اخبار داغ

با گذشت ده سال از ابلاغ مقام معظم رهبری؛

بحث پیوست نگاری فرهنگی در دولتهای دهم و یازدهم اجرایی نشد

بحث پیوست نگاری فرهنگی در دولتهای دهم و یازدهم اجرایی نشد
معاون فرهنگی سازمان بسیج اساتید کشور گفت:از سال ۸۶ مقام معظم رهبری بحث پیوست نگاری فرهنگی را برای پروژه ها و طرح های مهم کشوری تعیین کرده اند اما در ۱۰ سال اخیر با وجود قانونی شدن این موضوع در دولتهای مهر ورز و تدبیر اجرایی نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  علیرضا ارجمند فر در گفت و گو با خبرنگار زنجانم رنامه ریزی برای فعالیتهای بسیج اساتید کشور در طی سال جاری را  ادامه کارهای انجام شده در طی دو سال اخیر نام برد و اظهار داشت: بدنبال اجرایی شدن برنامه هایی هستیم که به لحاظ قانونی به تصویب رسیده اما تاکنون در کشور عملیاتی نشدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زنجانم ,

وی یکی از مهمترین برنامه های سازمان بسیج اساتید کشور را بحث پیوست نگاری فرهنگی دانست و گفت: از سال ۸۶ مقام معظم رهبری بحث پیوست نگاری فرهنگی را برای پروژه ها و طرح های مهم کشوری تعیین کرده اند اما در ده سال اخیر با وجود قانونی شدن این امر در دولتهای مهر ورز و تدبیر اجرایی نشده است که سازمان بسیج اساتید کشور با برگزاری کارگاه های پیوست نگاری برای افراد فرهیخته کشور بدنبال اجرایی شدن این موضوع است.

,

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه های پیوست نگاری به صورت اساتنی و کشوری با هدف ایجاد توجه در قشر فرهیخته و تبدیل این بحث به یک دغدغه در سطح جامعه است که بتوان از دستگاهها چنین مطالبه ای را داشت.

,

ارجمندی فر افزود: طرح ها و پروژه ها که در کشور اجرایی می شوند همراه خود فرهنگی را نیز به کشور منتقل می کنند که گاها برخی از آنها با فرهنگ دینی ، بومی و ارزشهای کشور در تعارض بوده اند.

,

 

,

*مدیریتی بر تبعات منفی ورود تکنولوژی به کشور نداشته ایم

, *مدیریتی بر تبعات منفی ورود تکنولوژی به کشور نداشته ایم,

وی ابراز کرد: متاسفانه در طی سالهای اخیر ما نتوانسته ایم مدیریتی بر تبعات سوء و منفی فرهنگی ناشی از اجرای طرحها و پروژه های مهم در کشور داشته باشیم.

,

معاون فرهنگی بسیج اساتید کشور  با بیان اینکه تبعات فرهنگی ناشی از اجرای طرحها و پروژه ها و استفاده از تکنولوژی ها در دولتهای دهم و یازدهم نادیده گرفته شد، ابراز کرد: متاسفانه این موضوع توسط دولتها رها شده است در حالیکه شاهد تاثیرات عمیق بروز و ظهور این طرحها بر روی فرهنگ و ارزش های دینی و بومی هستیم.

,

این مقام مسئول یادآور شد: با ورود ماهواره، اینترنت، تلفن های نسل چندم به فکر آن نبوده ایم تا تبعات منفی آنها را مدیریت کنیم.

,

ارجمندی فر عنوان کرد: امروزه  بخشی از آسیبهای اجتماعی وارد شده به کشور از طریق ماهواره و اینترنت بوده است این در حالی است که  ما می توانستیم با مدیریت صحیح از این رسانه ها برای گسترش ارزشهای دینی و فرهنگی استفاده کنیم.

,

وی هدف از اجرای پیوست نگاری فرهنگی را مدیریت آسیبهای فرهنگی ناشی از اجرای پروژه های مهم در کشور دانست و خاطرنشان کرد:  می توان با ارائه پیوست فرهنگی برای پروژ ه های در حال اجرا و طرح هایی که در آینده به اجرا گذاشته می شود تبعات و آسیبهای فرهنگی که از بستر اجرایی شدن آنها بوجود می آید ، کنترل و مدیریت کرد.

,

 

,

*آسیبهای اجتماعی در کشور وضعیت بحرانی دارد

, *آسیبهای اجتماعی در کشور وضعیت بحرانی دارد,

معاون فرهنگی سازمان بسیج اساتید کشور با بیان اینکه ما در عمل با کاستیهای زیادی مواجه هستیم ،عنوان کرد: امروزه آسیبهای فرهنگی در جامعه به وضعیت بحرانی رسیده است اما سرعت حرکت برای مدیریت آسیبهای فرهنگی پایین است.

,

وی تاکید کرد: بحث پیوست نگاری فرهنگی یک مطالبه رهبری است که بر زمین مانده است که باید توسط هریک از دستگاههای اجرایی عملیاتی شود.

,

ارجمندی فر با اشاره به اجرای کارگاه پیوست نگاری فرهنگی ویژه اساتید در سطح کشور عنوان کرد: برگزاری دوره های اموزشی در سه سطح مقدماتی،تکمیلی، پیشرفته و تخصصی توسط بسیج اساتید کشور اجرایی می شود.

,

وی بیان کرد: دوره مقدماتی کارگاه پیوست نگاری فرهنگی در ۲۷استان کشور با حضور ۴هزار نفر برگزار شده است.

,

این مقام مسئول اعلام کرد:دوره تکمیلی نیز مرداد ماه سال جاری با حضور ۲۷۰نفر از اساتید دانشگاهی از ۱۱استان کشور به میزبانی زنجان برگزار می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه