در تبیین یکی از بندهای این سند گفت: این بند که در خصوص تحریک خانواده وعدم ترویج تعالیم الهی است، خانواده را به سه وجه مختلف نشان می دهد که عبارتند از: خانواده مرد ومرد، زن ومرد وزن وزن.

,

حمزه اظهار کرد: در این بند به بچه ها آموزش می دهند که همانطور که خانواده های شما از زن ومرد تشکیل شده اند،دوتا مرد ودوتا زن هم می توانند تشکیل خانواده دهند وبچه های بی سرپرست را به فرزندی بگیرند.

,

وی افزود: براساس این بند بهترین خانواده آن است که از مردو زن تشکیل نشده باشد چون بچه دار نشدن این افراد باعث می شود با وجود فرزند کمتر ، خانواده ها از امکانات رفاهی بهتری برخوردار باشند

,

حذف فرهنگ شهادت و جهاد از دیگر بندهای 2030 است

,

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه حذف فرهنگ شهادت وجهاد از دیگربندهای سند 2030 است، گفت:برداشتن داستان حسین فهمیده از کتابهای درسی  یکی از مواردی است که در راستای اجرای این سند  انجام  شده است.

,

در سند 2030 تربیت کودکان به شکل کاملا سکولار مطرح می شود

,

حسن حمزه با بیان اینکه  سبک زندگی در این سند به شکل غرب است، گفت:طبق این سند تربیت کودکان کاملا  به شکل سکولار مطرح می شود

,

وی افزود: طبق این سند تمام اطلاعات آموزش کشور، منابع ، محتوا، معلمین، آموزشگاه ها واساتید زیر نظر نیروهای اطلاعاتی یونسکو قرار می گیرد.وآنها طبق بازرسی های انجام شده به عملکرد کشورها امتیاز می دهند و کشورها در صورت کسب امتیاز منفی باید پاسخگو باشند

,

بیش از 100 مورد از بندهای این سند حالت ضمانت دارد

,

وی با اشاره به اینکه  طبق این سند ، مستشاران خارجی باید به عملکرد آموزش وپرورش ما کاملا نظارت داشته وحتی دستور کاری به آنها دهند  گفت:  بعضی از مسئولین بر داوطلبانه بودن اجرای برخی مفاد این سندها  تاکید دارند در صورتی که بیش از صد مورد از بندهای نوشته شده در این سند حالت ضمانت دارد وکشور در قبال آن باید پاسخگو باشد.

,

حمزه افزود: تنظیم وکاهش جمعیت کشورها به این شکل در این سند گنجانده شده که از دوم دبستان شروع وتا قبل از سن بلوغ ادامه می یابد وبعد از آن ، آموزشها شکل حقوقی به خود می گیرد و یک جوان می تواند حقوق جنسی خود را از جامعه مطالبه کند.

,

در سند 2030 خانواده طبق خواسته غرب تعریف می شود

,

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه در این سند زندگی، شادی وزیبایی تعریف شده است،گفت: آنها خانواده را آنطوری تعریف می کنند که خودشان می خواهند یعنی قرار گرفتن دو مرد در کنار هم یا دوزن با یکدیگر را هم خانواده می دانند ولی قبل از آن می گویند خانواده باید شناخته شده وجایگاه خودش را داشته باشد.

,

وجود یک مورد مغایرت دراین سند با فرهنگ ما برای لغو آن کافی است

,

حمزه با بیان اینکه تعدادی از بندهای این سند به هیچ عنوان با فرهنگ ما سازگاری ندارد،گفت:حتی اگر یک مورد از این سند در زمینه آموزش جنسی به کودکان ما باشد و یا مضر بودن آن برفرهنگ جامعه ما اثبات شود  وتهاجم فرهنگی را برای ما به ارمغان بیاورد همان یک مورد برای لغو آن کافی است.

,

وی در خاتمه در خصوص وضعیت کنونی این سند در کشور گفت:  در حال حاضر 9 هزار نسخه از این کتاب چاپ ودر سراسر کشور پخش شده ودر برخی مدارس غیر انتفاعی بعضا بطور مخفیانه تدریس شده است.

,

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: در برخی مدارس دولتی هم جلساتی در اینمورد برگزارشده است. ولی آنطور که مشخص شده آموزشیاران ما آن موقع هنوز پی به عمق سند نبرده بودند و تصورشان بر حالت عادی سند وسبک زندگی وخانواده بوده است ومورد غفلت واقع شده اند.

,

حمزه در خاتمه به نگرانی مقام معظم رهبری از مفاد این سند اشاره نمود وافزود: حضرت آقا از شورای عالی فرهنگی بخاطر پذیرفتن بدون توجه این سند گلایه مند هستند. .

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه