اخبار داغ

فصل عمل به وعده ها فرا رسید؛

اهالی این روستا از آب آشامیدنی محروم‌اند!/ رئیس جمهور در وعده های انتخاباتی: آب آشامیدنی را به روستاها می رسانیم

اهالی این روستا از آب آشامیدنی محروم‌اند!/ رئیس جمهور در وعده های انتخاباتی: آب آشامیدنی را به روستاها می رسانیم
۴۰۰ خانوار روستای درمیان در پی نبود آب آشامیدنی و وعده های پوچ و توخالی مسئولین در مسجد محمد رسول الله(ص) درمیان با زبان روزه به اعتراض برخواستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از وحدت درمیان؛ روستای درمیان در شهرستان درمیان واقع شده است که  از خشکسالی رنج زیادی می‌برد و کمبود شدید آب را احساس می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, وحدت درمیان,
 
,
تب تند خشکسالی سالها است که در خراسان جنوبی و بخصوص شهرستان درمیان تداوم داشته و هر ساله بر عطش چشمه‌ها و قناتها می‌افزاید؛ موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی به گونه‌ای است که درجه حرارت، تبخیر بالا، بارندگی و ریزش‌های جوی بسیار پایین، آن هم با پراکنش نامناسب و خصوصیات منحصر به فرد، منابع آبی استان را با بحران جدی روبه ‌رو کرده است .
,
                                                                             
,
خشکسالی باعث خشک شدن چاه‌ها و قنات‌ها شده است و مردم در روستاها به دلیل کمبود آب و نداشتن علوفه برای دامها امیدی برای زندگی کردن در روستاها ندارند و به شهرها و حاشیه نشینی روی می‌آورند که نتیجه آن خالی شدن روستاها و به تبع آن باعث مهاجرت از مرزها به سمت مراکز استان‌ها می‌شود که در دراز مدت از نظر امنیت مشکلی جدی خواهد بود.
,
 
,
در اولین روز ماه مبارک رمضان ۴۰۰ خانوار از روستای درمیان با تجمع در مسجد محمدرسول الله(ص) این روستا با زبان روزه مشکل نبود آب آشامیدن در روستا را به سمع و نظر مسئولین اداره آب شهرستان درمیان رساندند. 
,
 
,
در این تجمع که با هدف رساندن مشکل نبود آب به مسئولین دولتی برگزار شده بود اهالی روستای درمیان از نبود آب سخن گفتند و ابراز داشتند تا ماه رمضان نبود با آوردن آب از قنات و خرید آب از اسدیه کمی از مشکلات نبود آب را حل می کردیم اما با فرارسیدن ماه مبارک رمضان انتقال آب برای آن بیوه زنی که نه توان مالی دارد و نه فرزندی و نه توان جسمی بسیار مشکل است. 
,
 
,
اهالی روستای درمیان بیان داشتند: سالهاست که می آیند و به ما می گویند مشکل آب روستای شما در دست اقدام و چاه مورد نظر شناسایی و در اسرع وقت مشکل آب آشامیدن شما را حل می کنیم.
,
 
,
یکی دیگر از اهالی درمیان گفت: برای دیدن اینکه مشکل آب درمیان رفع شود باید ما اهالی عمر نوح(ع)، صبر ایوب و گنج قارون داشته باشیم که تا به اینجا ما صبر کرده ایم و خرج کرده ایم وعمرمان را نیز گذاشته ایم، اما نمیدانیم نقش مسؤلین چیست؟ فقط انتقال دو تانکر آب به روستا که آن هم با توجه به فرسوده بودن شبکه انتقال آب به هدر می رود.
,
 
,
اهالی روستای درمیان ابراز داشتند: ما اهالی درمیان مردمی وظیفه شناس هستیم و در ۲۹ اردیبهشت به حضور پرشور خود ٬ولایت مداری و لبیک به فرمان رهبری را به سمع و نظر همه رساندیم و حالا نوبت مسؤلین است تا گره ای از مشکل آب روستایی که بیش از ۱۷۰۰ نفر جمعیت دارد را باز کنند. 
,
 
,
همچنین با پیگیری های جدی شورای اسلامی روستای درمیان مسؤلین محترم اداره آب و فاضلاب قول پیگیری دادند.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه