اخبار داغ

کشاورزان پارس آباد مغان کماکان در انتظار رسیدن بذر سویا + عکس

کشاورزان پارس آباد مغان کماکان در انتظار رسیدن بذر سویا + عکس
بذر سویا مورد نیاز کشاورزان پارس آباد هنوز تامین نشده است و این امر باعث شده تا جمعی از زارعان با حضور در جهاد کشاورزی این شهرستان به این مساله معترض شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آران مغان، نبود بذر کافی سویا برای زارعان شهرستان پارس آباد باعث شده تا بذر سویا مورد نیاز کشاورزان هنوز تامین نشود و این امر باعث شده تا جمعی از زارعان با حضور در مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان به این مساله معترض شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آران مغان, آران مغان, آران مغان,

از سویی با تامین نشدن بذر مورد نیاز و مقدار ذخیره شده آن به نسبت کشاورزان منطقه، بازار سیاه فروش بذر سویا در این شهرستان در حال رونق است و کشاورزان مجبور به خرید بذر از بازار آزاد با قیمت بالا می شوند.

,

این در حالی است که به گفته رئیس جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد، سال گذشته در سطح بیش از 10 هزار و 370 هکتار از زمین های زراعی این شهرستان دانه روغنی سویا کشت کردند و پیش بینی می شد 27 هزار تن محصول برداشت شود.

,

از مزایا و ارزش بالای غذایی دانه روغنی سویا می توان به دو برابر بودن پروتئین در دانه سویا نسبت به سایر دانه های روغنی اشاره کرد و درصد روغن آن نیز از سایر محصولات روغنی رایج کمتراست. وجود پروتئین زیاد در سویا باعث شده تا کنجاله روغن کشیده آن نیز برای تغذیه انسان بسیار مفید باشد. روغن استخراج شده از دانه های سویا یکی از مهم ترین انواع روغن ها محسوب می شود.

,

گفتنی است، کشت سویا هم در زراعت بهاره و هم در زراعت تابستانه صورت می‌گیرد که کشت دوم آن بعد از محصولا‌تی چون گندم، جو، سیب‌زمینی و ... انجام می‌شود.

,

 

,

///

, ///,

///

, ///,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه